Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

moduł sterowania świecami


mike007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po podłączeniu świeżo co zakupionego scenica II pod kompa pokazał się błąd P0670 ( obwód sterowania modułem świec żarowych) po przestudiowaniu paru postów na forum rozpocząłem od świec i faktycznie 4 były spalone, dodam tylko że do -16 nie było większego problemu z zapalaniem. Po wymianie świec błąd nadal jest więc sprawdziłem miernikiem czy na świece idzie prąd i ku mojemu zdziwieniu nawet na wyłączonym zapłonie miernik pokazywał 11v, a w chwili rozruchu 14,5v. Podczas odpalania kontrolka ze sprężynką zapalała się i gasła przy każdym odpalaniu. Dostałem i wymieniłem moduł z nadkola nr 9640469680 ale po wymianie prądu już na świece nie daje przynajmniej na ciepły silniku i kontrolka się nie zapala. Moje pytanie brzmi kiedy są podgrzewane świece? Za każdym razem czy tylko przy minusowych temperaturach? Czyżbym trafił na nowy - używany uszkodzony moduł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ciepłym silniku nie grzeje świec żarowych. Dlatego przy spalonej świecy nie wywala błędu "Check Injection" na ciepłym silniku. Nasuwa się pytanie, czy po zmianie świec i modułu błąd pojawia się nadal, czy tylko obserwujesz brak grzania na ciepłym? Miałem problem podobny i u mnie skończyło się wymianą komputera, w którym uszkodzony był obwód odpowiadający za świece żarowe. Koszt 650 PLN (350 używany komputer i 300 za wyczyszczenie w nim pamięci i wgranie moich ustawień).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komunikat „Check Injection” nie pojawiał się w ogóle na wskaźnikach nawet przy spalonych świecach, o problemie dowiedziałem się dopiero po podłączeniu pod komputer. Komputer wydaje mi się że jest dobry bo stary moduł podawał napięcie na świece tylko go jakby nie rozłączało. Tak jak wspomniałem auto dopiero co kupione i zastanawiam się czy handlarzyna coś nie dłubał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dziwne, bo nawet jedna spalona świeca powinna generować komunikat „Check Injection”. Za pomocą jakiego kompa diagnozowałeś? Poszukaj kogoś z clipem, to uzyskasz więcej informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem sprawdzić, odłączyłem specjalnie jedną świecę i "check injection" nie pojawiło się :/ czy jest możliwość sprawdzenia bez podłączenia pod clipa czy była jakaś dziwna ingerencja w sterownik?

 

Dodano: 21 lut 2012 - 13:37

Szukam sterownika który daje błąd ma numer 9640469680 a czy ktoś podpowie czy 9640469680-A z wyglądu i podłączenia identyczny podejdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, u mnie też zaświeciła się kontrolka service i po podpięciu do kompa pokazało błąd "p0670". Po sprawdzeniu okazało się że jedna świeca nie grzeje. Wymieniłem tę jedną uszkodzoną. I kontolka dalej świeci i pokazuje ten sam błąd. Po skasowaniu pojawia sie nadal.

I tu pytanie, czy ta jedna świeca może to powodować?

Czy trzeba wymienić wszystkie? (wiem że tak powinno sie robić, ale dziura budżetowa ogranicza wydatki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś clipem? Ten błąd wystąpi zarówno przy uszkodzonej świecy jak i przy połączeniu

diagnostycznym modułu grzania wstępnego. Może moduł zrypany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinałem się KTS-em.

Jeszcze raz sprawdzę wszystkie połączenia i styki. Może to nie ten moduł.

Ktoś pisał w innym temacie, że wymienił uszkodzone świece i lampka "service" świeciła jeszcze jakiś czas, a później zgasła.

 

Podobno jeszcze można sprawdzić bezpiecznik od świec, który znajduje się pod bezpiecznikami w komorze silnika.

Ale czytałem, że ciężko się do niego dostać. Może, ktoś ma jakieś sugestie jak się do niego dobrać?

 

---------------

Informacja dla potomnych.

Posprawdzałem wszystko co sie dało. Dostałem się nawet do bezpiecznika świec i modułu grzania i wszystko wydawało się tam być w porządku. I jak juz miałem ochotę podpalić samochód ze złości, przyszedł znajomy ze swoim miernikiem i sprawdził jeszcze raz świece żarowe. Okazało się, że jeszcze jedna jest spalona, a ja sprawdzałem je wczesniej ze 3 razy.

Morał z tego taki, że szkłem d..y nie utrze i trzeba wymieniać wszystkie świece.

Edytowane przez Makesz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!