Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujniki parkowania tył - nie działają


Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj w naszej megance czujniki tylne przestały wydawać dźwięki, prawie puknąłem sąsiada na parkingu <piwko> co może być przyczyną takiej sytuacji, da się samemu gdzieś zajrzeć i sprawdzić czy coś się gdzieś nie obluzowało czy coś? Dodam że kilka dni temu zdarzyło się, że pojawił się taki zniekształcony dźwięk ale potem było normalnie do wczoraj.

Edytowane przez japek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro fałszywy dźwięk, to przyczyną styki na buzerze, sam buzer, albo wyjście z centralki..

Jeśli to oryginalny układ, to szukaj z lewej strony w bagażniku, za tapicerką gdzieś nad lewym nadkolem.

W sceniolu jest dość wysoko, prawie nad półką bagażnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej starej lagunie II, gdy padł czujnik wstecznego biegu to czujniki również nie działały. Nie było nawet słychać tego "pipnięcia" przy włączaniu wstecznego i nie świeciły się światła od tego biegu. Wymiana była kłopotliwa (kiepskie dojście), a sam czujnik kosztował w ASO ok 120zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdy padł czujnik wstecznego biegu to czujniki również nie działały

Skoro awarii uległ czujnik wstecznego w skrzyni to logiczne, że nie świeciły światła cofania i nie było zasilania centralki czujników parkowania....

Tu wystąpił prawdopodobnie charczący głos buzera i w końcu zanik sygnalizacji co wskazuje właśnie na zły styk na jego zasilaniu, już za centralką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem z czujnikiem parkowania co japek,tyle ze mam Scenica 2007.Po wbiciu wstecznego,po okolo 5 sekundach slychac ciagly pisk czujnika przez ok.3 sekundy(jakby bardzo blisko byla przeszkoda) a nastepnie cisza,czujniki nie dzialaja.Myslalem,ze to moze brud,jednak po czyszczeniu jest to samo.Gdzie moglbym zajrzec samemu nie korzystajac z uslug mechanikow??

Z gory dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wsumie to ten czujnik miał focha 1 dzień, od tego czasu obserwujemy i działa bez problemu. Oby się więcej nie powtórzyło bo żona skasuje tył przy parkowaniu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam mam problem z czujnikiem parkowania i światłami cofania (nic nie działa)Przy Scenic II 1.6 16v 2004r. Pewnie padł czujnik na skrzyni biegów i chciałbym go sprawdzić. Moje pytanie brzmi, czy sam sobie dam rade, chodzi mi czy musze na podnośnik lub kanał, tym i tym nie dysponuje, może coś podpowiecie gdzie go dokładnie szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam.

W ostatnim czasie zostalem szczesliwym posiadaczem Megane 2 grandtour z 2006roku z 2,0dci (po długo letniej historii z HONDĄ).

Jedynym problemem jaki mnie nurtuje to czujniki parkowania. Po włączeniu biegu wstecznego słychac "pik" i po chwili kojene "pik" tylko dłuzsze, ale po podjechaniu do przeszkody nic nie dziala. Po podłączeniu do kompa zadnego błędu nie wyswietla:( Ktos, gdzieś, kiedys powiedzial mi ze istnieje mozliwosc włączenia lub wyłączenia czujników.

Mial moze ktos taki przypadek albo wie o co chodzi? Byłbym wdzieczny za podpowiedz:) Pozdrawiam Soszek:)

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłączasz czujniki przytrzymując kilka sekund klawisz od tego systemu.

Zapali się na nim czerwona diodka i świeci tak długo, póki systemu ponownie nie aktywujesz.

Stosuje się zazwyczaj jak masz przyczepę na haku za autem.

Z opisu wynika jednak, że dioda na klawiszu nie świeci, system jest aktywny, co sygnalizuje pierwszym piknięciem, a drugi, dłuższy sygnał informuje o jakiejś awarii układu.

Chyba już gdzieś podobny przypadek na forum był opisany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!