Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,5 dCi zaślepienie EGR


mrarek

Rekomendowane odpowiedzi

no muszę przyznać, że to uczyniłem (mechaniczne zaślepienie) - EGR pracuje normalnie, błędu nie pokazuje.

spalanie spadło na razie o jakieś 0,5 litra, ale leci w dół. nie ma kopcenia przy przyspieszaniu... czyli nie dizel <piwko>

pomysł sprawdzony już na 2 silnikach: moim 101 KM oraz kolegi na 80 KM

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie fotki lub opis patentu na EGR???

Nowy temat, a tylko zdawkowe kilka słów przechwałek....

Mamy prowizję albo abonament opłacić za więcej info??

W obecnej formie (lakoniczny opis i 2 fotki- zasyfionego korytka odpływowego i wyczyszczonego dolotu) bardziej nadaje się jako post w temacie:

"Co dziś zrobiłeś dla swojego autka?", a nie na nowy, ekstra temat.

(ciekawe co na 1 fotkę ekolodzy powiedzą)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

nie mam fotek - wszystko robiło się iście ekspresowym tempie u naszego forumowego magika.

miał już przygotowaną zaślepkę na dolocie do EGRa, ja wyczyściłem tylko dolot do kolektora i już było wszystko gotowe do poskręcania.

po ok. 500 km od zaślepienia mogę podać kolejne spostrzeżenia:

- silnik jest zdecydowanie mocniejszy - spokojnie można V bieg wrzucić przy 60 km/h i silnik ładnie "ciągnie"

- nie kopci - nawet przy chwilowym spalaniu 20-25/100 nie ma dymu, który miałem przedtem

- pierwotnie pokazywało mi, iż na baku mogę zrobić ok. 1250 km (przejechane kilomety +

dystans). po kilkuset km "zniknęło" gdzieś ok. 80 km z dystansu i teraz na baku wychodzi ok. 1170 km. dziwne <piwko>

 

Dodano: 22 lip 2012 - 23:01

po prawie 3 miesiącach i 7 kkm jazdy potwierdzam przydatność zaślepienia.

spalanie w trasie spokojnie poniżej 5/100, świetna elastyczność.

 

zaślepienie polega na zaślepieniu przez zalutowanie (bo inaczej się nie da) specjalnym lutem krążka stalowego w karbowaną rurkę. musi to być zrobione solidnie i szczelnie, żeby krążka nie zassało i nie zaciągało spalin poprzez ewentualne szczeliny.

 

jest gość Kielcach, który to robi "z marszu"

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam ten sam silnik i ostatnio bawiłem się w czyszczenie EGR. Efekt? Autko po czyszczeniu totalnie zasyfionego EGR jest jakby mniej dynamiczne, gorzej się zbiera szczególnie przy wyprzedzaniu 90-120. Chwilowe spalanie przy przyśpieszaniu jest wyższe (Średnie z trasy też choć jechałem dość oszczędnie). Interesuje mnie czy to tylko moje subiektywne odczucia czy ktoś miał podobnie? Zaczyna mi chodzić po głowie opcja zaślepienia EGR.

Czy ktoś jeszcze zaobserwował u siebie podobne objawy?

Ktoś jeszcze ma zaślepiony EGR i mógły potwierdzić skuteczność tej metody?

I na koniec: Gdzie ewentualnie w Wawie lub okolicach znajdę magika który by się tego podjął?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie na tym forum nie ma nikogo z zaślepionym EGR oprócz mnie i "miszcza", który zaślepia (ale on się na tym forum nie bardzo udziela).

IMHO albo za bardzo przeczyściłeś - np. uszkodziłeś mechanizm grzybka lub elektronika nie styka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych komunikatów po podłączeniu do kompa nie wywala, (przy odpiętym wywalał). Widzi mi się że zawór działa ok ale tak jak pisałem wcześniej jak był zasyfiony auto było dynamiczniejsze. Dasz jakieś namiary na owego "miszcza"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To żę nie pokauje ci błedu to inna kwesta, robiłem Clio 1,5 dci i nie było błedu ale jak zrobilem wykres polezenia pozycji egr wg komputera a rzeczywyiste to inna bajka. wogóle nie działał, prawdopodobnie lekko ucholu był. Podmieniłem egr i wszytsko działalo. Jesli już wam ktoś podłacza niech zrobi taki pomiar wiele widać i mozna przeannalizować sobie pewne sprawy a nie gdybać.

 

przesyłam dwa zrzuty ten z czerwony obrawoniem uszkodzy egr.

post-49096-0-86958500-1345141459_thumb.jpg

post-49096-0-58279200-1345141470_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Dotyczy Megane 1.9 dTi.

Na alledrogo znalazłem zaślepkę EGR

32_duzy.jpg

oraz pokazane miejsce wstawienia:

32_b1.jpg

 

Tutaj i na podobnym forum napisane jest, aby zaślepić rurkę doprowadzającą spaliny od dołu, natomiast nie ma żadnej wzmianki o jakiejkolwiek blaszce zaślepiającej jw.

Na co się zdecydować ? Nie ukrywam, że montaż blaszki wygląda na dużo łatwiejszy.

Edytowane przez wojgp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli mowa o tej zaślepce czy tamtej to jedno i to samo tylko że przy tej w/w trzeba jakby rozpołowić EGR aby wyjąć go z rurki i wtedy EGR się nie udziela tylko pytanie czy jeśli wyciągnę EGR to będą spaliny ładowane cały czas czy w ogóle bo to zależy od układu rurek w tym elemencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawór EGR sie wymienia na nowy i nie kombinuje z czyszczeniem czy zaslepianiem.takie jest moje zdanie.mnie EGR "padł" przy 125000 km ,wymieniłem na nowy, i nie ma problemów.nie mam nigdy żadnych problemów z silnikiem czy innymi podzespołami.poprostu wymieniam częsci na nowe,nie kombinuje i wiem że nawet teraz przy mrozach minus 20 ponizej zera czy minus 30 wsiadam i odjezdzam.pozdrawiam Wszystkich :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!