Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ESP / ASR system FAULTY


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

Zakładam nowy temat o błędzie, który zapewne pokazał się u sporej części posiadaczy Renault Megane lub Scenic.

Na początek chcę powiedzieć że zapoznałem się z regulaminem założenia nowego tematu, ale niestety nie znalazłem

nic co mogłoby pomóc nam Wszystkim.

Myślę że nowy temat jest dobrym sposobem na to, aby Ci którzy mają coś do powiedzenia na ten temat, (znają się na tym), mogli się wypowiedzieć i pomóc w rozwiązaniu tego problemu.

 

A więc chodzi o błąd o nazwie: ESP/ASR SYSTEM FAULT przy tym błędzie wyświetla się SERVICE oraz zapala się kontrolka ABS-u i ASR/ESP.

 

Błąd wyświetla się rano gdy odpalam auto po całej nocy.

 

Moje auto to Renault Megane II rok 2003r. Poj. 1.6 16V

 

Zapraszam Wszystkich którzy mogą coś pomóc

  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z systemem ESP/ABS. Jeśli świeci się komunikat to żaden z tych systemów nie działa. Sam możesz sprawdzić. Problem może się nasilić w wilgotne i mokre dni. Zapewne masz jakąś zaśniedziałą końcówkę przy którymś kole lub brak jest połączenia z modułem ABS/ESP. Częsty błąd. Jeśli to nie wina połączenia to być może jest problem na którymś wieńcu. Zdarza się to np przy wymianie lub ściąganiu piast.

Wspomniałeś, że problem występuje po nocy więc wina leży zapewne w zaśniedziałej końcówce i braku styku.

Edytowane przez norbert_p
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedz norbert_p

Zauważyłem że pokazuje mi się ten błąd po deszczach lub zimową porą....

Co z tym zrobić bo powiem szczerze denerwuje mnie to ??? !!!

Edytowane przez zimnica4666
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Od kilku dni posiadam Scenica II (do niedawna jeździłem Espacem)

od wczoraj zauważyłem podobną przypadłość,

jadąc nagle zaczyna "głupieć" prędkościomierz pokazując różne dziwne prędkości po czym pojawia się komunikat jak na zdjęciu.

Po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu jest OK ale po jakimś czasie ponownie pojawia się ten komunikat. Raz zdarzyło się że w trakcie jazdy zgasł sam ale teraz pojawia się znowu.

Ma ktoś jakiś pomysł?

 

sc.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że temat który stworzyłem jest potrzebny, dużo użytkowników aut Renault ma z tym problem.

A więc czekamy Wszyscy na pomoc od tych, którzy wiedzą coś na ten temat.

Pozdrawiam :)

 

Dodano: 24 maj 2012 - 19:12

Gdy rano odpaliłem auto zauważyłem, że błąd od razu się wyświetlił.

Postał na parkingu 8 godzin i po południu gdy odpaliłem błędu już nie było.

Edytowane przez zimnica4666
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zimnica4666, ściągnij po kolei każde koło i sprawdź połączenie kabelka, który jest tam wpięty (w wieniec zębaty (zębatka), który zlicza obroty itp - samego wieńca nie widać). Wypnij, zobacz czy nie jest gdzieś przetarty, psiknij np WD40 we wtyczkę. I tak zrób z każdym kabelkiem przy każdym kole. Jeśli to tylko wina styku to jest tzw "pikuś".

 

Kolego DarekS u Ciebie myślę, że sprawa jest trochę bardziej skomplikowana. Oczywiście zrób to co Kolega powyżej, ale sądzę, że masz problem właśnie z którymś wieńcem (zębatką) co zlicza obroty i przekazuje dalej (sorry za tak trywialne sformułowania, ale mechanikiem nie jestem).

 

Jak wygląda taki wieniec? Wpiszcie na allegro w "szukaj" wieniec ABS i się Wam pokaże.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Megane II nie ma normalnych zębatek do ABSu.

Pierścienie ABSu są magnetyczne, z przodu zintegrowane z łożyskami, a z tyłu pierścień nabity na tarcze.

Najbardziej prawdopodobną przyczyną będą więc czujniki.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zacznijcie od zbieżności i ustawieniu kąta skrętu kierownicy (ustawienie zera) i sprawdzeniu zawieszenia czy nie ma dużych luzów.

Czujniki też mogą być powodem - choć w tym wypadku prawie jestem przekonany że jest problem z zerowym położeniem kierownicy i/lub zbieżnością. Dlatego też błąd pojawia się okresowo.

 

gdzieś na forum jest instrukcja jak zerować kierownice bez clipa.

Edytowane przez pawelli
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do pawelli

 

Zbieżność jest ok, ostatnio była ustawiana po wymianie drążka kierowniczego.

Co do ustawienia kąta O kierownicy próbowałem to zrobić w sposób opisany na forum, ale się nie udało.

Poza tym mi wydaje się że delikatnie ściąga w lewo, poprosiłem nawet mechanika aby się przejechał po wymianie drążka kierowniczego i ustawieniu zbieżności, mechanik stwiertdził że wszystko jest ok.

A więc jeśli chodzi o mnie to pozostaje mi chyba tylko sprawdzić kostki przy każdym kole tak jak wspominał kolega wyżej...?!

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem zmienić olej, auto było na podnośniku i widać było przewody od czujmoków prowadzących do kół. Poprosiłem żeby je doscisnęli, przeczyścili itd.

od tej pory problemu nie ma.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Pawel

Mi właśnie wydaje się że auto ściąga w lewo.

Ale co z tym ustawieniem "0" ???

Kont "0" można ustawić tylko po podłączeniu komputera, a co z tym ustawieniem co było opisane na forum ???

Edytowane przez zimnica4666
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowo można wyłączyć to za pomocą CLIPa, sposób opisany na forum nie działa w każdym aucie, bądź zmienia kierunek ściągania.

Edytowane przez Pawel
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!