Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 7 miesięcy temu...

Cześć,

temat dość stary, ale ciekawy.

Tydzień temu kupiłem kombiaka 1,6 z grudnia 2001 i z tyłu mam tarcze. Z tego co w książce (WKŁ, Megane modele 1999-2002) powinny być rzeczywiście bębny, ale najwyraźniej nie wszędzie ;)

 

Przy okazji, witam wszystkich ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te roczniki miały i bębny i tarcze (kombi miało tarcze).

 

KrzysiekP, jak jesteś w posiadaniu WKŁ do rocznika 99 i wyżej to może zeskanujesz lub pstrykniesz cyfrówką zdjęcia ze stron i umieścisz w dziale instrukcje.

Easy też byłby zainteresowany i inni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Wracajac do tematu, powiem wam tylko jedno. Tarcze uratowaly mi nogi jesli nie zycie. W moim poprzednim samochodzie mialem bebny i niby hamowal ale jakos tak nie za pewnie [uklad byl ok]. Po jakims tygodniu jazdy samochod dostal tarcze. Pare dni pozniej dnia pewnego pieknego, jadac trasa krakowska w okolicy Janek [hurtownie materialow], prawym pasem predkosc jakies 100-110 wyskoczyl mi bus na pobocze, ale na tyle szeroko, ze zajal jakas 1/3 szerokosci mojego pasa. Obok mnie jechal samochod wiec nie bardzo bylo gdzie uciekac wiec hamulce poszly w ostry ruch. ABS sie zalaczyl i zdazylem wyhamowac [jakies 70metrow max] przed lublinem ktory sie telepal jakies 10-15km/h. Oczywiscie telepanie kierownica itd. tez pomoglo. Na bebnach mysle ze byloby dosc ciezko sie zmiescic. I tak jak bylo pisane wczesniej, tarcze nie sa niezbedne, ale czasem na prawde moga sie przydac. 1000 pln a posiadanie nog albo kregoslupa w calosci to chyba latwy wybor...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

to ja też z ciekawości zadam pytanie:

Czy belka ze Scenica I phII podejdzie bez problemów do coupe I phII?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02, w końcu to chyba ta sama płyta podłogowa, być może będzie pasować, ale dla pewności trzeba by to dokładnie pomierzyć. Masz oba dostępne, pomierz i będzie wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, tak właśnie zrobię bo chyba będzie najszybciej. Wkrótce będę zmieniał hamulce z tyłu to przy okazji sprawdzę jak to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, manual się zrobi, tylko muszę znaleźć w Płocku jakieś lepsze szczęki bo wstyd się przyznać sprzedają tu jakieś 4maxy które nawet deskorolki by nie wyhamowały :shock:

 

Belki zmierzyłem, dwa główne wymiary czyli rozstaw śrub do mocowania do nadwozia i szerokość i w obu modelach jest to samo, czyli szansa przełożenia bez większej rzeźby jest chyba możliwa.

Teraz pytanie: czy wszystkie Megany/Sceniki z tarczami z tyłu miały tarczo-bębny (czy jak to się zwie) czy może same tarcze. Pytam bo koszt tych tarczo-bębnów jest niemały i czy opłacalna by była wymiana na coś takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bębny

Skoro wymiary belki są takie same to prawdopodobnie możliwa jest wymiana samych bębnów. Chodzi mi o to, że może da się zdemontować całość; tarcze i zaciski, wraz ośkami i przełożyć to do tej belki którą masz. Albo nawet tylko tarcze z zaciskami. Może się mylę ale tylne tarcze są w dwóch rozwiązaniach jedno to sama tarcza, drugie to tarcza razem z łożyskiem. Tak samo jest z bębnami, jedne są z łożyskiem, drugie nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha, no właśnie o to mi chodzi jak poznać która tarcza jest z łozyskiem a która nie. Koszt takiej belki z tarczami (kompletnej gotowej do montażu) to od 250 zł wzwyż, jednak jak się kupi z zużytymi tarczami, to koszt takiej jednej tarczy to ponad 300zł :roll:

 

Chodzi mi o to, że może da się zdemontować całość; tarcze i zaciski, wraz ośkami i przełożyć to do tej belki którą masz.

Tego chyba się nie da zrobić, wydaje mi się że różnie to wygląda. Jak wrócę kiedyś pod auto to pstryknę fotki bo wczoraj nie miałem cyfrówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie wiem jak to wygląda. Na rysunkach wygląda to bardzo podobnie.

Choć Sam Naprawiam II str 129 są rysunki belek w Scenic-u i Megane i są różnice.

Co do belki to za 250 zł może są ale w jakim stanie? Koszt regeneracji belki to ok 600-700 zł, cena obejmuje; wyjęcie belki, wymianę silentbloków , założenie, płyn hamulcowy i odpowietrzenie hamulców. Mnie to niestety czeka jeszcze w tym roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, z tym zakupem to jak z kotem w worku :-/ Ale można jeszcze jechać na złom i wybrać chociaż taką, która będzie miała jeszcze grube tarcze bo to największy koszt przy takiej belce.

Nie wiem czemu tak dużo kosztuje regeneracja, co prawda roboty trochę jest, ale jak są dwie osoby, w tym jedna kumata w temacie no i kanał to już prawie sukces gwarantowany. W Scenicu sam zdjąłem belkę, leżąc pod nią także można to zrobić.

Kilka lat temu w Clio wymieniałem z tatą silentbloki z tyłu i koszt jednej gumy to ok 70 zł + łożyska belki nie pamiętam ile - jeździ do dziś.

Temat chyba na razie odpuszczę, kupię te nieszczęsne szczęki i tyle. W razie gdyby ktoś potrzebował wymiarów od 1.9dCi lub 2.0 16V to mogę pomóc :mrgreen:

 

EDIT:

wspomniany wyżej manual wymiany szczęk hamulcowych znajduje się tu:

http://megane.com.pl/viewtopic.php?p=126217#126217

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!