Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przewy w chłodzeniu - climatronic


Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, podobnego tematu na forum nie znalazłem.

 

Zrobiło się ciepło i zauważyłem problem ze swoją klimą - climatronic.

 

Gdy wsiadłem w auto i włączyłem klimatyzację chlodziła bez zarzutów 40km (temperatura na zwenątrz około 25-30 stopni). Później przestała, tzn na wyświetlaczu AC bezmiennie, jednak nie było czuć zimnego nawiewu powietrza. Z wentyalcji leciało powietrze, tak jakby pracował sam nawiew.

 

Po 10 minutowej przerwie na tankowanie auta, klima ponownie działała bez zarzutów, jednak po 30 km ta sama sytacja co poprzednio, klima przestała chłodzić.

 

Gdy na zewnątrz temperatura spadła do 18 - 20 stopni, klimatyzacja działała nieustannie bez zarzutów.

 

Co może być przyczyną takiej, przerywanej pracy klimatyzacji? Ewidentnie coś się dzieje, gdy temp na zewnątrz jest bardzo wysoka, ale wtedy klima jest najbardziej potrzebna:)

 

Sprawdziłem w serwisie ciśnienie czynnika chłodzącego, wszystko jest ok wg. człowieka, która nabijał klime rok temu.

 

Jakie macie dalsze sugestie i pomysły? Co należy sprawdzić w pierwszej kolejności. Miał ktoś podobną sytuację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ten gość sprawdzał ci ciśnienie ? Podał jakie jest na niskim jakie na wysokim ?

 

Niestety nie wiem jakie wyniki były...ale sprawdzął ciśnienie przy wyłączonym silniku i poźniej przy włączonym z klimą na full, z zamkniętym obiegiem powietrzy. I po tych odczytach, powiedział, że wszystko jest ok jeżeli chodzi o czynnik chłodzący, czyli, że w układzie nic się nie rozszczelniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karwo27, podobny problem jest opisany już na forum, dotyczył akurat Scenica II. O ile pamiętam chodziło o to, że podczas jazdy w mega gorące dni zamarzała jakaś część układu klimatyzacji i spadała jej wydajność. Po zatrzymaniu cześć odmarzała i przez pewien czas wszystko było OK. Problemem okazał się któryś czujnik klimatyzacji, sprawa do weryfikacji CLIPem.

 

Tego typu usterka występuje też w Megane II mojego ojca tylko z jeszcze jednym efektem (nie wiem czy występuje u ciebie) - tzn. po ok 30 minutach jazdy gdzieś "ginie" nadmuch z klimatyzacji, tzn. słychać wentylator kabinowy, ale wrażenie jest takie jakby powietrze było tłoczone do środka deski rozdzielczej, a nie kabiny. Po postoju, np. na tankowanie, wszystko wraca do normy. Ojciec pokonuje krótkie trasy i machnął ręką na tą usterkę. Myślę, że obydwa przypadki mają wspólne źródło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<piwko> Zamarza parownik, trzeba wymienić czujnik ciśnienia, presostat. Prawdopodobnie przekłamuje wskazania ciśnienia czynnika. W efekcie ciśnienie w układzie jest za wysokie i dochodzi do zbyt dużego spadku ciśnienia, co powoduje zmniejszenie temperatury na parowniku. Przy dużej różnicy temperatur wilgoć zawarta w powietrzu natychmiast zamarza, zatrzymując przepływ powietrza przez parownik.

Uszkodzony zawór rozprężny daje dokładnie taki sam objaw.

Proponowałbym przyglądnąć się tym obu elementom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rozjaśnienie problemu.

 

Proponowalibyście zacząć od CLIPa, jest on tu niezbędny? (nie wiem do jakiego serwisu postawić auto, aby nie generować kosztów) Rzeczy o których pisze P_r_z_e_m_o da się sprawdzić CLIPem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór rozprężny raczej odpada bo działo by się to niezależnie od temperatury zewnętrznej. Sprawdź dwie rzeczy

pierwsza - odpal samochód jak żar będzie się lał z nieba podnieś włącz klimę na maksa i zobacz czy gruba rurka od klimy z której wystaje port "skrapla się" jeśli tam to klima mechanicznie działa idealnie i problem jest elektryczny

druga - nie wymieniaj od razu presostatu tylko jak masz możliwość weź drugi na podmiankę jeśli nie masz to chyba gdzieś powinna być tablica z oporami do tego presostatu. Presostat powinien się dać wykręcić bez opróżniania układu bo pod nim jest taki sam zaworek jak w wentylu w kole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnoza CLIPem (50zł), wykrył błąd z klimatyzacją - ciśnienie 0 bar-ów, jednak czynnik był nabity poprawnie.

 

Wymiana czujnika ciśnienia klimatyzacji - 200zł (czujnik+robocizna) i jak narazie kilka razy włączałem i wyłączałem klime i wszystko działa poprawnie.

 

Dzięki za słuszną diagnozę<piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie jest tak samo. O ile jak jadę w trasie jest OK to w korkach po mieście przy temp 25-30C co kilka minut się wyłącza przerwa 3-5 min i znowu działa. Dziwne. Może robi zbyt ciepło w okolicy silnika?

 

Czy ten czujnik to coś takiego?

http://allegro.pl/oryginalny-czujnik-cisnienia-klimatyzacji-renault-i2342404351.html

Czy wymiana jest trudna?

Edytowane przez falkor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klima daje jak lodówka a raz załącza się, ale w ogóle nie chłodzi, podjechałem z tym problemem do gościa od klimy pierwsze co to, że nie jest nie szczelna i po uzyskaniu ciśnienia ucieka gaz ale po podłączeniu maszynki i jej wskazań a zapisów z książki wynika że jest wszystko w najlepszym porządku. Zacząłem szukać sam problemu, przejechałem się nim ok 20km z włączoną klimą i wyciąłem filtr klimatyzacji i ku mojemu zaskoczeniu chłodniczka klimy lub wymiennik ciepła (jak kto woli), jest w połowie lodowata a w drugiej połowie gorąca, czyżby problem tkwił w jej przytkaniu, a może w jakiejś innej usterce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie było podobnie, dodatkowo słabł jeszcze nadmuch. przyczyną okazało się przeładowanie czynnnikiem, "fachowiec" wpuścił mi ponad 1000g. po nabiciu normalną ilością wszystko jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Merkaba masz przytkany parownik (tak się to nazywa). W części kanalików (w środku każdego żebeka są tylko 3 kanaliki grubości igły ) następuje sprężnaie czynnika dlatego ta cześć parownika jest gorąca reszta ma normalny przepływ.

 

lukekw nie podobnie bo u ciebie całkowicie zamarzał parownik z powodu przeładowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Mam identyczny problem jak w pierwszym poście:

Dodatkowo zauważyłem, że więcej wody spływa (przynajmniej "widocznej") pod samochód z osuszacza (nadkole, przed prawym przednim kołem).

Megane II 2007, 1.6 klimatyzacja manualna.

 

Przytkany osuszacz też by powodował podobny objaw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie, nabite 550 g czynnika ( nabijana po rozszczelnieniu ). Nowy czujnik ciśnienia, nowe wtyczki zapsikane KONTAKTEM. Przy ostatnich temp raz załapuje sprzęgiełko raz nie, na niskich obortach jest okej, ale na wysokich ( gdy je szybko zwiększę sprzęgiełko puszcza ) i znowu załapuje gdy zejdzie na niskie. Gdzie powód? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz podobnego - masz inny problem... to co opisałeś wygląda jakby zbyt słabo trzymało sprzęgło i ze wzrostem obrotów nie wytrzymuje i puszcza.

@karwo27 miał a ja mam identyczny problem który został opisany jest w pierwszym poście.

 

Czy ktoś może mnie nakierować i podać lokalizację czujnika który wymienił @karwo27 ?

Edytowane przez dccman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!