Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Turbina i nie tylko, pomocy!


marek.wroc

Rekomendowane odpowiedzi

Uważasz, że w aucie jest inaczej?

 

Zdecydowanie. Uwierz lub nie ale tą metodą wyjeździłem 260 tyś bez problemów z wtryskami i resztą. Jeśli będziesz chciał wiedzieć więcej to proszę na pw bi tutaj nie będziemy zaśmiecać.

marek.wroc - czy wszystko w porządku ? Jak się sprawuje szczeniak :l:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak zamierzałem, włałem pół buteleczki STP na ok.30 litrów ON. Nie jeżdżę dużo, ale po każdych 10-20 km auto jest "żywsze". Obroty stabilne na biegu jałowym, coraz lepiej przyśpiesza, pali za peierwszym "strzałem" po jednokrotnym podgrzaniu świec. Nie należę do ludzi ślepo wierzących w zbawienne działanie specyfiku. Nie wiem na ile to zasługa STP, na ile oczyszczania się układu wydechowego, na ile lepszych od moich poprzednich wtrysków, na ile odłaczenia egr-a. Może to wszystko ma wpływ, że auto jest "spawniejsze". Co do STP przyjąłem zasadę opisywaną na wielu forach (sporo czytałęm), że jeżeli nie pomoże, to na pewno nie zaszkodzi. Fakt jest taki, że po wlaniu jest coraz lepiej, a zrobiłem raptem kilkadziesiat kilometrów. Pamiętam jak auto chodziło przed STP, porównam, jak wyjeżdżę całą buteleczkę (dwa razy po pół) i postaram się obiektywnie opisać.

Mój kolejny mały problem, to ciężko pracujący "pedał gazu". Wskazanie najbardziej prawdopodobne, to potencjometr gazu. Wiem, że istnieja różne rozwiazania w tych autach. Patrzyłem wewnatrz, metalowy pręt pedału przyśpieszenia dochodzi aż do podłogi, patrzyłem do komory silnika pod pompę hamulcową, widzę tam coś, co pzypomina kostkę elektryczną petencjometra gazu. Gdy myłem silnik na myjni (tak chciał mechanik przed wczesniejszymi usługami), a były wtedy spore mrozy, to rano tak mi zamarzł "pedał gazu", że ledwo go ruszyłem, dlatego uważam, że to on ciężko i nierównomiernie pracuje, a to powoduje dyskomfort jazdy. Czy ktos ma wiedzę, jakie w moim silniku jest zastosowane rozwiązanie, czy jest tam potencjometr z linką, czy "metalowe cięgno gazu" idzie bezpośrednio do potencjometra poprzed jakis przegub przy nim? Może ktoś ma nr katalogowy takiej części, najchętniiej wymieniłbym na nową (podobno jest niedroga), a mechanik mówi, że jak przywiozę, to szybko wymienie, a może wymieniłbym sam. Musiałbym jednak znać nr tej cześci, czy ktos cos poradzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten STP to konkretnie ma jakieś oznaczenia? Użyłeś drugiego z prawej? Jest jeszcze czwarty z prawej ale ten to raczej profilaktycznie.

http://[ciach]tp.com.pl/produkty/paliwa.html

Nie przyglądałem się jak tam u mnie z gazem, ale o ile pamietam to tutaj jest chyba linka. Zainteresowałeś mnie i sprawdzę jak to wygląda.

Gdy myłem silnik na myjni (tak chciał mechanik przed wczesniejszymi usługami), a były wtedy spore mrozy

Kurcze mechanik taki czyścioch czy było aż tak brudno? Mycie silnika na mrozie to już ostra jazda :l:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fredi, użyłem drugiego od prawej. On jest na cały zbiornik, ale ja troche sie wykosztowałem w tym miesiącu, więc zalałem pół buteleczki ( w Auchan 19,70zł.), czyli 125ml na pół zbiornika, przy nastepnym tankowaniu wleje drugie pół buteleczki na pół zbiornika. Ja wiem, że juz jest lepiej (miałem kilkanaście aut, ale pierwszy raz "francuza"). Jeżeli ten STP sie spisze, to za 5000km wleje ten do czyszczenia całego układu paliwowego. Na innych forach wyczytałem, iż zalecaja przy zastosowaniu STP lub podobnych wymienic filtr paliwa, ja niezależnie od tego wymieniłem, bo nie wiedziałem, kiedy był wymieniany przez poprzedniego właściciela. Co do mycia, to gdy kupiłem i pojechałem na diagnostykę, stwierdzono wyciek oleju i paliwa, ale silnik był trochę "zasyfiony", więc zalecił mycie, aby zlokalizować wycieki. Po tym przejechałem ok. 40km i było widać, że cieknie z uszczelniacza na półosi i jednego weżyka z paliwem ( usterki usunięto). Mycie było w ogrzewanej myjni specjalistycznej (60zł.), trochę pojeździłem, ale woda nie zdołała odparować (na dworze było minus 15 st.C.).

Fredi, jak znajdziesz czas, to zobacz jak to wygląda z tym "gazem", a może ktoś wie i zna nr katalogowy tej części. Byłem w sklepie moto obok mojego miejsca zamieszkania, a tam totalny melepeta stwierdził, że nie ma ale sie dowie. Następnie zapytałem na drugi dzień, a on dalej, że dzwonił do znajomych sklepikarzy, a oni też nie wiedzieli, jeszcze podzwoni do kogoś..., żenada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezes, jeszcze przy rozruchu widzę w lusterku mała mgiełkę przez moment, ale to połowa lub jedna trzecia tego, co było. Dzisiaj zauwazyłem wioząc rano żone do pracy, że zaczał ładnie się zbierac na III biegu z 1200 do 2000obr. o czym mogłem tylko marzyć.

Prezes, jeżeli to nie jest duży problem, to podaj wskazówki odnośnie sklepów we Wro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekka chmurka po odpaleniu w mroźny dzień to normalka - dawka wtrysku potrzebna do odpalenia jest spora i może lekko zadymić. Co to zamarzania pedału gazu, to sprawdź, czy z podszybia nie kapie woda dokładnie na potencjometr. Miałem identyczny problem, poprawiłem uszczelkę na podszybiu (od strony silnika) i założyłem osłonkę gumową na linkę - tam gdzie wchodzi do potencjometru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam po przerwie. Na poczatku info., że z autem moim wszystko ok. STP w sposób znaczący poprawił osiągi i pracę silnika i nie jest to tylko moje złudzenie. Potrzebuje takiej informacji: czy ktoś z Was wymieniał podświetlenie potencjometrów od regulacji nawiewu-ciepła-kierunku nadmuchu? Chodzi mi o te trzy "kółka" poniżej radia. Mam tam ciemno, chyba obie żaróweczki są spalone, nie wiem, jak się do nich dostać, jak to zdemontować, a nie chcę niczego złamać. Z ggóry dziękuję za ewentualne podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!