Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megi 1.9dci 2005 kombi... pomożecie ?


Depe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam... (ponownie). Założyłem nowy temat, który dotyczy tym razem Meganki II w diesel-ku. Jestem zwolennikiem silników benzynowych, ale mój zaufany znajomy przywiózł taką Megi i chciałbym poznać waszą opinię, w miarę możliwości przedstawię sytuację. Megana z 2005r., jest cała, bezwypadkowa, z oryginalnym przebiegiem ok 156 tyś km, książką serwisową, w dieslu, z nie odpalającym silnikiem. Na gotowo czyli ze zrobionym silnikiem ok 14,5 tyś. zł + opłaty. Nie jestem mechanikiem i nie znam się na niuansach tego fachu dlatego też zamieszczam ten temat w nadziei, że spotka się z odzewem kolegów z forum znających się na rzeczy. Jeżeli chodzi o silnik okazuje się, że odpala, ale „ma ciężko”. Znajomy (jest mechanikiem) postanowił naprawić silnik i zrobi to jak się należy, tak więc rozebrał go, wysłał wał do firmy zajmującej się tym profesjonalnie, założy nowe „turbo”, koło dwumasowe, nowy rozrząd, sprawdzi wtryski (Bosch-a, są dobre) i zrobi wszystko to co powinno się zrobić przy naprawie tego silnika aby był on w jak najlepszej kondycji (np. wymieni olej i filtr ponownie po ok. 20km, na świeży). Twierdzi, że po naprawie do tego silnika powinno się zajrzeć dopiero po ok 50 tyś. km. Natomiast inny mój zaufany mechanik twierdzi, że ten silnik nawet po tak gruntownej naprawie nie będzie sprawny jak dotychczas i żebym dał sobie spokój z tym autem. Serwisuje on wszystkie moje dotychczasowe auta i nie zawiodłem się na nim, a na Reniach zjadł zęby (pracował parę lat w serwisie „Reno…”). Twierdzi, że silniki 1.9dci są zawodne i problematyczne (delikatnie mówiąc). I gdzie tu prawda ?? Mam szukać jednak benzyny, czy może (ten) diesel ?? Pomocy…

Dołączam kilka fotek.

post-28162-0-51752600-1337809452_thumb.jpg

post-28162-0-58384000-1337809461_thumb.jpg

post-28162-0-91894000-1337809470_thumb.jpg

post-28162-0-94833200-1337809478_thumb.jpg

post-28162-0-35921900-1337809487_thumb.jpg

post-28162-0-35520200-1337809498_thumb.jpg

post-28162-0-63101200-1337809507_thumb.jpg

post-28162-0-99078600-1337809516_thumb.jpg

post-28162-0-95522100-1337809524_thumb.jpg

post-28162-0-85627600-1337809541_thumb.jpg

Edytowane przez Depe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze chodzi o silnik bez osprzętu. Ja kupiłem taki silnik z przebiegiem 800 km wyprodukowany w maju 2011: http://allegro.pl/silnik-1-9-dci-f9q-800-km-nowy-i2264668355.html Silnik był 1.9 dCi 130 KM, ale bez problemu wszedł do Megane II 2003 1.9 dCi 120KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kowaldo teraz juz wiem o co chodzi z tym "słupkiem". Chodź w tej kwestii za wiele to nie pomoże, gdyż znajomy zabrał się już za ten silnik i jest w trakcie jego naprawy. Zaraz jak przywiózł tą Megi to zastanawiał się się nad jej sprzedażą z uszkodzonym silnikiem (wtedy chciał za nią ok 12 tyś zł.), ale kiedy ja się o niej dowiedziałem to już był w trakcie naprawy. Więc pytanie pozostaje... czy brać tą Megi po naprawie czy zupełnie ją odpuścić ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem Cię Rxe.Megane, też bym chciał wszystko na picobello, ale czy większość sprowadzonych aut z zagranicy tak nie wygląda tylko na miejscu są wypicowywane, czyszczone, skorygowane i zrobione na tzw. igiełki, perełki, super stan-y itd. itp..., a tu przynajmniej widać co jest (choć ja też nie jestem jakoś oszołomiony tym autem, ale trzeźwo staram się na tą sprawę patrzeć), oczywiście lepiej ogląda się auto "zrobione" i serce mniej boli. Pozostaje oczywiście jeszcze polski salon od pierwszego właściciela, ale z tym u nas też ciężko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry patent z tym "słupkiem" szkoda, że koleś od razu nie pomyślał o tym i zaczął ten silnik remontować, ale ok, jeśli silnik będzie zrobiony dobrze to i pochula jeszcze długo.

 

co do polskich salonów... nie mówię oczywiście o wszystkich, ale wczoraj miałem "wątpliwą przyjemność" obejrzenia auta, o którym piszę w tym wątku:

 

http://megane.com.pl/topic/39267-renault-megane-ii-ph-1-grand-tour-16-16v-z-gowarzewa-k-poznania/

 

ogólnie przez telefon funkielek, wszystkie szyby w roczniku, bezwypadek, świetnie wyposażony itp. koleś zachwalał ostro tę furę i pojechałem po obejrzeniu zdjęć niewiele większych od miniturek, i co? i zonk! po pobierznych oględzinach... jak dla mnie... wyposażenie jak najbardziej praktycznie standardwe, na szczęście zrobiłem tylko 20km dodatkowych a nie 200, więc nie byłem aż tak mocno zniesmaczony.

 

hmmm... ostatnio u mnie na osiedlu pojawiła się też megane II ph1 grand tour, 1.9dci z tego co wiem została zakupiona w jednym z komisów w mieście około miesiąca wcześniej, jest jeszcze nie przerejestrowana i po telefonie do jej aktualnych właścicieli okazało się, że nagle auto jest dla nich za duże i chcą je sprzedać bo mają coś mniejszego już kupione... cena aktualna 12000zł, więc ogólnie wydaje się to "śmierdzącą" sprawą IMO i bankowo coś jest nie tak z tą furą, ponieważ jeśli ktoś się decyduje na auto to chyba jest świadom jego gabarytów, wsiada, ogląda, ocenia a meganka w kombi też nie należy do ogromnych samochodów.

 

Sorry za mały Off top

 

Wracając do auta którego dotyczy temat, sam był bym zainsteresowany zakupem tego auta, po rozmowie z Depe, wiem, że robi ten samochód doświadczony mechanik, zaufana osoba, która nie spieszy się aby tylko odpicować furę i popchnąć ją byle szybko i jak najwięcej zarobić, tylko przykłada się do tego i woli wiele rzeczy zrobić samemu niż oddawać do warsztatu i patrzeć jak coniektórzy partolą sprawę, bo go krew wtedy zalewa.

 

Co powiecie o tej furce ciekawego jeszcze? może na coś w szególności zwrócić uwagę po tym remoncie silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym tygodniu dobiegają końca prace przy silniku w tej czarnej Megi, no i zbliża się też czas decyzji. Może ktoś jeszcze wyrazi swoje zdanie w tym temacie, jakieś sugestie... Dzięki za poświęcony czas i wyrażone opinie na ten temat do tej pory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

http://otomoto.pl/renault-megane-idealny-megane-luxe-privileg-C24368918.html zerknij tutaj, zarejestrowana opłacona, zadbana, full opcja i wyjdzie Cie tyle samo ile ta ze zurzytym silnikiem.

 

Nie ładuj się w remonty silników bo trwałosc takiego silnika nie bedzie taka sama jak oryginału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Przepraszam, że dopiero teraz... Dziękuję wszystkim za poświęcony czas i podpowiedzi. Odpuściłem w tym roku zmianę auta, mam Scenic-a z gaz-em, którego znam i pohulam nim do przyszłego lata, a na wiosnę poszukam Megi II albo Scenic-a II w benzynce.

Temat zamykam i pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!