Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co sądzicie na temat swojego renault czy była to dobra decyzja


bartek87mikolow

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czytając różne artykuły magazynów motoryzacyjnych na temat renault nasuwa mi się myśl czy dobrze zrobiłem kupując renault megane w dodatku z silnikiem 1.5dci 105 gdzie i ta wersja jak i wersja słabszego diesla są jednymi z najgorszych silników renault

 

/0cool: dodałem dobrze bo chyba je zjadłeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś te "najgorsze" też musi kupić jeśli zostały wyprodukowane. Ja taki mam i sobie chwalę, nie przejmując się opiniami prasy, zazwyczaj z kapitałem i sponsoringiem niemieckim.

W tych słabszych dieslach słabym punktem był osprzęt, w 105KM już to zostało poprawione. Inne wtryski, sterowniki Siemensa....... Jedynie z panewkami pojawiają się czasami problemy ale z opinii użytkowników wynika, że wystarczy częściej olej wymieniać jak zaleca producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cztery lata i 129kkm przejechane bezproblemowo. Auto używane codziennie - dojazdy do pracy 10km, zima temperatury do -30, garażowany pod blokiem, żadnych problemów. Co najważniejsze auto nadal cieszy więc nie mamy zamiaru zmieniać bo i po co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja moim Megane III zrobiłem niecałe 23tys.km w niecałe trzy lata bo autko mam od grudnia 2009 i jak narazie moje przygody to:

1.Wymiana przewodu paliwowego ponieważ po 2 tygodniach gdy go kupiłem zaczynało klekotać w kabinie choćbym starym dieslem jechał

2.Gdy były mrozy -10 to przy rozpędzaniu auta na zimnym silniku zaczyna nim szarpać nie wiem czemu i do teraz mi to się dzieje i do teraz nie wiem co to jest

3.Wymienili mi jakąś "skrzynkę" w w ukł.nawiewu nie wiem dlaczego niby nieszczelna,niby jakaś wilgoć się tam dostaje

i tak to jak narazie wszystko na dynamikę nie narzekam przyśpiesza ok i fajnie że ten 6 bieg jest dużo daje na trasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Megane III GT 1.4 od marca zeszłego roku. Za 2 tygodnie będzie rok i przebieg 18.500. W tym czasie nic się nie działo, a z auta jestem w 100% zadowolony. W najmniejszym stopniu nie żałuję wyboru...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na poczatku też byłem zadowolony, w sumie to bym był dalej, ale zawsze jest jakieś "ale" :o zepsuło sie sławetne KZFR czyli w III też jest trefne dziadostwo, jak widać producent nie wyciagnął żadnej lekcji :lol: nie nastraja mnie to pozytywnie na dalszą bezproblemową eksploatację jak już przy 40000 taka usterka chyba mogłem wybrać cos lepszego :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie byłoby słodko, gdyby nie przygoda ze skrzynią biegów, która kosztowała mnie dużo $$$ i pociągnęła za sobą wymianę sprzęgła.

Poza tym, sam silnik sprawuje się dość dobrze, wystarczy mieć dobry akumulator i zima nie jest mi straszna.

Tak jak ktoś napisał, niestety zawsze jest jakieś "ale".

Przebieg jaki wygenerowałem: 140 tys. km.

Awarie:

- uszkodzenie skrzyni biegów, wymiana na inną+nowe sprzęgło

 

Drobne usterki usuwam samodzielnie, krótka lista:

- słabe styki

- zaśniedziałe konektory

- zamek klapy bagażnika (zastosowanie podkładki, zamek znowu działa)

- przetarty przewód czujnika ABS

- nieszczelna instalacja klimatyzacji (pomogła wymiana oringów)

- uszkodzony rezystor wolnego biegu wentylatora

 

Nie liczę takich napraw ekdploatacyjnych jak:

- wymiana 3 łożysk

- wymiana tarcz, klocków, okładzin w bębnach

- osłoby przegubów

- gumy zawieszenia, sworzeń wahacza

Edytowane przez Krzychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zakupiłem swoje autko w listopadzie 2009 (przebieg 115000 km) roku i do dnia wczorajszego przegoniłem 160 147 km. Z silnikiem nigdy nie miałem problemów-żadnych "checków", z osprzętem także. Jedynym mankamentem tego auta są jakże wkurzające drobiazgi, które wyprowadzają niejednego z równowagi:

-awaria sterownika dmuchawy (samodzielna wymiana tranzystora pomogła-jednak 2 razy na dwa lata to trochę za dużo)

-z przerwami działające mikrowłączniki klamek drzwi.

Poza przytoczonymi powyżej nie miałem "spektakularnych" awarii, no może poza jedną-padło łożysko oporowe sprzęgła w trasie, po prostu pech (przebieg ok. 125 000km). Zawieszenie także wytrzymało i przy 159 000km wymieniłem "przód" łącznie z tarczami hamulcowymi, ale to sprawy eksploatacyjne, które nie zależą od marki. Na koniec dodam, że zawsze jeździło mi się komfortowo i mniej się męczyłem niż we wcześniejszym nabytku pod tytułem ASTRA II Kombi DTL-ta cholera była mnie wygodna. Od wczoraj Scenika brak-został sprzedany z powodów nie związanych ze stanem auta ani też z planem zakupu innego. Nowy nabywca jest z pewnością zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja przygoda z Renault zaczęła się od sławetnej poprzedniczki Megane czyli R 19. Pierwszy był z 94 roku z silnikiem 1,8 benzynka i od tamtej pory zakochałem się w Renatkach. Potem była kolejna ale już z ostatniego miesiąca produkcji z 96 roku w wersji Chamade 1,8 16v w bardzo bogatej wersji bo z pełna elektryką i klimą. Tutaj nastąpiła przerwa czteroletnia dla sprawdzenia innego auta na F ( mondeo mk II combi 1,8 td ) ale rozczarował mnie bardzo. Podczas szukania Laguny trafiłem na mojego pierwszego szczeniaka I ph II 1,9 dci z 2000 roku, był z nami cztery lata i przeleciał 270 tyś. Nie powiem, bo na początku było kilka niespodzianek ale jak już zregenerowałem turbinkę i wymieniłem przepływomierz (przy 140 tyś) to zacząłem w pełni czerpać radość z jazdy. Szczeniaczek jest i teraz w wersji Grand II ph I 1,9 dci z 2004 i w chwili obecnej ma 96 tyś przejechane. Mam nadzieję, że nie zawiedzie mojego zaufania do marki i jak na tą chwilę nie zamieniłbym go na nic innego. Wygoda, bezpieczeństwo, komfort, wyposażenie, niskie koszta eksploatacji(spalanie), oraz szereg rozwiązań wnętrza auta dopasowujących sie do rodziny czynia z tego autobusiku idealne rozwiązanie dla rodzinki 2+2+2 (rodzice+dzieci+dziadki) :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden nigdy nie kupi francuza, tak jak ja np vw lub opla.

Miałem juz: 19 ph, 2x19ph2, stare twingo i trafica 96rok,matka porusza sie uktualnie twingo 2010r.

Nigdy mnie nie zawiodły, jasne może i trzeba im poświecić wiecej uwagi, ale nikt mi nie powie że renault jest dzaiadowskie..

Co do Megane2 to jeżdze ok pół roku, jak do tej pory to nic niespodziewanego sie nie wydażyło.

TAK JESTEM ZADOWOLONY :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIII Coupe to nasze trzecie "Reno". Wcześniej żona miała Clio, potem Megane II - trochę z nimi miała przebojów jeszcze w okresie gwarancji (lakier w Clio, skrzynia w Meganie II) więc jak się śmieje po takich doświadczeniach nie powinna w ogóle patrzeć na Renault :o

Ale wybór padł na MIII i jak na razie prawie 3 lata jest z nami, nawinięte ciut ponad 40 tys km - odpukać na razie nic się nie dzieje :lol: i oby tak dalej. Za co je lubię? Za wygląd, dynamikę - chociaż czasami chciałoby się więcej;), mimo wszystko komfort - trasa 1000km w dzień nie stanowi problemu i człowiek nie wysiada połamany z auta :o Napisałem "mimo wszystko" - bo zawieszenie jest troszkę twardsze niż w pozostałych wersjach (poza RS) + opony o profilu 45 - ale dla mnie wygodnie :o

Gdybym teraz miał zmieniać auto - to było by to MIII RS Cup :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!