Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Poszukuję dla siebie Scenica - benzynowego


qba_pl

Rekomendowane odpowiedzi

Jest to mój pierwszy post więc witam wszystkich!

Poprzednio miałem przeróżne samochody ale z żoną zdecydowaliśmy się na Scenica, więc taki samochód szukam. Są różne: i bardzo ładne (najczęściej też drogie) i tzw trupy (też zdarzają się drogie). Poniżej przedstawiam 2 egzemplarze i kieruję do was prośbę o ocenę i opinie:

 

http://otomoto.pl/renault-scenic-1-6-z-niemiec-klimatronic-C23111472.html (tu zastanawiam się jak tam czujniki na wentylach)

 

http://otomoto.pl/renault-scenic-1-8-16v-super-stan-bezwypadkow-C22902405.html - tego widziałem na żywo. Podoba mi się ale jak wygląda sprawa silnika 1.8? Niewiele Sceników z tym silnikiem widziałem więc czy części są tak samo dostępne jak do 1.6? Chyba też rozrząd tam jest droższy jak do 1.6... Silnik umyty niestety. Jak to jest z obudową plastikową silnika której tu akurat nie ma? Zawsze była?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ wygląda fajnie, ładny zadbany, ale czy można wierzyć handlarzowi. Pamiętaj, że u nich nie ma kwestii rodzina. Radio kasetowe, nie wiem skąd wziąłeś, że ma opcję miernika ciśnienia kół (PAX) z wyświetlacza?. Zerknąć trzeba szczegółowo na tył, rdzewienie wkrętów torx zderzaka nie biorą się same z siebie, ktoś musiał naruszyć strukturę tego wkręta.

2/ Różnic pomiędzy 1,6 a 1,8 a 2,0 z tego co się orientuję nie ma żadnych, nawet spalanie jest bardzo podobne. Prawy reflektor zaparowany (?). Niby bezwypadkowy, ale jakoś nie widzę naklejek na pasie przednim, który i tak jest ucięty na zdjęciach. On raczej nie ma ASR, zresztą w Scenic było ABS i opcjonalnie ESP w w skład Renowskiego ESP wchodził ASR, tylko chyba gość nie wie o czym pisze.

Odnośnie obudowy plastikowej, zdarzało się, że sami właściciele zdejmowali, bo uszkadzają się mocowania tej obudowy, a wtedy brzęczy i irytuje.

Edytowane przez Zygmunt Małek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem skąd wziąłeś, że ma opcję miernika ciśnienia kół (PAX) z wyświetlacza?

Zyga- nie myl systemu pomiaru ciśnienia w oponach z kołami systemu PAX.

To 2 rożne bajki, mogą występować równocześnie (zazwyczaj z PAX-em występują czujniki pomiaru ciśnienia) ale nie muszą. Pomiar i przekazywanie radiowe może być bez PAX-a.

Tu obydwa auta na standardowych felgach stalowych, drugi nawet kołpaki ma niekompletne. Prawy przód inny jak 3 pozostałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1)Jest klimatronik, bez podgrzewania przedniej szyby, elektryczne szyby przód i tył, radio kasetowe-specyficzna konfiguracja, fajne skórzane siedzenia, tylna szyba klapy jest chyba otwierana, co do torxów to drugi z lewej jest chyba ciut zardzewiały albo zniszczony i tak wyglada, wydaje mi się że brakuje skrajnie lewego kołka Przypominam sobie moje torxy. Dwa były zasyfione. Oczyściłem i jest OK. Brakowało jednego kołka. Leżał pod siedzeniami bo ten kto montował hak popuszczał śruby i musiało mu jakimś cudem wpaść tam gdzie nie powinno.

Aby ocenić czy może mieć ESP muszę widzieć panel po lewej stronie kierownicy. Tam gdzie masz regulację natężenia światła na desce. Niestety nie ma takiego zdjęcia.

2)Ręczna klima, bez podrzewania przedniej szyby, elektryczne szyby z przodu i ręczne z tyłu, radio z CD, tu torxy są OK ale brakuje kołka prawej strony, z tym ASR to coś nie tak bo jak jest ESP to jest ASR a ja tam nie widzę ESP, tu znów potrzebne lepsze zdjęcie panelu, owszem kołpaki nie są identyczne. Tez mam problem z tymi naklejkami, lepsze zdjecie bo to kilka w jednym ale nie pokazuje dołu.

Ogólnie oba auta na normalnych felgach, wyglądające przyzwoicie, czysto. Kwestia co pasuje i jak to wygląda na żywo czyli po obowiązkowym zerknięciu przez fachowca. Co do silników nie wypowiadam się o benzynach bo nie mam dostatecznej wiedzy.

Jak znajdziesz odpowiedniego to powinniście być zadowoleni.

Mam prywatne pytanie. Może ktoś odpowie a jak nie to może zrobię nowy temat.

Mój ma kolor listew taki jak na pierwszym aucie czyli srebrno szary. Zauważyłem, że w pewnym miejscu na jednej listwie delikatnie się złuszczyło. Pod spodem jest również szary ale matowy kolor. Oprócz tego wszystko OK i trzyma się idealnie. Mam podejrzenie, że ktoś zarysował listwe i popryskał lakierem. Myślicie, że wystarczy zrobić podobnie i powróci do stanu poprzedniego? Nie mam pojecia czy to co się złuszczyło to farba czy jakiś bezbarwny lakier.

Moze ktoś tak miał :mrgreen: Sprawa nie jest pilna, ale latem pomyślę nad "picowaniem" :mrgreen:

Powracając do zapytania qba_pl stwierdzam, że najlepsze są surowe plastiki bez malowania. Używane auto kupujemy według innych kryteriów, ale z doświadczenia wiem że jak zderzak czarny to nie ma problemów z zadrapaniami <_< Stąd numer 2 ma u mnie plusik bo chociaż listwy na czarno. Swoją drogą początkowo szukałem auta w którym zderzaki nie będą w kolorze nadwozia, ale to dość trudne zadanie.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wam za opinie!

Również na zwrócenie uwagi na Torxy. Oto zdjęcia jakie dostałem ze srebrnego:

 

Przycisk ESP:

mini_120304081019293598.jpg

 

Silnik

mini_120304081055636518.jpg

 

A mam jeszcze ogólne pytanie:

-czy schowek jest tylko klimtyzowany czy jeśli np puszczę grzanie to będzie służył jako termos na przykład?

-czy oznaczenie wyposażenia na listwie bocznej od strony kierowcy i silnika od strony pasażera jest normą? W tym pierwszym Scenicu chyba na obu stronach jest oznaczenie silnika...

-czy listwy dachowe w tylnej części zawsze odstają? Wiele Sceniców widziałem z odstającymi..

 

A co myślicie o tym?:

http://otomoto.pl/renault-scenic-lift-1-6-16v-benzyna-klima-el-C23084122.html

Czy ma on ESP?

Edytowane przez qba_pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schowek jest raczej tylko klimatyzowany, nie zauważyłem nigdy aby było w nim ciepło :mrgreen:

Raczej normą jest oznaczenie po jednej stronie wersji wyposażenia w po drugiej silnika.

Odstające listwy czy są normą nie wiem, ale mi też odstają :mrgreen:

 

 

Co do tego zielonego scenica, zastanawia mnie tylko dlaczego rezerwa paliwa się nie świeci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawia mnie tylko dlaczego rezerwa paliwa się nie świeci.

Paliwa jest jeszcze ciut więcej jak pojemność rezerwy.

Czy ma on ESP?

Raczej nie,

Na panelu jest regulacja wysokości świecenia reflektorów, 2 przyciski sterowania tylnymi szybami i przycisk ich blokady, oraz pokrętło ściemniacza podświetlenia deski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam w moim poście dodałem zdjęcie przycisków. Czy jeśli by miał sam ASR (bo może był jeszcze z czasów gdy nie było ESP zawierającego również ASR) to przycisk byłby taki sam? Pytam bo do tego auta mam 70 km by jeszcze raz jechać tylko obejrzeć więc tylko zdjęcia mi zostały

Edytowane przez qba_pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1)Schowek czyli inaczej lodówka to jak wiesz to co masz pomiędzy biegami a panelem klimy. Jak przekręcisz pokrętłem w środku to albo masz zimno albo nic nie leci. Tak jest u mnie.

2) Nie wiem jak w benzynach ale spotykam na ulicach i tak i tak. Wydaje mi się, że po obu stronach musi być identycznie.Jak jest z obu stron inaczej to znaczy, że ktoś coś robił, niekoniecznie było walnięte ale np. nie miał innej listwy i założył to co się trafiło.

3) To zależy jak rozumieć odstawanie. Bez obejrzenia na żywo nie sposób stwierdzić. Ewentualnie lepsze zdjęcie, większe zbliżenie

 

Zielony chyba nie ma ESP. Przynajmniej tak to wygląda patrząć na panel. Wyłącznik ESP powinien być przed pokrętłęm z prawej strony. W kolejności od prawej masz w zielonym regulację natężenia światła na desce, przycisk blokady tylnych szyb, dwa przyciski podnoszenia tylnych szyb i regulację wysokości przednich reflektorów.

O ile pamiętam to ESP było zakładane dopiero od 2001. O tym masz na forum kilka tematów więc jak coś to odsyłam do wyszukiwarki. Jak jest to OK ale ma to swoje plusy i minusy :mrgreen:

Patrz na torxy, ale bez przesady. W normalnym użytkowaniu nawet drobna stłuczka nie jest dyskwalifikująca :mrgreen:.

--------------

Widzę, ze koledzy byli pierwsi w odpowiedziach.Zacząłem pisać, ale musiałem wyjść ze zwierzakiem i puściłem info dopiero teraz.

Co do ASR to chyba nie występował bez ESP.

Srebrny nie ma ESP.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 1) u mnie w Volvo czy potem w Oplu jak dałem na ciepło przy załączonej klimie to klima grzała - czyli w zimie "odparowywałem" szybę ciepłym suchym powietrzem. Myślę że i tu mogłoby być podobnie..

ad 2) ojciec ma Kangoo Alize od nowości i ma po jednej stronie Alize a po drugiej DCi... Może w pewnych krajach było tak a w innych inaczej...?

 

Zielonego chyba odpuszczę. Dla mnie ideałem jest benzynowy Sport Way :mrgreen: Niestety są drogie, głównie w dieslach i raczej w centralnej lub zachodniej Polsce. Jeden w Nysie za 10500 jest ale z podmienionym na skórzany fotelem kierowcy (no i diesel). Wciąż zastanawiam się nad tym oliwkowym, ale muszę mieć pewność że w ASO bez problemu i skutecznie zdezaktywują mi system mierzenia ciśnienia powietrza w kołach.

Edytowane przez qba_pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sport Way jest jakoś obniżony? U mnie była wersja sportowa Expression i niestety ale trzeba było podnieść do standardu. Nie na nasze drogi. No super na prostych odcinkach, ale w normalnym użytkowaniu jest zbyt twardo :mrgreen: Trzeba przyznać, że na sportowo to auto dosłownie szło jak przylepione do asfaltu. Przez jakiś czas czułem się jak kierowca formuły I, ale nie radzę zjeźdżać z np dwupasmówek na nasze "piękne polskie drogi" albo pokonywać miejskie spowalniacze :mrgreen:

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale muszę mieć pewność że w ASO bez problemu i skutecznie zdezaktywują mi system mierzenia ciśnienia powietrza w kołach.

A w czym Ci to przeszkadza, że masz info o obniżonym ciśnieniu wyświetlane???

Zresztą wystarczy, że przy zmianie opon albo kół na alusy przykładowo, nie pozakładasz czujników. To zespól z wentylem. Wstawiasz normalne i po problemie. Poczytaj o czujnikach i zachowaniu systemu w czasie gdy są zakładane koła zimowe bez czujników. Znikają po pewnym czasie kółeczka z ikonki autka na wyświetlaczu. Jak wyłączysz to CLIP-em to masz zarys kółek ale pustych w środku. Ogólnie to detal.

A tak ogólnie, to ja wolałbym mieć tylne szyby elektrycznie sterowane jak ASR bez ESP. Oczywiście jeśli jest ESP do kompletu, to zdecydowanie ta opcja. Mam w sceniolu drugim i uważam za coś wspaniałego.

Jakbyś na tego srebrnego się zdecydował to masz w Rybniku nowy salon ASO Renaulta (od grudnia) na Obwiedniej Południowej przed Rondem Chwałowickim. Umów się na przegląd przedzakupowy

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Fredi

Zaskoczyłeś mnie. Nie wiem czy jest obniżony. (?) W tej wersji baardzo podoba mi się wnętrze z irchą i pomarańczowymi wstawkami oraz przednie lampy z czarną obramówką

 

@gojgien

Wyczytałem (na tym forum) o tych czujnikach że często się uszkadzają i też zrozumiałem z treści (być może źle), że przy kołach bez czujników to koła na wyświetlaczu znikają a potem załącza się kontrolka i potem napis STOP...

 

Tylne szyby "w prądzie" są ciekawe ale przy wyborze ich lub ESP również wybrałbym ESP. Chyba zdecyduję się pojechać obejrzeć tego oliwkowego ale na razie trzymajcie kciuki, żebym sprzedał Opla :mrgreen: W czwarek sądny dzień bo przyjeżdża pewien pan by go obejrzeć

Edytowane przez qba_pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzymajcie kciuki, żebym sprzedał Opla

Podejdź do tego pana jakbyś to ty był tym kupcem a zakup scenika pójdzie jak po maśle. To tak jak z ustępowaniem na drodze. Jestem dobry i liczę na to samo, ale niestety częściej wpuszczam niż jestem wpuszczany :mrgreen:

W mojej wersji czyli Expression jest tego pomarańcza na maxa. Przyciemnione lampy i tzw. alcantara na siedzeniach. Ta ircha to chyba alcantara. Trzeba uważać aby nie zabrudzić, ale ładnie wygląda.

Normalnie to był standard, ale w serwisie renault na zachodzie założyli sportowe zawieszenie(krótsze sprężyny z przodu i obniżenie belki)i tak to dojechało do Polski. Tam jeździło po równych drogach więc nie było problemu. Wyglądało tak, że tylne koła delikatnie chowały się pod błotnik, linia zwisu tylnego zderzaka przechodziła poniżej środka opony, To był średni sport więc nie było problemu z małymi górkami, ale powróciłem do fabrycznych ustawień. Bałem się zimy choć i tak było wyżej niż przy zderzaku peugeota 307, gdzie w standardzie trzemy o krawężniki. Początkowo rozważałem jakiegoś 307 ale trafiałem na solardachy. Teraz nie ma stresów.

Nie mam pojęcia czy nazwa Sport Way ma związek z obniżeniem. Tak mi przyszło do głowy bo słowo sport sugeruje taki zabieg. Może ktoś na forum ma więcej informacji.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie swoje auta sprzedaję tak jakbym je chciał kupić. Często skutkuje to tym, że dostaję kwotę za jaką wystawiłem w ogłoszeniu (zawsze wyżej niż średnia za dane auto). Może dlatego też mam mało chętnych (pytających) bo moje auta wypadają blado nawet przy trupach od handlarzy. Wielu ludzi bardziej zwraca uwage na upiekszone ogłoszenie i opowiastki sprzedającego aniżeli stan faktyczny i mówienie o wszystkim

 

Na razie też dalej szukam ogłoszeń i jak trafi się coś ciekawego, znów was poprosze o opinię :mrgreen: Ciężko na razie o ciekawy egzemplarz

Edytowane przez qba_pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!