Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic 2000 kręci , ale nie odpala, słychać pompę


Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych panów ponownie,

Zakupiłam drugiego scenica , tym razem jest to scenic I z 2000 roku, 1.6 16v benzyna, ale po liftingu.

Mam problem następującej postaci:

Rozrusznik szybko kręci, pompa paliwa się załącza , po 3 sekundach podejmując próbę odpalenia (wszystkie kontrolki gasną więc wygląda że nie ma błędów ) Kontrolka od immobilisera w ogóle się nie świeci, wiec prawdopodobnie poprzedni właściciel już go odłączył, szukając zapewne przyczyny dla której samochód nie chce odpalić.

Założony został nowy akumulator i klemy i od tego czasu kręci rozrusznik mocniej, ale dalej nie zapala.

Bardzo proszę o każdą sugestię, co w takim wypadku jeszcze sprawdzić?

Wertowałam strony www, jednak ciężko znaleźć podobny przypadek, ze kreci i pompa jest ok, a auto dalej nie chce odpalić.

Dołączam zdjęcia, zachowanie stacyjki po włożeniu kluczyka, 3 sekundy i gasną kontrolki

post-42723-0-39156500-1335622296_thumb.jpg

, drugie zdjęcie próba odpalenia

post-42723-0-87676500-1335622325_thumb.jpg

Pozdrawiam

Anna

 

Dodano: 28 kwi 2012 - 17:07

Właśnie dostałam nóż w plecy...., czy to może być uszczelka pod głowicą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wszystkie kontrolki zgasły. Pozostała kontrolka SERV (serwis) która powinna też zgasnąć czyli jest jakiś błąd. Jak masz komp pokładowy to zrób test, może tam coś wykarze. Przy wył. stacyjce wciskasz przycisk komputera (trzymasz go) i przekręcasz kluczyk, najpierw jest test zegarów a po następnym wciśnieciu pozostałość paliwa w zbiorniku, po kolejnym właśnie błędy. Może czujnik zderzeniowy (uderzeniowy)? Wiem, że to by było zbyt proste i nie jestem pewien czy wtedy pompa powinna sie załączać bo chyba właśnie po to on jest ale sprawdź: pod maską z prawej strony zbiorniczka na płyn chłodzący w okolicy puszki z bezpiecznikami. Ewentualnie sprawdzenie cewek, świec, czujnika położenia wału itd. Chociaż bardziej bym obstawiał immo- ktoś kombinował/odłączał a może niekoniecznie się na tym znał. Pewnie bez podłączenia pod komputer w celu sprawdzenia błędów sie nie obejdzie.

A tak na marginesie to coś mało oleju Ci wskaźnik pokazuje, albo kłamie albo trzeba dolać chociaż to nie jest przyczyną problemu.

Pozdrawiam

Edit: hm, a wystarczył link jak wyżej, a ja sie produkuję <piwko> .

Edytowane przez marbol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za porady,

link podany sprawdziłam dogębnie, pasuje jedynie pozycja numer 2, choc i tak nie jest to 100 % , bo w moim samochodzie rozrusznik kreci i silnik aż "skacze" wiec nie wydaje mi się aby słabo silnik działał. Pozostałe punkty nie dają się tu zastosować.....

Jednak jeszcze sprawdzę świecie i kable

~~~~~~~|||||||||||~~~~~~~~~~

Co do posta drugiego , faktycznie mój model ma komputer, ale chyba tez żadnego błędu nie pokazał? Mówię chyba bo tego serv nie zauwarzyłam a jednak jest <szok>,

~~~~~~~|||||||||||~~~~~~~~~~

A wiec za trzecim razem w błędach pokazała się tylko liera: " J " . Czy ona wskazuje na coś?

~~~~~~~|||||||||||~~~~~~~~~~

Pozdrawiam

 

Dodano: 28 kwi 2012 - 18:38

post-42723-0-11685400-1335631057_thumb.jpg

~~~~~~~|||||||||||~~~~~~~~~~

~~~~~~~|||||||||||~~~~~~~~~~

~~~~~~~|||||||||||~~~~~~~~~~

~~~~~~~|||||||||||~~~~~~~~~~

Ponadto samochód stał całą zimę, po tym czasie właściciel były chciał go uruchomic i nici.....

~~~~~~~|||||||||||~~~~~~~~~~

~~~~~~~|||||||||||~~~~~~~~~~

~~~~~~~|||||||||||~~~~~~~~~~

Męczy i dręczy mnie sugestia którą pewna osoba mi nasunęła: że to uszczelka pod głowicą, ale czy wówczas samochód tak by się zachowywał że wogóle nie odpala?

~~~~~~~|||||||||||~~~~~~~~~~

~~~~~~~|||||||||||~~~~~~~~~~

No i pojawił się chyba problem, nie podaje iskry na świecach

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ale skoro kontrolka się nie świeci, faktycznie nie wiemy na 100 % czy facet go odłaczył, jedynie to nasze gdybanie, gdyż na panelu wogóle sie jego kontrolka nie pokazuje,,,,

Przepraszam za entery <piwko>

 

Dodano: 29 kwi 2012 - 17:12

Witam ponownie, bardzo dziękuje za wszystkie rady.

Najprawdopodobniej padł sterownik od immo (UCH). Zaczniemy od jego wymiany wraz z kluczykiem od niego(aby uniknąć adaptacji).

Gorszą wersją jest również padnięty komp silnika (brak komunikacji z nim, masę dostaje).

Zastanawiam się czy kupić cały komplet...

Jak odpalimy Renie po tej wymianie to dam znać :)

 

Dodano: 10 maj 2012 - 11:18

Witam ponownie :) Tym razem mam dobre wieści...

Renia odpaliła po wymianie kompletu. Siadło jednak immo w UCH. Jak dla mnie to trochę dziwne

bo działało wszystko inne... :) Jednak adaptacji kluczyków nie unikne, trudno.

Ważne że pali :) Pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!