Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

moduł sterowania świecami


mike007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po podłączeniu świeżo co zakupionego scenica II pod kompa pokazał się błąd P0670 ( obwód sterowania modułem świec żarowych) po przestudiowaniu paru postów na forum rozpocząłem od świec i faktycznie 4 były spalone, dodam tylko że do -16 nie było większego problemu z zapalaniem. Po wymianie świec błąd nadal jest więc sprawdziłem miernikiem czy na świece idzie prąd i ku mojemu zdziwieniu nawet na wyłączonym zapłonie miernik pokazywał 11v, a w chwili rozruchu 14,5v. Podczas odpalania kontrolka ze sprężynką zapalała się i gasła przy każdym odpalaniu. Dostałem i wymieniłem moduł z nadkola nr 9640469680 ale po wymianie prądu już na świece nie daje przynajmniej na ciepły silniku i kontrolka się nie zapala. Moje pytanie brzmi kiedy są podgrzewane świece? Za każdym razem czy tylko przy minusowych temperaturach? Czyżbym trafił na nowy - używany uszkodzony moduł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ciepłym silniku nie grzeje świec żarowych. Dlatego przy spalonej świecy nie wywala błędu "Check Injection" na ciepłym silniku. Nasuwa się pytanie, czy po zmianie świec i modułu błąd pojawia się nadal, czy tylko obserwujesz brak grzania na ciepłym? Miałem problem podobny i u mnie skończyło się wymianą komputera, w którym uszkodzony był obwód odpowiadający za świece żarowe. Koszt 650 PLN (350 używany komputer i 300 za wyczyszczenie w nim pamięci i wgranie moich ustawień).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komunikat „Check Injection” nie pojawiał się w ogóle na wskaźnikach nawet przy spalonych świecach, o problemie dowiedziałem się dopiero po podłączeniu pod komputer. Komputer wydaje mi się że jest dobry bo stary moduł podawał napięcie na świece tylko go jakby nie rozłączało. Tak jak wspomniałem auto dopiero co kupione i zastanawiam się czy handlarzyna coś nie dłubał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dziwne, bo nawet jedna spalona świeca powinna generować komunikat „Check Injection”. Za pomocą jakiego kompa diagnozowałeś? Poszukaj kogoś z clipem, to uzyskasz więcej informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem sprawdzić, odłączyłem specjalnie jedną świecę i "check injection" nie pojawiło się :/ czy jest możliwość sprawdzenia bez podłączenia pod clipa czy była jakaś dziwna ingerencja w sterownik?

 

Dodano: 21 lut 2012 - 13:37

Szukam sterownika który daje błąd ma numer 9640469680 a czy ktoś podpowie czy 9640469680-A z wyglądu i podłączenia identyczny podejdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, u mnie też zaświeciła się kontrolka service i po podpięciu do kompa pokazało błąd "p0670". Po sprawdzeniu okazało się że jedna świeca nie grzeje. Wymieniłem tę jedną uszkodzoną. I kontolka dalej świeci i pokazuje ten sam błąd. Po skasowaniu pojawia sie nadal.

I tu pytanie, czy ta jedna świeca może to powodować?

Czy trzeba wymienić wszystkie? (wiem że tak powinno sie robić, ale dziura budżetowa ogranicza wydatki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś clipem? Ten błąd wystąpi zarówno przy uszkodzonej świecy jak i przy połączeniu

diagnostycznym modułu grzania wstępnego. Może moduł zrypany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinałem się KTS-em.

Jeszcze raz sprawdzę wszystkie połączenia i styki. Może to nie ten moduł.

Ktoś pisał w innym temacie, że wymienił uszkodzone świece i lampka "service" świeciła jeszcze jakiś czas, a później zgasła.

 

Podobno jeszcze można sprawdzić bezpiecznik od świec, który znajduje się pod bezpiecznikami w komorze silnika.

Ale czytałem, że ciężko się do niego dostać. Może, ktoś ma jakieś sugestie jak się do niego dobrać?

 

---------------

Informacja dla potomnych.

Posprawdzałem wszystko co sie dało. Dostałem się nawet do bezpiecznika świec i modułu grzania i wszystko wydawało się tam być w porządku. I jak juz miałem ochotę podpalić samochód ze złości, przyszedł znajomy ze swoim miernikiem i sprawdził jeszcze raz świece żarowe. Okazało się, że jeszcze jedna jest spalona, a ja sprawdzałem je wczesniej ze 3 razy.

Morał z tego taki, że szkłem d..y nie utrze i trzeba wymieniać wszystkie świece.

Edytowane przez Makesz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!