Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Instalacja LPG, wskaźnik paliwa


Woytus

Rekomendowane odpowiedzi

Od 4 dni jestem posiadaczem instalacji gazowej w Mojej Megi III.

Posiadam instalację BRC SEQUENT 24.11

Reduktor: GENIUS

Zbiornik: STAKO 47l (wchodzi około 36l)

Wielozawór: EUROPA2

oraz lublifikator (smarowanie gniazd zaworowych)

 

Na razie wszystko śmiga lepiej niż się spodziewałem. Nie czuje różnicy między gazem a benzyną. Śmiga aż miło. Nawet nie mogę wyczuć kiedy mi się przełączy na gaz, tylko diodka mi o tym sygnalizuje. Ale w sumie pojeżdżę i po jakiś 3k kilometrów napisze sprawozdanie, bo teraz chyba trochę za wcześnie.

Mam jednak mały problem, który jest znany w Renault. Wskaźnik poziomu paliwa mi pokazuje zużycie benzyny. Zapaliła się już rezerwa. Temat już mi poznany i dogłębnie przebadany. Dla próby zatankowałem 5 litrów paliwa i nagle wskaźnik wskoczył na ½.

W MII wystarczyło wprowadzić licznik w SELF TEST albo pobujać autkiem, aby pływak się poruszył. Czy ktoś może się orientuje jak w MIII wprowadzić licznik w tryb testu??

Mam już zamówione inne rozwiązanie i czekam na dostawę- jest to emulator poziomu paliwa, ale do tego czasu może znajdzie się kto, ko zna inny sposób a nie tankowanie benzyny, by wskaźnik paliwa wskazywał poprawnie po uruchomieniu zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do butli powinno Ci wchodzić około 40l.

Lubryfikator jest całkowicie zbędny,

Trzeba założyć Tank Fopper.

Niestety jesteś jednym z tych, którzy trafili na kiepski zakład montujący BRC.

Jedź do nich niech zainstalują emulator i poprawnie ustawią butlę, bo pewnie stąd mała pojemność.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 razy 80 % pojemności wychodzi 37,6 litr, więc moim zdaniem w normie. Na razie miałem jedno tankowanie do pełna więc zobaczymy jak będzie następnym razem.

Przed terminem instalacji naczytałem się o Lubryfikatorach i tak jak instalacja LPG ma swoich zwolenników jaki i przeciwników. Ja się na to zdecydowałem- zobaczymy jak będzie silnik się sprawował po 2 latach i więcej.

Co do paliwa to zakład informował mnie że mogą być jaja ze wskaźnikiem poziomu paliwa, ale mówili że nie wszystkich francuzów to dotyczy. Za emulator poziomu paliwa wołali 150 zł z montażem. Ja na razie zrezygnowałem i zamówiłem samodzielnie taki emulator za 50,00 PLN. Trochę oszczędności a montaż trudny nie jest.

 

Mam jeszcze jedno pytanie. Megane III jaką i czy w ogóle posiada metodę regulacji luzów zaworów??

Edytowane przez Woytus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane III ma hydrauliczne kasowanie luzu zaworów, więc tym bardziej się dziwie że dałeś sobie wcisnąć lubryfikację.

Nawet na forum Forda (Durateci podobno nie lubią gazu) okazało się, że to nic nie daje, a tam jest regulacja luzu szklankami.

Zanim kropla płynu doleci do zaworów, to już dawno odparuje, albo zostanie na ściance kolektora.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy emulator daje 100% pewności że zawsze będzie Ci sie poziom paliwa i wskazywał prawidłowo?? Z tego co ja wiem to nie ale moge sie mylić. Gazu do butli wchodzi ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motowanie mulatorów jest bez sensu, gsyz kosztuje 300zł, i tak musisz przejechac jakis odcinek na benzynie żyby wskazywał prawidłowo, co do lublifikatorów w renówce jest to zbędne całkowice, a jesli chcecie stosowac zabezpieczenia gniazd zaworówych proponuje preparat wstrzykiwany bo cicniem do gazu tunap

 

Zajmuje się montażem gazu brc i powiem tak jak się go dobrze ustawi to nieczuc żadnej różnicy miedzy benzyną a gazem

Edytowane przez luksad2200
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motowanie mulatorów jest bez sensu, gsyz kosztuje 300zł, i tak musisz przejechac jakis odcinek na benzynie żyby wskazywał prawidłowo,

Ja emulator zakupiłem za 55 zł firmy KMF więc na pewno nie 300 zł a działa on na zasadzie że co uruchomienie wysyła sygnał do komputera aby ponownie sprawdził poziom paliwa. Montaż b. prosty , bo wystarczy podłączyć pod zasilanie i pod sygnałowy kabel do wskaźnika. Lublifikator już jest i zostanie. Ale czy on się przyda czy nie to okaże się za około 80k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nie ma jakiegoś innego sposobu aby zmusić komputer p. do zrobienia tego samodzielnie w megane ? Mam instalacje od tygodnia i mam ten sam problem aha i tak btw. co się stanie jeśli będę jezdził na lpg a komputer będzie nadal myślał ze na benzynie aż w koncu wejdzie na rezerwę co wtedy ? Jakoś się to może źle skończyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!