Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Poranne szarpanie


martbex

Rekomendowane odpowiedzi

Z tym szarpaniem tak już jest w megane. Pamiętam pierwszą jazde... na liczniku przebieg 11km, wyjazd spod salonu, pierwsze naciśnięcie na pedał gazu i... szarpanie. Tak jest do dzisiaj, póki silnik się nie nagrzeje czuć skoki. Takie już jest ssanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli psikacz ma działać przeciw wilgoci to powinien to być NC123 Chemiserch'a. Działa wypierając cząstki wody z uzwojeń elektrycznych. Przekonała mnie do niego (do NC ;-) )

próba uruchomienia silnika komutatorowego 230V. Silnik został wrzucony do wiadra z wodą, wyjęty i opryskany NC123 w aerozolu. Po obcieknięciu wody ( 1 min ?) został uruchomiony i pracował jak gdyby nigdy nie miał kontaktu z wodą. ;-) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana cewek nie przyniosła u mnie oczekiwanego efektu, jak szarpało tak szarpie.

Zauważyłem, że szarpanie ustaję w momencie przełączenia na LPG, ale do tego momentu na PB szarpanie nadal ustępuje. Nawet jeśli z powrotem przełączę na PB to szarpanie jest to momentu, aż silnik jeszcze bardziej sie nie rozgrzeje. Może to Was naprowadzi jaka może być przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bargar, Prezes, panowie ja sobie tego psikacza nie wymyśliłem. Mam (tyle że teraz nie wiem gdzie) instrukcje uzupelniającą dla ASO Renault w ktorej jest to wyraźnie napisane że w przypadku wyjęcia bądż wymiany cewek należy tak zrobić - miełem okazje to przeczytać kiedy walczyłem z szarpaniem "ogólnym" i w głowie zostało:)

 

[ Dodano: 2007-10-31, 18:54 ]

Znalazlem: :-)

NOTA 3789A

"Podczas demontazu cewek lub przewodow swiecy, koniecznie nałożyć strużke SMARU Z DODATKIEM FLUORU (nr katalogowy 82 00 168 855) o średnicy 2mm na wewnętrzny obwód osłon świec zapłonowych"

W drugiej nocie jest on również zwany "smarem silikonowym" - numer katalogowy sie zgadza.

 

Przy decyzji o wymianie cewek w silnikach K4J i K4M należy sprawdzić date produkcji - znajduje sie pomiędzy przyłaczem zasilania cewki a wystepem na srube i jest postaci:

330-3 (dzien_produkcji-rok) w przypadku niższej daty niz ta podana np 050-3 należy wymienić wszystkie cewki. Dla dat pozniejszych mozna wymieniac jedynie uszkodzona cewke.

 

Między wierszami można przeczytać żeby unikać niepotrzebnego demontarzu cewek.

 

Inne uwagi jeszcze w wątku "1.4 16v szarpanie.."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Panie ,

jeszcze raz powtórzę swoją teorię , że ten typ tak ma. Również Archi 88 wypowiada się podobnie w tym temacie. Pomimo iż ja mam 1.4 8V to problem może dotyczyć każdej jednostki napędowej jeśli jest pod jakimś względem niedopracowana lub używa się komponentów od nienajlepszych poddostawców ( chodzi mi o pierwszy montaż fabryczny).

Poza tym silnik do równej płynnej pracy potrzebuje mieszanki stechiometrycznej co przy nierozgrzanym silniku jest nieraz trudne do uzyskania ( sprawdzić to można na analizatorze spalin -mieszanka jest bogatsza , sonda koryguje skład spalin dopiero po osiągnięciu przez silnik temp. roboczej oraz gdy jednostka sterująca odbierze sygnały z poszczególnych czujników itp.)

Pozatym pomijam fakt iż niektórzy /czyt. większość / z Was mają zagazowane auta i wpadają w wielką frustrację bo coś tam nie gra i wymieniają wszystko po kolei , pakując w auto masę kasiorki.

Ja tam wybrałem wariant dla leniwych - leję dobre paliwo i raczej nie miałem jeszcze problemów z elektryką , zapłonem itp. ani kosztów związanych z wymianą podzespołów które normalnie nigdy się nie psują. Więc poco gazować fury ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc poco gazować fury ?
noooo to teraz zabłysnąłeś. a nie przyszło Ci do głowy, że część na tym forum traktuje Megi jako środek dowozu do pracy, część nierzadko kupionej za ciężką krwawicę, a inna część na benzyne wydawałaby 1/3 dochodów. Myślisz , że z czystej ciekawości ludzie montują gaz ? :-/ , coś ich do tego zmusiło. :-?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profit, mozesz miec wlasne zdanie ale pozwol na to i innym na tym forum i prosilbym bys jednak zwrocil uwage na fakt (o ktorym wspomniales) ze masz inny silnik i nie borykasz sie z tym problemem. My sie doskonale rozumiemy bo problem i odczucia mamy te same.

 

Ja tam wybrałem wariant dla leniwych - leję dobre paliwo

Nie kazdy ma dostep do paliwa prosto z rafinerii.. :-/ Ja od lat tankuje na BP co nie uchronilo mnie przed tym ze na stacji tej korporacji wlano mi do baku taka mieszanke ON ze skonczylo sie na czyszczeniu ukladu paliwowego w warsztacie..

 

Więc poco gazować fury ?

Proponuje uzyc opcji szukaj w samym dziale LPG- tyle opini ilu uzytkownikow w przewadze jednak Ci korzystajacy z gazu :-). Co do pakowania pieniedzy to na rozwiazanie tego problemu nie wydalem jeszcze ani zlotowki, a jeżdzac na LPG oszczedzam jakies 250zl miesiecznie.

 

AD Temat: Ciekawostka, wczoraj i dziś (auto stało cała noc i pol dnia) wsiadam ruszam i nic piękna płynna jazda. Wniosek - to nie pompa paliwa ani uklad dolotowy, na mojej liscie do wyeliminowania nadal termostat i analiza czujnikow temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na mojej liscie do wyeliminowania nadal termostat i analiza czujnikow temperatury.

 

Ja termostat zmieniałem niestety u mnie to nie pomogło, może Ty będziesz miał więcej szczęścia. Tylko przy zakupie uważaj na średnice zewnętrzną termostatu ponieważ oryginalny u mnie miał 50mm, a mi sprzedano wg. katalogu 54mm i musiałem szlifować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam megi 1,4 8V z 96r. Silnik BAOT - E7J (co do mocy to sam nie wiem moze ktos pomoze, 70 czy 75KM? silnik Energy), oczywiscie na gazie. Do momentu kiedy samochod stal pod chmurka tez mialem te problemy z szarpaniem. Ostatnio w Boze Narodzenie doszlo do tego ze samochod nie odpalil. U mnie jedynym i slusznym rozwiazaniem jest wymiana swiec (NGK-jak poleca producent) i przewodow WN (na zwykle janmorowskie). Po tym zabiegu automatycznie szarpanie ustawalo, a autko spalalo automatycznie mniej gazu. Nadmienie ze mam instalke I generacji i przebieg 240 tys. km i po wymianie przewodow regulowalem instalacje samemu. Teraz samochod stoi w garazu wiec problemu nie ma. Ale przy wyeksploatowanych przewodach autko szarpalo rowniez w lecie podczas upalow.

Teraz swiece i przewody obowiazkowo co 15-20 tysi.

 

Wedlug mnie to jest tak: w moim przypadku swiece i przewody WN sa w bezposrednim sasiedztwie z kolektorem wydechowym, wiec sa narazone na duze zmiany temperaturowe, szczegolnie w zime. W nocy dodatkowo osadza sie duzo wilgoci a jak wiadomo wilgoc+slabe przewody=przebicia i tu pojawia sie wlasnie szarpanie.

 

Jeszcze raz powtorze. Szarpanie zawsze ustepowalo po wymianie swiec i przewodow WN jednak nie robilem tego czesciej niz co 15 tys.km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!