Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grubość kabli pod subwoofer


Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem

 

Suba:

 

http://allegro.pl/aktywny-vibe-pulse-3-okazja-i2257988186.html#tabsAnchor

 

Vibe Pulse 3, 300 Watt RMS, moc 600 watt;

 

http://allegro.pl/japonski-markowy-zestaw-okablowania-teac-te-wk3-i2254619542.html

 

co mi daje 8mm i teraz sie zastanawiam czy dobrze kupiłem, czy czasem nie za mała grubość kabla ;/ ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiem, tylko tak przewiduje ze ten wzmacniacz w skrzynce bedzie mial nie więcej niż polowe mocy głosnika czyli jakies max 400 watt poboru ?

Chce zrobić tak żeby zobaczyc jaki jest tam bezpiczenik i od niego uwarunkować zmiane kabla.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/American_wire_gauge

 

Kabel ma w standardzie 60A co jest dość wysoką wartością więc jeśli na wzmacniaczu będzie np (400/12=33.3(3)) 35A bezpiecznik,

i taki dam zaraz za akumulatorem, to zabezpiecze kabel przed przegrzaniem ?

 

I tak zakładam że pewnie to z czego będe korzystal to będzie i tak połowa możliwości sub-a.

 

Nie chce kabla kupować nowego a poza tym im grubszy kabel tym trudniej o przejście przez grodź.

Edytowane przez Pum4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, pierwsza rzecz.

600 W to jest moc szczytowa. Moc taką jest w stanie ten głośnik pobrać (bez uszkodzenia) przez maksymalnie kilka mili sekund. Możesz być pewien, że nigdy nie połknie więcej niż 400-450 W. Oczywiście wszystko podane dla faktycznych danych, nie dla naklejki na głośniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie położyłem RCA i sygnałowy, w progach prawą strona samochodu (banalna rzecz), trochę ciasno było żeby dojść do samego radia ale poszedłem w około podłogi pasażera i przecisnąłem się nad gniazdem diagnostycznym : ). Poczekam na piec i będzie szedł plus od aku ale tego sam robić nie będe. Narazie bas w bagażniku musi wystarczyć.

 

Kolejne zakup to będzie HELIX B 5X na tył i wygłuszenie drzwi. Wariat powiedzą :-) tył głuszy a przód nie. Zaczne od tyłu bo jest prościej a jak sie naucze to potem przód.

 

Etap odległy.

Potem pójdzie HELIX B 52C na przód i wygłuszenie. Na sam koniec dołoże do tego Magnata Edition Four który to zaopatrzy w prąd :-)

 

Tak sie zastanawiam czy masa która idzie oryginalnie od aku to pociągnie ? Jaka tam jest średnica ?

 

Dodano: 15 kwi 2012 - 21:34

Na tym piecu jest bezpiecznik 20A... no i teraz już nie wiem co z tym kablem czy go zostawić czy nie ? Bezpiecznik napewno zmniejsze.

Edytowane przez Pum4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie położyłem RCA i sygnałowy

A to nie to samo? Cyba chodziło Ci o Remote.

Kolejne zakup to będzie HELIX B 5X na tył i wygłuszenie drzwi. Wariat powiedzą

Tak zgadza się, wariat bo to strata pieniędzy.... Lepiej dołożyć te pieniądze i zrobić lepszy przód. Tył zostawił bym fabrykę podpiętą tylko pod końcówke Radia.

Lepiej wygłuszyć klapę aby rejestracja ci nie tłukła w rytm basu <piwko>

Tak sie zastanawiam czy masa która idzie oryginalnie od aku to pociągnie ?

A tu o co Ci chodziło? Gdzie idzie???

Na tym piecu jest bezpiecznik 20A... no i teraz już nie wiem co z tym kablem czy go zostawić czy nie ? Bezpiecznik napewno zmniejsze.

Bezpiecznik na kablu dobierasz do przekroju kabla i długości a a kabel do max prądu jaki będzie pobierany przez wzmak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o remote a napisałem sygnałowy bo daje sygnał do wzbudzenia wzmacniacza.

 

Co do drzwi z tyłu to bym sie na nich nauczył jako że wyglądają na prostsze w wyciszeniu ale może rzeczywiście pomine.

 

Mam na myśli ten kabel który idzie z akumulatora do masy ( masa sie sama nie zrobic masą<piwko> ), w przyszłości nie chce żeby audio wpływało na napięcie na innych ważniejszych częściach samochodu.

 

Co do kabla to ma on w standarcie aż 60A bezpiecznik, więc pomyślałem że bezpieczniej bedzie go zmniejszyć skoro nie jest potrzebny taki duży , dobrze myśle ?

Rozumiem że maks jaki pobierze wzmak to bezpiecznik na nim razy napięcie ? Więc skoro wzmak ma na sobie 20A czyli 20*12(14)=240/280 Watt więc kabel 8 ga powinien wystarczyć a RMS będzie w okolicy 150 wat tak ?

 

Dodano: 21 kwi 2012 - 16:43

Zainstalowane więc podziele się wrażeniami i montażem. Kabel został a bezpiecznik to teraz 25A na nim taki sam jak na wzmacniaczu głosnika niskotonowego.

Dla pewności zapytałem w punkcie car-audio i Pan powiedział, że kabel jest na styk... bezpiecznik 25A 3zł.

 

Montaż 2 godziny. Deinstalacja i reinstalacja:

 

Akumulator

Podstawa akumulatora

Panele boczne.

 

Końcówki kabla zrobione przy pomocy rurek termokurczliwych i zlutowane, w kluczowych miejscach peszle. Przy okazji wyszło że izolacja kabla jest bardzo odporna na wysokie temperatury ponieważ kabel zrobił się plastyczny przy temperaturze powietrza mogącej odpalić papierosa.

 

Wrażenia odsłuchowe to oczywiście nowa jakość. LPF na 125, HPF na 80 na radiu i całość się smacznie zazębia zdjęte 2db z sf, gain na ok 1/3. W zakresie słuchania do wtrzymania jest idealnie. Przy otwartym bagażniku może iść dużo mocniej myśle ze wykorzystuje tak maks 100 watt RMS. Co więcej koło auta nie jest głośno a blacha z tyłu nie wpada w wiejski rezonans.

Edytowane przez Pum4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie chyba tak <piwko> teraz jak idzie przód po HPF 80 to głosniki Clariona całkiem ładnie daja radę. W planie głusznie drzwi i mata na maske tylko sie zastanawiam czy w lecie od tego silnik nie zacznie sie przegrzewać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!