Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kolizja


piotrg

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie tak jak pisałem wcześniej jestem pierwszy raz w takiej sytuacji.Czy możecie napisać coś więcej na temat tej umowy.Czego dogładnie ma dotyczyć, co powinna zawierać i na co zwrócić szczególną uwagę.Piszecie też o gwarancji, rozumiem że rozchodzi się o gwarancję na naprawę.Z tym autem zastępczym to na serio, ja mam tylko zwykłe OC i sprawca kolizji też tylko OC.

 

p.s: Dzisiaj przeprowadziłem dokładniejsze oględziny wizualne i podejrzewam że zostala skrzywiona belka.Koło jest przekrzywione na zewnątrz patrząc od środka auta.Główny strzał musiał nastąpić nie w środek koła tylko bardziej w jego krawędz.

 

Dodano: 14 lut 2012 - 14:15

Panowie pomocy.Jakieś dobre rady jak dalej postępować.Przecierz nie będę złomował auta.Co mam robić.Ogólnie jestem w wielkim szoku, samochód na chodzie.Nowy zderzak, belka i jak nowy :l:.Podeśle fotki.

 

hfsk.jpg

gavf.jpg

xnun.jpg

avux.jpg

msme.jpg

 

 

vaws.jpg

choe.jpg

btpw.jpg

vzqi.jpg

flpp.jpg

Edytowane przez piotrg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie zasadnicze: Na ile wycenili wartość samochodu przed uszkodzeniem? Jeżeli jest zaniżona to wskazane udać się do innego rzeczoznawcy aby wycenić wartość samochodu. Na ile wycenili koszt naprawy? W przypadku szkody całkowitej ubezpieczalnia wypłaca różnicę między wartością wraku a wartością sprzed zdarzenia, resztę płaci nabywca wraku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten rzeczoznawca jest opłacany przez TU, więc nie można w ogóle mówić i jakiejkolwiek bezstronności, bo raczej jasne jest że nie będzie robił "pod górę" swojemu pracodawcy. Idź do innego, po swoją opinię i wyślij do TU.

 

Patrząc szerzej: auto ma 14 lat. Wszędzie na zachód od Odry naprawa byłaby nieopłacalna. Ale nikogo nie interesuje, że to auto było w dobrym stanie. Po prostu Europa.

 

Dodano: 14 lut 2012 - 14:43

Myślisz, że mi nie było żal się rozstawać z poprzednim sceniolem? Twarde prawa, naprawa nieopłacalna, złomuj albo sprzedaj za psie pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też miałem taki dylemat z poprzednim autem: szkoda całowita orzeczona. dostałem dobrą kasę z TU + dobrze sprzedałem "wrak" = kupiłem ten sam model, ale mocniejszy i młodszy. wyszedłem na tym "do przodu" chociaż miałem ten sam dylemat, co Ty.

auto miałem zadbane i uszanowane. co się okazało - pierwszymi osobami, które chciały ten "wrak" kupić byli mechanicy z zakładu, gdzie "wrak" stał.

IMHO wyciągaj kasę z TU + szukaj nabywcy na resztę. nie pożałujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się okazać, że ubezpieczyciel zaniży wartość samochodu przed szkodą oraz

zawyży wartość "wraku" po szkodzie, z oczywistych powodów. :l: Podobno jest tak, że jeśli nie sprzedasz wraku po cenie, którą określił ubezpieczyciel, możesz domagać się wyrównania róznicy przez towarzystwo ubezp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale wg TU:

- ten rocznik pojazdu

- z taką wartością (na dzień szkody)

- z takim kosztem naprawy

 

jest NIEOPŁACALNY w naprawie i orzeka szkodę całkowitą. co Ty z tym zrobisz to jest Twoja sprawa. poczytaj warunki OWE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze możesz poprosić kogoś znajemego kto ma Infoexperta o policzenie wartości pojazdu. będziesz wtedy wiedział czy jest dobrze polczony, czy źle. Są towarzystwa które pomagają zbyć pozostałości po całkach np. PZU, Hestia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że będę naprawiał auto nie ulega żadnej wątpliwości, tylko pytanie ile mi teraz mogą zapłacić odszkodowania.Czy te pieniądze wystarczą chociarz na części se szrotu.

 

Silnik igła, zrobione zawieszenie z przodu, zrobiony układ hamulcowy na jesień (klocki, bębny, cylinderki, szczęki), dwa komplety nowych opon, instalacja gazowa sekwęcja co przy dzisiejszych kosztach paliwa jest dużym plusem.Blachy w żadnym stopniu nie uszkodzone, auto nigdy nie malowane co potwierdzila ekspertyza.Tak że tylko jeżdzić, co ja teraz kupie za tą kasę.Wiem że to ich nic nie interesuje tylko po prostu wiem czym jeżdzę i nie mam zamiaru się tego pozbywać, a nie mam 15 000 żeby dołożyć i kupić coś lepszego ( nie mając pewności czy nie był poskladany z trzech)

Edytowane przez piotrg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze możesz sprzedać komuś z rodziny (teściowi, dziadkowi, itp.). Kasę z TU dostaniesz, auto wyremontujesz, a przy rejestracji dopiszesz siebie jako współwłaściciela. I jeszcze zarobisz, jak auto "sprzedasz" za grosze.

Wiem, jak to brzmi, no ale to jest Polska...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylna belka załatwiła sprawę. Wpisane jest, że kompletna oś tył do wymiany, a taką oś nową kupisz tylko w aso. Koszt belki to ok 4 tys zł, więc sam widzisz, że sporo. Pisałeś też o tym, że uderzyłeś o inne krawężniki, więc nie wiadomo czy reszta zawieszenia jest w porzadku. Jak nie, to jeszcze większa kasę dostaniesz. Podejrzewam, że przy dobrej kalkulacji mógłbyś kupić nowszego scenica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że przy dobrej kalkulacji mógłbyś kupić nowszego scenica.

 

Dobrze piszesz, tylko ciekawe jak to jest przy szkodzie całkowitej.Ile dla nich jest warte auto przed wypadkiem a ile po wypadku z uszkodzoną i zakwalifikowaną do wymiany belką.O ile obniży to wartość wraku, bo jak dobrze rozumiem to czym niższa wycena wraku tym większa kasa dla mnie.Jeśli się mylę proszę poprawcie mnie i wytłumaczcie.Napewno nie policzą tej belki za 4 tysie bo z reszta kosztów musieli by obniżyć wrak do zera i wyplacić mi równowartość auta przed wypadkiem, a o takim czymś nawet nie marzę.To jest taka wielka przewałka z tą "całką" i to jeszcze w myśl prawa że aż włosy się jeżą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!