Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic 2000 kręci , ale nie odpala, słychać pompę


Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych panów ponownie,

Zakupiłam drugiego scenica , tym razem jest to scenic I z 2000 roku, 1.6 16v benzyna, ale po liftingu.

Mam problem następującej postaci:

Rozrusznik szybko kręci, pompa paliwa się załącza , po 3 sekundach podejmując próbę odpalenia (wszystkie kontrolki gasną więc wygląda że nie ma błędów ) Kontrolka od immobilisera w ogóle się nie świeci, wiec prawdopodobnie poprzedni właściciel już go odłączył, szukając zapewne przyczyny dla której samochód nie chce odpalić.

Założony został nowy akumulator i klemy i od tego czasu kręci rozrusznik mocniej, ale dalej nie zapala.

Bardzo proszę o każdą sugestię, co w takim wypadku jeszcze sprawdzić?

Wertowałam strony www, jednak ciężko znaleźć podobny przypadek, ze kreci i pompa jest ok, a auto dalej nie chce odpalić.

Dołączam zdjęcia, zachowanie stacyjki po włożeniu kluczyka, 3 sekundy i gasną kontrolki

post-42723-0-39156500-1335622296_thumb.jpg

, drugie zdjęcie próba odpalenia

post-42723-0-87676500-1335622325_thumb.jpg

Pozdrawiam

Anna

 

Dodano: 28 kwi 2012 - 17:07

Właśnie dostałam nóż w plecy...., czy to może być uszczelka pod głowicą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wszystkie kontrolki zgasły. Pozostała kontrolka SERV (serwis) która powinna też zgasnąć czyli jest jakiś błąd. Jak masz komp pokładowy to zrób test, może tam coś wykarze. Przy wył. stacyjce wciskasz przycisk komputera (trzymasz go) i przekręcasz kluczyk, najpierw jest test zegarów a po następnym wciśnieciu pozostałość paliwa w zbiorniku, po kolejnym właśnie błędy. Może czujnik zderzeniowy (uderzeniowy)? Wiem, że to by było zbyt proste i nie jestem pewien czy wtedy pompa powinna sie załączać bo chyba właśnie po to on jest ale sprawdź: pod maską z prawej strony zbiorniczka na płyn chłodzący w okolicy puszki z bezpiecznikami. Ewentualnie sprawdzenie cewek, świec, czujnika położenia wału itd. Chociaż bardziej bym obstawiał immo- ktoś kombinował/odłączał a może niekoniecznie się na tym znał. Pewnie bez podłączenia pod komputer w celu sprawdzenia błędów sie nie obejdzie.

A tak na marginesie to coś mało oleju Ci wskaźnik pokazuje, albo kłamie albo trzeba dolać chociaż to nie jest przyczyną problemu.

Pozdrawiam

Edit: hm, a wystarczył link jak wyżej, a ja sie produkuję <piwko> .

Edytowane przez marbol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za porady,

link podany sprawdziłam dogębnie, pasuje jedynie pozycja numer 2, choc i tak nie jest to 100 % , bo w moim samochodzie rozrusznik kreci i silnik aż "skacze" wiec nie wydaje mi się aby słabo silnik działał. Pozostałe punkty nie dają się tu zastosować.....

Jednak jeszcze sprawdzę świecie i kable

~~~~~~~|||||||||||~~~~~~~~~~

Co do posta drugiego , faktycznie mój model ma komputer, ale chyba tez żadnego błędu nie pokazał? Mówię chyba bo tego serv nie zauwarzyłam a jednak jest <szok>,

~~~~~~~|||||||||||~~~~~~~~~~

A wiec za trzecim razem w błędach pokazała się tylko liera: " J " . Czy ona wskazuje na coś?

~~~~~~~|||||||||||~~~~~~~~~~

Pozdrawiam

 

Dodano: 28 kwi 2012 - 18:38

post-42723-0-11685400-1335631057_thumb.jpg

~~~~~~~|||||||||||~~~~~~~~~~

~~~~~~~|||||||||||~~~~~~~~~~

~~~~~~~|||||||||||~~~~~~~~~~

~~~~~~~|||||||||||~~~~~~~~~~

Ponadto samochód stał całą zimę, po tym czasie właściciel były chciał go uruchomic i nici.....

~~~~~~~|||||||||||~~~~~~~~~~

~~~~~~~|||||||||||~~~~~~~~~~

~~~~~~~|||||||||||~~~~~~~~~~

Męczy i dręczy mnie sugestia którą pewna osoba mi nasunęła: że to uszczelka pod głowicą, ale czy wówczas samochód tak by się zachowywał że wogóle nie odpala?

~~~~~~~|||||||||||~~~~~~~~~~

~~~~~~~|||||||||||~~~~~~~~~~

No i pojawił się chyba problem, nie podaje iskry na świecach

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ale skoro kontrolka się nie świeci, faktycznie nie wiemy na 100 % czy facet go odłaczył, jedynie to nasze gdybanie, gdyż na panelu wogóle sie jego kontrolka nie pokazuje,,,,

Przepraszam za entery <piwko>

 

Dodano: 29 kwi 2012 - 17:12

Witam ponownie, bardzo dziękuje za wszystkie rady.

Najprawdopodobniej padł sterownik od immo (UCH). Zaczniemy od jego wymiany wraz z kluczykiem od niego(aby uniknąć adaptacji).

Gorszą wersją jest również padnięty komp silnika (brak komunikacji z nim, masę dostaje).

Zastanawiam się czy kupić cały komplet...

Jak odpalimy Renie po tej wymianie to dam znać :)

 

Dodano: 10 maj 2012 - 11:18

Witam ponownie :) Tym razem mam dobre wieści...

Renia odpaliła po wymianie kompletu. Siadło jednak immo w UCH. Jak dla mnie to trochę dziwne

bo działało wszystko inne... :) Jednak adaptacji kluczyków nie unikne, trudno.

Ważne że pali :) Pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!