Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy już czas na letnie opony- wasze opinie


presidente

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Zastanawiam się czy już nie czas na zmianę opon na letnie. Pogodynka pokazuje, że w ciągu najbliższych dwóch tygodni będzie zdecydowanie słoneczniej i cieplej. Zmieniacie już czy czekacie do kwietnia?

 

Temat chciałem wrzucić w dział o oponach, ale nie ma tam ogólnego wątku są tylko z podziałem na poszczególne auta. Stąd temat tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu zasada jest ta sama co jesienią. +7 stopni czas na zimówki. Więc jeśli w czasie gdy rano jedziemy jest poniżej to raczej jeszcze zimówki zalecane. Trzeba jeszcze pamiętać o możliwej gołoledzi na mostach i wiaduktach pomimo że temperatura powietrza jest dodatnia. Podłoże jeszcze jest przemarznięte i zmrożone czyli jest gorzej i bardziej zdradliwie jak jesienią. tak przykładowo wczoraj rano było na Średnicówce w Chorzowie, gdzie było kilka stłuczek. Właśnie odcinki z niespodziewaną gołoledzią zaskoczyły kierowców.

Poza tym, termin przydatności zimówek określa się na 6 lat, więc nie warto ich za bardzo oszczędzać i dać im polatać około 1/2 roku. Szczególnie, że przebiegi na zimówkach zazwyczaj są mniejsze jak na letnich. Szkoda letnich bucików.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od 10 marca już śmigam na letnich. Akurat robiłem hamulce i skorzystałem z okazji zdjętych kół, zatem niech zima już nie wraca :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu się śpieszyć, dobrze "gojgien" pisze. Ja dodam tylko, że na zimówkach robimy przeważnie dużo mniejsze przebiegi więc lepiej je maksymalnie wykorzystać :lol:

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gojgien zgadza się trzeba rano uważać, tyle że ja do świąt robić żadnych dłuższych tras nie zamierzam, do pracy z rana robię 4km w niezatłoczonym mieście i to dwupasmówką, przez dwa te dwa tygodnie tylko raz z rana było ślisko, więc jechałem trochę wolniej.

 

Generalnie zmieniłem gdyż szkoda mi zimówek, ponieważ miesięczny przelot u mnie na zimówkach i letnich jest praktycznie taki sam, poza tym w dwa sezony zimowe zrobiłem na nich 20kkm i chciałbym aby jeszcze następną zimę przejeździły.

 

Dlatego wg mnie każdy musi sobie sam odpowiedzieć, czy warto zmienić już teraz, czy jeszcze nie. Jak dla mnie jest warto, bo po mieście dam sobie radę na letnich, a jak by spadł śnieg, to przejade się komunikacją miejską, jednak jeśli miałbym w perspektywie jakieś dłuższe wyjazdy, to jednak został bym na zimowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego wg mnie każdy musi sobie sam odpowiedzieć, czy warto zmienić już teraz, ....

 

Ewentualnie założyć całoroczne i mieć z bani tego typu dylematy ....

 

PS. U mnie w domu ci co zmieniają opony w swoich autach od kilku dni jeżdżą na letnich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slawskip to co napisałem wcześniej to tylko reguła i kryteria jakimi należy się kierować w tej decyzji. Czyli odpowiiedż na zadanie w tytule pytanie. Każdy zrobi jak uważa. Ja nie mam potrzeby rano auta używać, wstaję zazwyczaj dopiero "skoro świt" o 11, przebiegi mam bardzo małe, czasami auto nawet i 2-3 dni w garażu stoi, a nadal mam zimówki.

I to w terenie gdzie do gór mam 60 km i praktycznie mikroklimat, cieplejszy jak zazwyczaj w prognozach podają. Zimówki jeszcze u mnie będą do kwietnia. Wieczory jeszcze są chłodne i poniżej tej granicznej +7 kiedy to letnie tracą swoje właściwości. Zgodnie z opiniami zimówka przy +22 lepiej się trzyma podłoża jak letnia przy +6. Oczywiście pomijając możliwe większe zużycie zimówki przy dwucyfrowych temperaturach na plusie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie założyć całoroczne i mieć z bani tego typu dylematy ....

 

Oj nie, mieszkam w górach, dla mnie całoroczne nie mają racji bytu, poza tym robię zbyt dużo km, aby jeżdżenie na całorocznych miało sens.

 

Dodano: 16 mar 2012 - 13:08

 

Gojgien, ja czytałem również i takie testy, które twierdziły, że letnie lepiej sobie radzą niż zimówki na suchym asfalcie nawet przy temperaturach w okolicach zera. Wiem jedno, dla mnie lepiej było zmienić.

Edytowane przez slawskip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem również i takie testy, które twierdziły, że letnie lepiej sobie radzą niż zimówki na suchym asfalcie nawet przy temperaturach w okolicach zera

Chętnie bym to przeczytał.......

Owszem, na różnych forach takie mądrości widziałem w postach ale w testach, jeszcze nie miałem okazji...

Troszkę to koliduje z info i ocenami ekspertów i producentów, że letnia poniżej +7 traci swoje właściwości przez twardnienie gumy w niskich temperaturach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rano skrobałem szyby, ale wracałem własnie i już było dość ciepło. W sumie jeżdżę głownie rano- wieczór jak temperatura spada czyli zimówki. Tyle, że z drugiej strony jeżdżę dużo w weekendy w ciągu dnia gdzie jest dość ciepło :lol:

Inna sprawa, że musze najpierw kupić i założyć nowe letnie, więc chcąc, nie chcąc jeszcze z tydzień pojeżdżę na zimowych. Jak jeżdziłem na całorocznych nie miałem takich kłopotów :o

 

Sąsiad własnie zmienił :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!