Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy z komputerem pokładowym


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. Mam nadzieję że opisany przeze mnie problem, wielu użytkownikom Renault pomoże i uchroni ich od kosztownego naciągania przez elektryków i mechaników.

Ostatnio w mojej Megane II (silnik 1.6, 113 KM) zaczęły dziać się dziwne rzeczy z elektroniką pokładową, a mianowicie:

- bez przyczyny przy włączonym silniku samoczynnie włączały się wycieraczki (wycieraczki z czujnikiem),lampki kierunkowskazów sie paliły, wyświetlał sie serwis oraz stop. Dodatkowo komputer podawał informację o uszkodzeniu elektrycznym komputera. W jednym z przypadków silnik nie pozwolił się wyłączyć, nie działało otwieranie elektryczne drzwi i klapy bagażnika. Mechanik stwierdził, iż może mój akumulator ma gdzieś zwarcie na płytkach, co dziwne bo był nowy. Ale coż wymieniłem go w ramach gwarancji na następny (znajomi sprzedawcy zawsze pomogą :mrgreen:). Później po walce z wyłączaniem klemy minusowej (resetowanie pamięci)sytuacja powtórzyła się po pięciu dniach od opisywanej. Jakże proste okazało się rozwiązanie problemu. Coś mnie tknęło, żeby sprawdzić bezpieczniki, które umiejscowione są na klemie + akumulatora (30 A) i okazało się że bezpiecznik pomimo dobrego dokręcenia i jego sprawności był na stykach (płaszczyźnie) zaśniedziały, lekka platyna, oczyściłem go i przykręciłem. I coż się okazało samochód ożył, a po sprawdzeniu w serwisie Renault, pozostały mu niewielkie błedy w komunikacji elektroniki (co powiedziano mi że mogły one wynikać z tego co ujawniłem). Czytając wiele tematów, w większości przypadków, elektrycy każą wymieniać komputer (wilgoć przedostająca sie do jego wnętrza),albo współpracujące podzespoły elektryczne. Dlatego też, jak już macie podobny przypadek warto sprawdzić te super bezpieczniki (w moim przypadku był to ten drugi na klemie, patrząć od strony silnika).

Pozdrawiam i mam nadzieję,że się ta informacja komuś przyda :mrgreen: Upada opinia że pada im elektronika, to tylko zwykła śniedź <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja wracałem z pracy i pokazał mi sie komunikat o uszkodzeniu blokady kierownicy (temat obszernie opisywany na forum). Po poruszaniu kablami pod siedzeniem, oraz bezpiecznikami, problem ustąpił i jezdziłem z dwa dni bez problemu. Nastepnie gdy jechałem do pracy pokazał sie komunikat o uszkodzonej elektronice pokładowej, oraz powłanczały sie wszystkie kontrolki i same wycieraczki chodziły. Po dojechaniu do pracy problem ustapił, ale gdy wracać chciałem to masakra! kontrolki się nie paliły, ale był tylko komunikat o elektr.pokł. I auto musiało wejść w tryb awaryjny (tak mi sie wydaje, i mechanikowi też) bo samochód nie miał mocy jechał tylko do 70km./h. Bałem sie go wyłączyć po dojechaniu do domu (duże prawdopodobieństwo, że go bym ponownie nie odpalił) zadzwoniłem do mechanika umówiłem się że podjade, co zrobiłem, auto zostawiłem i teraz czeka w kolejce na naprawę. mnie co martwi to to czy aby kompóter nie poszedł bo by mnie naprawa zrujnowała finansowo. Sprawdzałem bezpieczniki i w mojej ocenie były ok, ale sugestie mechanikowi przekazałem. Też mam meganke 2 z 2003 (1,6 16V) Cieszyłem sie że udało mi sie okazjonalnie kupić (z niemiec, przebieg 63 tys. za 13.900 + wyrobienie papierów). teraz mażę o samochodzie prostym bez elektroniki. Czytając fora megane 2 to auto jest jak ruletka, mozna obstawiac co się nie długo zepsuje (ale przez rok chodziła bezproblemów)

 

Dodano: 07 mar 2012 - 13:40

Sprawa zrobiona. Przyczyna:padła cewka trzeciego cylindra, po wymianie cewki problemy ustapiły

post-31380-0-17107700-1330864033_thumb.jpg

post-31380-0-25909400-1330864048_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja też kupiłem w podobnej cenie moją Meganke z Niemiec i pojeździłem ok.2tyg po czym musiałem wymienić kolejno wszystkie cewki, ponieważ poprzednie org. podchodziły już rdzą. Na szczęście wymieniłem odrazu na BERU i od tamtej pory już nie miałem problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam serdecznie i dołączam do tematu. Mam ogromny problem z moją Megi.

Przebywam aktualnie w niemczech. Jakieś 2 tygodnie temu po zgaszeniu silnika wyskoczył komunikat Steering wheel locked. Przy próbie odpalenia samochód nawet nie próbuje kręcić i wyświetla naprzemiennie Steering wheel locked/ steering wheel not locked. Megi pojechała na lawecie do mechanika. Powiedziałem mu że gdzieś zbierała się woda, która przy ostrzejszej jeździe potrafiła wylewać się dolnymi nawiewami. Po jakimś czasie oddzwonił i powiedział że komputer jest zalany i wymaga wymiany. Na ebayu został zamówiony nowy komputer (numery te same) ale okazało się że należy go przeprogramować ponieważ ma immobiliser. Tutaj nikt mi tego nie zrobi bo prawo niemieckie cośtam cośtam. Mechanik znalazł faceta w Łodzi który się tym zajmuje, jednakże nie ma 100% pewności że da radę to zrobić ponieważ komputer może być zbyt mocno uszkodzony. I teraz pytanie do was. Czy to faktycznie wina komputera czy wystarczy przeczyścić styki (czytałem o czymś takim na forum) albo zrobić coś innego i auto będzie działać? Nie wiem czy facet nie chce mnie po prostu naciągnąć (na takiego nie wygląda). Bardzo proszę o pomoc bo tutaj bez samochodu to jak bez ręki.

Edytowane przez Sasza222
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz mieć uszkodzoną blokadę kierownicy - to znana usterka nietylko w Renault.

Przełożyć sobie ECU nie można od tak. Wymaga wyczyszczenia, przygotowania do dopisania do auta i dopiero dopisanie CLIPpem. Nie mając auta trudno prognozować. Podłączyć diagnoskop jakiś, sugeruję CLIP żeby było łatwiej i popatrzeć co się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!