Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .

Borykam się z następującym tematem - przy jeździe z szczelnie zamkniętym korkiem w zbiorniczku wyrównawczym ucieka gdzieś mi płyn... na postoju odkręcając a tym samym rozszczelniwszy układ płyn powraca do swojego poziomu ... co to jest... czego to jest przyczyną ... jak temu zapobiec... co zrobić...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo tego płynu znika?

Pamiętaj, że gumowe przewody chłodzenia są elastyczne i kiedy ciśnienie w ukladzie wzrasta to przewody się trochę rozszerzają, po rozszczelnieniu ukladu wszystko wraca do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli piszesz:

płyn powraca do swojego poziomu

to nie masz ubytku. korek musi być zakręcony do końca, bo on działa na nad i podciśnienie. sam reguluje ciśnienie w układzie.

IMHO masz dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mrarek, owszem ubytku nie ma. Ale nadmierne "znikanie" płynu może świadczyć o zbytniej elastyczności któregoś z węży co z kolei może sygnalizować, że taki wąż wkrótce pęknie. Węże takie to nic innego jak tekstylna plecionka zalana gumą.

 

Poza tym wydaje mi się, że umknął jeszcze jeden szczegół: płyn się rozszerza, gdy jest gorący, wiec siłą rzeczy na gorącym silniku jest go o wiele wiecej niż na zimnym.

 

UWAGA!!! Nie wolno odkręcać korka gdy silnik jest gorący. Gwałtowne obniżenie ciśnienia może spowodować "zagotowanie" płynu w głowicy, wystrzelenie go przez zbiornik wyrównawczy i ciężko poparzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mrarek, owszem ubytku nie ma. Ale nadmierne "znikanie" płynu może świadczyć o zbytniej elastyczności któregoś z węży co z kolei może sygnalizować, że taki wąż wkrótce pęknie.

wszystko TAK, ale nadal nie wiemy ile płynu "znika"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dolewałeś płynu? Jeśli tak to wywala Ci przez korek, bo masz go NADSTAN. W moim półrocznym Scenicu mam to samo zjawisko. Po jeździe poziom się obniża. Gdy powoli spuszczę ciśnienie (przez grubą szmatę) to poziom wraca do normy. W ASO mówią, że wszystko jest ok. Gorzej jeśli masz plamę pod silnikiem i poziom regularnie Ci się obniża. Masz zatem dziurawy wąż lub chłodnicę. Tą można szybko pooglądać i zobaczyć gdzie cieknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w układzie chłodzenia panuje nad i podciśnienie. jeśli układ jest prawidłowo odpowietrzony i poziom płynu w zbiorniczku, na poziomym podłożu w układzie jest stały pomiędzy MAX a MIN (ja mam zawsze MAX) to podczas po pracy silnika może być zmiana stanu w zbiorniczku względem poziomu MAX a MIN. najczęściej jest więcej, przy czym po ostygnięciu silnika poziom powinien powrócić do stanu wyjściowego.

po drugie - korek w zbiorniczku powinien działać na nad i podciśnienie, więc reguluje ewentualne zbyt duże nad i podciśnienia w układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

dolewalem plynu i moze faktycznie troche przekroczylem stan max:P

teraz sprawdzam to codziennie i mam nadzieje ze wszystko juz bedzie ok choc zdecydowanie boje sie jakiejs wiekszej trasy:/

dzieki za pomoc

 

Dodano: 20 cze 2012 - 08:28

no i peszunio: dalej wylewa sie plyn przez korek:/

czy moizliwe jest zeby byla to wina uszczelki pod glowica?

skad sie tam bierze takie ciśnienie na zimnym jeszcze czesto silniku???

RATUJCIE!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy moizliwe jest zeby byla to wina uszczelki pod glowica?

skad sie tam bierze takie ciśnienie na zimnym jeszcze czesto silniku???

Niestety powyższy cytat to sugeruje. Jak jest instalacja LPG to będą takie same skutki przy nieszczelnym reduktorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!