Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zatarta turbina


kubabuba

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, potrzebuje pomocy w sprawie turbiny. Jakis miesiąc temu zaczęła mi gwizdać turbina ( tragedi nie było ) w tedy myślę pewnie zaczyna się kończyc za jakiś czas będzie do regeneracji. A tu ostatnio w przy jeździe z prędkością około 120 km\h turbina staneła w miejscu, troszeczkę zaczął dymić( zaświecił serwis). Ujechałem jeszcze z 10 km dojechałem na miejsce stanąłem. Po około 2 godz. trzeba było wrócić do domu, sprawdziłem stan oleju bo pewnie pociągną coś przez turbinę okazało sie że brakowalo około 0,5 litra. Dolałem zapaliłem i wróciłem do domu bez turba. Od razu zabralem sie za targanie turbiny z samochdu. Okazało sie że wirnik sataną w miejscu jak kamień. Na następny dzień zawiozłem rano do regeneracji. I teraz dowiedzialem się że wirnik usmażył się w środku z powodu słabego smarowania. I tu zaczynaja sie schody, z jakiego powodu było słabe smarowanie. Olej byl caly czas wymieniany co 8-10 tyś. przebieg samochodu 150 tys .sprawdzane, sam zrobiłem nim około 30 tyś. Jakiś 1,5 miesiąca temu była zmieniona głowica z powodu przeskoczenia paska rozrządu.Czy to mogło mieć wpływ?? Wszystkie rady i sugestie będą cenne. Może uda się znaleź przyczynę awari. Pozdrawaiam Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ciśnienie oleju w silniku. Też mi padła turbina a przyczyna leżała w zaworze regulacji ciśnienia oleju (przy pompie olejowej). Ciśnienie było tylko takie by kontrolka zgasła ale za małe dla pracy turbiny w wysokich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj wykorzystalem wolna chwilę i wyczyściłem cały dolot z oleju ( w interkulerze około 2oo ml), narazie ze względu na brak nanometru do mierzenia ciśnienia oleju w silniku sprawdzilem wstępnie ciśnienie na samej rurce doprowadzającej olej do turbiny. A więc kręcąc samym rozrusznikiem po około 10s za pierwszym i drugim razem oleju brak, pojawił się dopiero za trzecim razem ale z prawie zerowym ciśnieniem. Czy ktos juz to sprawdzał i wie jakie ma być ciśnie przy kręceniu samym rozrusznikiem?? Fakt ze silnik na samym rozruszniku ma tylko około 300 obr. a nie 800 jak na biegu jałowym. Jutro ja k znajde chwile będę spróbował go odpalić i zobaczę jaka jest różnica.

 

Dodano: 27 maj 2012 - 13:16

Witam z braku ostatnio wolnego czasu, przy samochodzie nic nie było robione ( tulko turbina była w regeneracji) , w czoraj odebrana i samochód poskładany. Nie stety nie mialem jeszcze okazji sprawdzić najważniejszego czyli ciśnienia oleju. Sprężarka oczywiście zalożona i zgodnie z instrukcją i samochód odpalony. W tygodniu załatwie ciśnieniomierz do oleju jednak mam pytanie bo nie bardzo mogę się dopatrzyć czujnika oleju, czy to jest ten pod filtrem olejowym ( dostęp katastrofa ) i drugie pytanko czy ktoś może mierzył ciśnienie oleju na wyjściu z głowicy do sprężarki ( możena końcu rurki się wpiąć tylko w jaki sposó:), w tedy miał bym już pewność co do smarowania turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!