Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II phI - nie dziekuję !


siadula

Rekomendowane odpowiedzi

Megane II phI 3d Luxe Dynamique zakupiłem jak miała 101 tys. z książka serwisową. Teraz ma ponad 14O tysięcy. Przejechałem nią 40 tys przez 2 lata i prócz wymian i kosztów eksploatacyjnych wymieniłem prawie całe zawieszenie z przodu. Tulejki, sworznie, stabilizatory x2 , maglownica, przegub, tulejki kołyski silnika, poduszka pod silnikiem - ogólnie duże koszta. Zawieszenie z przodu w ogóle nie na polskie drogi z tyłu zaś odpukać pancerne jak diabli - nic nie robione. Problem z elektryką (sterownik silnika, kontrolka poduszek), szarpanie silnika, padł przepływomierz, padła turbina, problemy z systemem Hands free. Często przepalające się żarówki lamp przednich. Przełącznik taśmy airbag - zerwana taśma

Gdyby nie to że wydałem na nią dużo pieniędzy na prawdę ,,kochałbym" te auto. Jest wygodne, dobrze się prowadzi i jak na hatchback przestronne. Do tego dynamiczne no i pięknie wygląda plus świetne wyposażenie jak na 2003 rok. Nie kupiłbym drugi raz Megane II ze względu na moje obawy przed częstymi wizytami w serwisie. Mam nadzieje że Megane III będzie lepszym następcą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie kupiłeś jakiegoś trupa, albo miałeś po prostu pecha, bądź śmigasz po dziurach jak szatan <piwko>

Dlaczego tak twierdze? ponieważ mój ojciec kupił 1,5 roku temu, meganke z 2003 roku i jakoś żadnego z twoich przypadków nie odnotowaliśmy. Poza wyczyszczeniem zaworu EGR nie dzieje się kompletnie nic! Mam trochę inne zdanie co do zawieszenia, bo według mnie, jest na nasze drogi odpowiednie. Ładnie tłumi nierówności i ogólnie jeździ się bardzo komfortowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasz Scenic II 2004r. (mamy go od nowości) ma 150 tys.km, zawieszenie całe oryginalne, niedawno wymieniłem tylko poduszki amortyzatorów przednich. Diagnosta nie miał zastrzeżeń (a specjalnie prosiłem o szczegółowe przyjrzenie się zawieszeniu), amorki koło 70% sprawności, warto dodać że z przyczepą kempingową zrobiło z 20 tys.km.

 

Albo nie umiesz jeździć, albo kupiłeś trupa z przebiegiem 3x większym, albo Twój mechanik jest naciągaczem i 'paprokiem'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Do wolnych kierowców nie należę i lubię dynamiczną jazdę ale ,,staram się omijać dziury". Drogi w moim mieście nie wyglądają jak niemieckie autostrady - kupa dziur. Auto odkupiłem od goscia ze Szczecina - moim zdaniem jedno z najbardziej dziurawych miast w Polsce. Auto już wtedy miało stukające zawieszenie przez co ,,udało" mi się trochę zbić z ceny - co w każdym razie chyba zemsciło się na mnie później jak widać. Turbine, przepływkę moge zrozumieć ze padły bo to mniej więcej ten przebieg no i styl jazdy. Tłumaczę to w ten sposób lecz kolega ma b5 fl. jeździ podobnie i prawie nic nie robi przy tym szwabie. Co do ,,trupa" jak piszecie. Auto nie wydaje mi się rzęchem. Mam książkę serwisową gdzię auto było serwisowane do 93 tys. Wiem, wszystko można dzis podrobić. może i tak jest w tym przypadku lecz ja po prostu stawiam bardziej na pecha. Nigdy nie miałem szczęścia po prostu w zakupowaniu czegokolwiek a że doświadczyłem tego czy owego z Megi - trudno. Chciałem się tym podzielić dla informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie dziwne i podejrzane. Wg mnie jak dba tak sie ma. Nie twierdze tez, ze nie dbasz o auto. Moze nie znasz do konca historii tego pojazdu. Dla porownania moje 1,5dci z 2008 roku, na liczniku ponad 200 tysi i pelna fabryka, nic nie robione oprocz wymiany plynow, filtrow, klockow czy aku. Wszystko robie w terminie i staram sie pakowac do auta porzadne czesci. Zawieszenie tez fabryczne i nadal trzyma normy. Jestem bardzo zadowolony i nie powiem zlego slowa o tym aucie. napisze wiecej - Megi zmienila moje nastawienie do francuzow gdyz bylo ono sceptyczne (w przypadku Peugeota sie nie zmienilo) a wczesniej wszystkie auta, ktore posiadalem nalezaly do grupy VAG.

Jak bedziesz chcial kupic francuza to zglos sie do mnie, dam Ci namiar na uczciwego importera, ktory sprzeda Ci auto sprawdzone szczegolowo w ASO, w dobrej cenie i jedynie z pelna i pewna dokumentacja producenta.

Edytowane przez sivasec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

??? Zastanawia mnie to zawieszenie, mam auto z 2004 roku przejechane +- 140 tys. i w zawieszeniu nie stuka nie puka, maglownica cała. W zasadzie odkad ją mam czyli 50 tys nic w zawieszeniu nie robiłem bo nie trzeba. Wroć wymieniłem lozyska nad kolumnami ( kupilem auto z uszkodzonymi) turbina gra , instalacja gra (poduszki się zapalały ale to od kostki pod siedzeniem). I to wsio bo wczoraj wymienilem alternator ( rolka sie rozpadła).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!