Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaślepienie zaworu EGR Czy możliwe ?


Rekomendowane odpowiedzi

wykręciłem zaworek wyjąłem podkładkę, odrysowałem identyczną na kawałku miedzianej blaszki z tym że bez przelotu :oops:

wkręciłem wszystko ponownie tylko ze na mojej podkładce - elektronika błędu nie widzi ponieważ przycinający EGR pracuje normlanie tak jak to robił wcześniej z tą różnica że wlot spalin jest zaślepiony :oops:

 

nie wiem tylko czy mój EGR nie różni się od twojego troszkę bo widzę, że masz DCI, ja mam DTI,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie mój jest inny ale zasada działania podejrzewam taka sama. Kiedyś swojego też wyślę na emeryturę - na półkę w garażu :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj wyczyściłem mój EGR, roboty przy tym strasznie chyba ze 4 godziny, dojście fatalne - mówię o silniku 1,9TDI,

 

praca silnika zaraz lepsza, moc wróciła do normy, aż chce się żyć :oops:

więc nie zaślepiajcie tylko czyście :oops: i jest jeszcze jeden myk :)

razem z EGR trzeba wyczyścić zaworek sterujący :) w środku tego małego ustrojstwa jest gąbkowy filtr :) u mnie było to co z niego zostało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety u mnie tylko wymiana weszła w grę trzeb było kolektor rozkręcać. Do tego doszła wymiana I wtryskiwacza bo chyba od zapchanego zaworu się sam zapchał. Co by nie było końca awaryjności Megi teraz czeka mnie wymian chyba zwijacza poduszki...ciekawe jakie To koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 2 lata później...

Wiem, że temat był poruszany 1000 razy, ale nie spotkalem się z jednoznaczną odpowiedzią czy się da zaślepić EGR czy też nie.

Zacznę od początku... Jakiś czas temu byłem w serwisie Aso na kompie i przez przypadek zauważyliśmy, że jest błąd EGR (niec na desce się jeszce nie świeciło) i Pan powiedział mi, żebym go sobie po prostu wyczyścił. Niestety nie mogłem wyjąć całego EGRa -zapieczona część mechaniczna, więc wyjąłem elektromagnes i przeczyściłem to co mogłem. Po około miesiącu i 200km wyskoczył SERVICE i kontrolka check engine... Podjechałem z tym do serwisu gdzie okazało się, że jest to spowodowane błędem EGR. Pan wykasował go i po około 5km przy mocniejszym bucie pojawiły się znowu kontrolki SERVICE i check engine, które świecą do dziś.. Będę walczył z wyjęciem całego EGRa i konkretnym jego przeczyszczeniem. Ale chcę również go zaślepić i tu jest problem bo nie wiem czy jest to w ogóle możliwe. Pomysł z zaślepieniem zepsutym EGRem odpada -nie mam skąd go wziąć (chyba, że ktoś ma na zbyciu). Znalazłem filmik COLOCACION PLACA EGR SCENIC :) ale niestety osprzęt silnika się trochę różni od mojej megi.

Powiedzcie mi czy jest możliwe zaślepienie w tym silniku tego cholernego EGRu i jeśli tak to w którym miejscu?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogłem znaleźć na silniku kodu zaczynającego się na F9Q ... jeżeli znajduje się on w okolicach bagnetu w dolnej części silnika to niestety nie rozczytam go bo jest strasznie zasyfiony. Nie wiem czy z innych numerów z silnika da się rozróżnić jaki to motor ale napiszę co znalazłem:

-wygrawerowane mini numery z bloku silnika pod drugą świecą żarową 068 042365

-nad bagnetem znalazłem wygrawerowane takie kody F9505 22AA31172042

-centralnie na bloku wypukłe duże numery 278859 F12B II 20 10

Zrobiłem również zdjęcia silnika które załączam.

 

Czy na podstawie w/w danych i zdjęć da się dojść jaki to silnik?

 

mrarek czy kojarzysz w którym miejscu dawało się tą jajowatą zaślepkę?

post-24803-0-97785700-1328802286_thumb.jpg

post-24803-0-04300300-1328802298_thumb.jpg

post-24803-0-71068400-1328802312_thumb.jpg

post-24803-0-64509400-1328802327_thumb.jpg

post-24803-0-06091900-1328802338_thumb.jpg

post-24803-0-54607600-1328802347_thumb.jpg

post-24803-0-30499400-1328802361_thumb.jpg

Edytowane przez st220
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przepraszam was bardzo może w złym miejscu zaczynam ten wątek, ale mam taki problem. Padła mi turbinka wymieniłem ją, ale okazało sie że mam zapchany katalizator samochód mam od niedawna i kat został wyjety. Do czego pije jak jade samochodem przy 3,5 tys obrotów tylko na 4 na większych biegach nie sprawdzałem bo to juz duza prędkość. wyskakuje mi błąd p0243 jest to błąd odnośnie zaworu sterującego turbosprężarką ale na mniejszych biegach chodzi wszysto do samego końca czyli to nie to. przewody podcisnieniowe sa dobre spawdzałem, ale nie wiem czy egr trzeba programowac po odłączeniu akumulatora. Pytam bo po wyjeciu kata jest inne cisnienie miedzy turbo a katem i jak sie otwiera egr cisnienie chyba jest nie odpowiednie tak sobie troszke dumam nad tym, no i potrzebuje wiedziec czy sie go programuje na nowo i czy to moze byc tego przyczyna.Bo nic nie Swista bo dolot jest szczelny sprawdzone. Proszę o pomoc bo nie nie mam zielonego pojęcia czego się tutaj jeszcze mogę doszukać i chciałbym ewentualnie zaslepić egr ale czy warto bo jeszcze troche to go przerobie na benzyne :l:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworu egr nie programuje się po wyjęciu aku. Ciśnienie między turbo a katem nie ma wpływu na regulację ciśnienia doładowania.

Za regulację ciśnienia doładowania odpowiada czujnik ciśnienia doładowania. W 1,9 nie wiem dokładnie gdzie on się znajduje ale na pewno gzieś na rurze między intercullerem a kolektorem ssącym.

W/w czujnik za pośrednictwem komputera steruje elektrozaworem regulacji ciśniena doładowania. Znajdziesz go przy podstawie aku, nad skrzynią biegów. Do tego elektrozaworu dochodzą dwa przewody podciśnieniowe. Jeden od pompy waku, dostarcza podciśnienia,a drugi idzie do turbiny i tym podciśnieniem steruje zaworem na turbinie. Sprawdź dokładnie te dwa wężyki, może któryś jest załamany?

I jeszcze ważna rzecz: nie wolno zamienić miejscami wężyków na elektrozaworze regulacji ciśnienia, tego przy podstawie aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego czujnika nie ruszałem przewody wszystkie są całe no i dość grube w porównaniu do innych marek i wszystkie są na miejscu. A to się zaraz po wymianie turbosprężarki, do niej dawałem również cały kpl. montażowy nigdzie ciśnienie nie ucieka no i nie słychać żadnego gwizdania i nie mogę się doszukać przyczyny, czy łopatki mimo wszystko się zawieszają czy jest za mocna i przeładowywuje, a jeszcze jedno jak zatkam egr nie wywali mi żadnych błędów bo kostka ma 5 przewodów bodajrze od tego zaworu także to nie tylko otwieranie zamykanie zaworu.

 

dokładny błąd z KTS 200 bosch

 

P0243 Turbosprężarka ogranniczone ciśnienie doładowania A. Zakłucenia działania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa przewody otwierają zawór a trzy przesyłają informację zwrotną do komputera o stopniu otwarcia zaworu egr. Możesz zaślepić sam dolot spalin do zaworu, bez jego demontażu, o ile jest taka możliwość. Były róże typu tego zaworu i musisz sprawdzić.

Odnośnie regulacji ciśnienia, może szwankuje zawór regulacyjny na turbinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pro po elektrozaworu regulacji ciśniena doładowania czy ktoś wię jakię powinno być podciśnienie między turbo a tym elektro zaworem?? Po zmierzeniu ma nie całe 0,8 bara o ile sie nie mylę. Po przeczyszczeniu udało się dojść do 0,85 ale nie moiałem okazji na 4 biegu dojść do 3,5 tys obrotów jazda po mieście nie bardzo na to pozwala.

 

 

Przepraszam że tutaj ten wątek ciągne ale juz nie chce tworzyć nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!