Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomoc informatyka, problemy z komputerami i sprzętem komputerowym


pasek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z laptopem emachines e730G z win 7 64-bit wywala błędy 0x0000003B ( 0x00000000C0000005, 0xFFFFF800130D28C3, 0xFFFFF88004011620, 0x0000000000000000) komp się sam resetuje czasem przy starcie systemu czasem w trakcie przeglądania netu, nie ma reguły kiedy. Zmieniałem RAM-y i to nie pomogło

Ma ktoś jakiś pomysł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamień kości RAM w slotach. Jeżeli to nie pomaga, zamiana na inne kości. Jak masz możliwość, to na trochę wolniejsze (jak masz DDR3 1666 MHz, to zamień na 1333 MHz). Na 90 % będzie to coś z pamięcią RAM. Pozostałe 10 % to możliwość przegrzewania się Chipset-u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0x0000003B - uszkodzenie jakiegoś programu który startuje razem z windowsem.

0x00000000c0000005 - zbyt wysoka temperatura któregoś z podzespołów.

0x0000000000000000 - uszkodzenie któregoś z podzespołów, RAM, CPU, GPU, Chipset.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej byłoby podejrzeć pliki z katalogu minidump ,ściągnąć everesta i podejrzeć temperatury podzespołów ,potem można zrobić test kości pamięci Memtest'em:

BSOD - niebieski ekran, przyczyny powstania, odczytywanie kodu błędu – czyli w skrócie jak sobie z tym poradzić.

 

Jeśli pojawi nam się już słynny BSOD (Blue Screen of Death, w języku angielskim. Niebieski ekran śmierci) niema co się przerażać na zapas, dla nas powinna być to informacja gdzie szukać przyczyny i winowajcy zaistniałego problemu. Wszelkie informacje o pojawieniu się niebieskiego ekranu zostaną zapisane w pliku Minidump - tu są pliki małego zrzutu pamięci.

Pliki zrzutu zawierają następujące informacje:

• Komunikat Stop, jego parametry i inne dane;

• Listę załadowanych sterowników;

• Informacje o bloku sterowania procesorem (PRCB) dla procesora, którego praca została zatrzymana;

• Informacje o procesach oraz jądrze (EPROCESS) dla procesu, którego praca została zatrzymana;

• Informacje o procesach oraz jądrze (ETHREAD) dla wątku, którego praca została zatrzymana;

• Stos wywołań trybu jądra dla wątku, którego praca została zatrzymana [źródło Microsoft.com].

 

Przejdźmy teraz do konkretów, mamy już plik z rozszerzeniem .dmp, więc pozostaje go nam odczytać. Najlepiej będzie do tego celu zastosować narzędzie Debugging Tools for Windows.

 

Blue screeny, to błędy wywołane przez sprzęt lub oprogramowanie systemu Windows. Czasem wystarczy nieodpowiedni sterownik i mamy gotowego BSOD-a. Jeśli w panelu sterowania, w zakładce system, na karcie - Zaawansowane, a następnie -> Ustawienia -> Uruchamianie i odzyskiwanie, mamy zaznaczone "Automatycznie uruchom ponownie", komputer nie zatrzyma się na BSOD, tylko niebieski ekran mignie, a komputer uruchomi się ponownie - jeśli nie napotka na ten sam błąd lub inny, inaczej będzie się w kółko restartował.

 

ed23c002872de0c4m.jpg

 

Można tę opcję pozostawić nie zaznaczoną wtedy, będziemy mieli czas na spisanie kodu błędu i szukanie dalszej przyczyny jego powstania. Niestety kod wyświetlony na tym ekranie, dla większości użytkowników jest mało zrozumiały. Możemy się posiłkować informacjami zawartymi w Internecie i poszukać gotowego objaśnienia danego błędu, jednak nie zawsze się uda trafić nam na gotową informację. Możemy również sprawdzić czy system zapisał jakieś błędy wcześniej, w tym celu klikamy na Start -> Panel sterowania -> Wydajność i konserwacja -> Narzędzia administracyjne. Szukamy zakładki System albo Aplikacje i tam szukamy zapisów z czerwonym krzyżykiem – informacja o wystąpieniu błędu krytycznego.

 

fd06aaf39fb9f077m.jpg

 

Screen poniżej pokazuje nam jak wygląda typowy BSOD w Windows XP, na którym zaznaczony jest kod błędu oraz inne informacje ,które mogą pomóc w lokalizacji problemu

 

bcfb0efd66501026m.jpg

 

Pobieramy i instalujemy narzędzie Debugging Tools for Windows, (można także ściągnąć wersję 64 bitową). Stąd :

http://www.microsoft.com/whdc/devtools/debugging/default.mspx

oraz od razu możemy pobrać Windows Symbols Packages :

http://www.microsoft.com/whdc/devtools/debugging/symbolpkg.mspx

które przydadzą nam się później .

Gdy zainstalujemy program i uruchomimy go (klik na WinDbg.exe) wybieramy File -> a następnie Open Crash Dump

 

f712452342e8f7bbm.jpg

 

Następnie w katalogu C:\WINDOWS\Minidump\ wybieramy możliwie najświeższy plik ,najbliższa data i otwieramy go , na pojawiające się pytanie odpowiadamy "No" i czekamy aż program wykona swoje zadanie . Aby wykonać bardziej szczegółową analizę ,można użyć poniższych komend :

[color="lime"]!analyze -v[/color] - wyświetlenie pełnych danych wyjściowych
[color="lime"]!analyze -show[/color] - kod błędu i jego parametry..
[color="Lime"]lm N T[/color] - Wyświetla listę załadowanych modułów 

Aby program wykonał swoje zadanie ,a odczytany plik nie był jedynie zbiorem krzaczków bo tak często bywa przydatne będą wspomniane wczesniej symbole (Windows Symbols Packages ) Gdy otworzymy program WinDbg.exe, klikamy na File i wybieramy Symbol File Path – ewentualnie Ctrl+S - i w okienko wpisujemy:

SRV*c:symbols*http://msdl.microsoft.com/download/symbols

Wtedy program sam pobierze niezbędne pliki . Ściągnięte symbole znajdą się w katalogu C:\symbols\.

Gdy otworzymy plik zrzutu to w całym tym stosie informacji najbardziej pomocne będą zapisy po słowach "Bugcheck Analysis"<piwko>

 

*******************************************************************************

* *

* Bugcheck Analysis *

* *

*******************************************************************************

Use !analyze -v to get detailed debugging information.

BugCheck C2, {40, 0, 80000000, 0}

***** Kernel symbols are WRONG. Please fix symbols to do analysis.

Unable to load image cdudf_xp.SYS, Win32 error 2

*** WARNING: Unable to verify timestamp for cdudf_xp.SYS

*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for cdudf_xp.SYS

Probably caused by : cdudf_xp.SYS ( cdudf_xp+13ff5 )

jeśli wziąć pod uwagę powyższy ,kod błędu przeanalizowany tym programem będzie nam mówił,że jest problem z plikiem cdudf_xp.SYS –więc szukamy informacji na temat tego pliku . Poniżej kolejny przykład znaleziony w sieci ,w tym przypadku winowajca to cmuda.sys

 

2b535f9f8bda506dm.jpg

 

Jak ktoś będzie miał problem z BSOD,t o przy analizie debbugerem,może na forum podać tylko kod błędu (np . BugCheck 1000007E, {c0000005, bfafcb0b, b4c7abdc, b4c7a8d8} ) i część zrzutu po słowach ''Probably caused by...'') .Należy tu przypomnieć że niebieski ekran śmierci wywołuje nie tylko usterka samego systemu ale przeważnie jest to sterownik, czy też program ;niejednokrotnie jakaś gra ,czasem wystarczy odinstalowanie / aktualizacja sterownika i błąd znika .Z pliku zrzutu można dowiedzieć się większej ilości informacji. Wystarczy kliknąć na napis !analyze -v Oprócz pełnej informacji o błędzie, dość pomocnym polem jest PROCESS_NAME. W polu tym podana jest nazwa procesu podczas to którego wykonywania doszło do błędu. jak mamy plik, którego nie kojarzymy ,można zerknąć na Google i poczytać czego on dotyczy ,czy aplikacji, sterownika i wtedy mamy winowajcę .

 

Na stronie Microsoftu znajdziemy wiele więcej potrzebnych instrukcji i informacji ,które mogą nam się przydać (Knowledge Base)

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Bpl%3B315263

Powodzenia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

andrzej27r, program który opisałeś działa ale windows nie zawsze zdąży zrzucić debugga i nie da się ustalić co tak naprawdę jest problemem. Na początek proponuje jakiś program do diagnostyki komputera. CPU-Z, CPUID HWMonitor, Everest ale tylko premium. I rozebrać go do w drobne części i dokładnie wyczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kości pamięci zamieniałem w miejscami i slotami, reinstalowałem system, test RAM-u też robiłem i to nic nie dało.

Zgłosiłem sprawę do serwisu na gwarancję ale dopiero w piątek będę mógł wysłać dokumenty które chce serwis do potwierdzenia zgłoszenia.

 

Dodano: 02 maj 2012 - 17:33

P.S.

Myślę ze temat się przyda wszystkim mającym problemy ze sprzętem komputerowym i internetem dlatego mam prośbę do "góry" o podklejenie tematu żeby się nie zgubił pośród innych <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to ze coś dzieje z procesorem albo z karta graficzną. Wgrałeś nowsze bios? Bo patrze na stronei producenta to tej laptopa były 3 rozne producenci karty graficzne, wi-fi, procesora, i 3 różne producenci chipy. I podejrzewam których z sterowników źle zainstalował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wgrywałem bios-a ani żadnych sterowników grafiki.

Laptop działał bez zarzutu do zeszłego tygodnia.

Tak jak napisałem wyżej laptop zgłoszony do reklamacji, ale serwis chce potwierdzenie danych osobowych więc w piątek im wyślę dokumenty i w przyszłym tygodniu idzie do serwisu laptop.

Rozmawiałem z kolegą brat który prowadzi sklep komputerowy i dobrze zna się na rzeczy to powiedział ze po prostu trafiłem na zły egzemplarz bo już miał takie rzeczy u siebie i wszystko przeszło na gwarancji i dostały nowe "flaki". Mój laptop ma 1,5 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego mam prośbę do "góry" o podklejenie tematu żeby się nie zgubił pośród innych

Podklejanie takich tematów (nie związanych ściśle z tematyką forum) nadmiernie rozbuduje panel z podklejonymi. W ich większej ilości też coś może się zawieruszyć i można to przeoczyć.

Ponadto temat nadal jest tylko opisem objawów i porad ale bez pozytywnego rezultatu czy też podania pewnego sposobu naprawy.

Pozostawmy tą tematykę do podklejania na specjalistycznych forach dotyczących komputerów osobistych.

Tu bardziej pożądane jest wyróżnienie info na temat komputerów zabudowanych w naszych autach, sterujących ich podzespołami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czasie studiów pracowałem w serwisie komputerowym i z doświadczenia mogę powiedzieć, że najprawdopodobniej jest to RAM. Bardzo często się zdarzało, że jedna kość z drugą się po prostu "gryzły". Oddzielnie pracowały dobrze, razem nie chu-chu. Również w parach z innymi kośćmi pracowały dobrze. Naprawialiśmy kompy w ten sposób, że braliśmy z półki inną kość (o takiej samej pojemności), wkładaliśmy klientowi do kompa, stara zostawała u nas (+ 50 zł za "naprawę" <piwko> ). Następny klient z takim problemem, dostawał tą kość (+ 50 zł za "naprawę"). Żaden klient nie wracał z reklamacją, a biznes się kręcił. Dla ściemy komp musiał odleżeć u nas co najmniej jeden dzień.

Na próbę wyjmij jedną kość i testuj kompa (z banku pamięci nr 2), przynajmniej do czasu, aż go odeślesz do serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!