Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ESP / ASR system FAULTY


Rekomendowane odpowiedzi

Byłem u mechanika podłączyć Megane pod komputer... mechanik usunął stare błędy takie jak :

1. wyłącznik świateł hamowania błędny

2. czujnik obrotów przedni lewy błędny / brak sygnału

3. czujnik obrotów tylny lewy przerwa / zwarcie

Następnie została wykonana diagnostyka sterowników i pokazał się jeden nowy błąd:

1. C103F czujnik obrotów tylny lewy przerwa / zwarcie

Ale nie pokazał się tym razem błąd dotyczący przedniego lewego czujnika.

Auto odstawiam do mechanika w czwartek, powiedział że zostanie podłączony nowy czujnik i sprawdzą wszystko.

Jeśli do wymiany będzie czujnik to koszt nowego 193zł

W czwartek po południu dam znać co i jak.... może uda się naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten problem już za sobą. Rozwiązanie jest proste zakładając, że czujnik jest sprawny, a pewnie jest.

1. Wyjmij czujnik z mocowania przy kole

2. oczyść go oraz gniazdo w którym siedzi

3. włóż go na miejsce

4. rozłącz wtyk czujnika

5. oczyść styki łączące i gniazdo (najlepiej użyć preparatu do styków ale nie żaden WD40)

6. ponownie złączyć czujnik

i problem powinien minąć

SERVICE i kontrolka ABS i ASR sama zgaśnie jak podłączysz prawidłowo czujnik jedynie w komputerze zostanie zapisana informacja, że coś takiego było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do DarekS

To może przed oddaniem auta do mechanika, odkręcę jutro lewe tylne koło i jeszcze raz wyczyszczę gniazdo w które wchodzi czujnik, co prawda w czerwcu czyściłem wszystkie czujniki, jeśli chodzi o tylne czujniki to wyczyściłem tylko gniazda i same czujniki, nie wiem gdzie znajdują się wtyczki... może to tam tkwi problem ?!

Wie ktoś może w którym miejscu jest wtyczka czujnika ABS-u w tylnych kołach ???

Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może źle się wyraziłem.

Czujnik ABS zakończony jest wtyczką która wkłada się w gniazdko :D

tak to można najprościej nazwać i opisać.

Chodzi o łączenie czujnika. Tam musi być czysto i prąd płynąć bez przeszkód.

Sprawdź też same czujniki czy nie są przytarte.

Żeby to sprawdzić nie musisz ściągać koła jeżeli masz podośnik lub kanał.

Żałuję teraz, że nie robiłem fotek krok po kroku jak czyściłem swoje czujniki :D

Ale gdzieś to tutaj jest na forum.

 

Przeczytałem jeszcze raz uważnie Twój post i może być jeszcze inna przyczyna.

Sciskając gniazdo czujnika mogłeś doprowadzić do tego, że siedzi on pod niewłaściwym kątem.

Z przodu są specjalne łozyska z taką jakby tarczą magnetyczną których impulsy zlicza czujnik

Jeżeli będzie niewłaściwy kąt to pole magnetyczne może być niewłaściwie odczytywane.

Sprawdź to dokładnie.

Edytowane przez DarekS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko wiem, ale zastanawiam się nad tym że błąd być może leży właśnie po stronie wtyczki czyli na łączeniu się przeowdów gdzieś pod autem pytanie gdzie jesto to łączenie, wiem że tylne czujniki z przewodem są o długości około 80cm a więc szukać ich trzeba chyba przy tylnej belce lub gdzieś przy baku....

 

Dodano: 03 paź 2012 - 12:59

Jutro rano odstawię auto do mechanika i zobaczymy co wyjdzie...

Nie ma co się samemu bawić w poszukiwanie bo i tak nic z tego nie będzie.

Każdy mówi coś innego... poza tym w warunkach domowych bez odpowiedniego clipa itp... ciężko coś zrobić jeśli chodzi o system czujników, a zaś wymieniać wszystko po kolei to bezsensu !!!

Dam znać po odebraniu auta od mechanika, mam nadzieję że sprawnego w 100%.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem coś takiego... poczytałem i jednak nie wiem czy nie warto byłoby samemu jeszcze dziś przed mechanikiem zerknąć na ten czujnik.

Może ponownie wyczyszczenie i zasilikonowanie w okół czujnika pomogłoby... prawie 300zł zostałoby w kieszeni jednak !!!

 

Link >>> http://renault.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=107967

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas przecież powtarzam, że na 90% jest to wina wtyków do których podłączone są czujniki. najlepiej oczyść wszystkie póki w miarę ciepło i sucho jest.

Edytowane przez DarekS
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WSZYSTKO DZIAŁA !!!

W skrócie...

Tylny czujnik był mocno zarysowany.

Zamontowałem przedni czujnik przy tylnym kole... odcinając od przewodu stary porysowany czujnik a przylutowałem czujnik przedni bez zarysowań !!!

Wszystko działa.

Ważne: Kostka/złączka koloru żółtego znajduje się przy samym progu.

W taki sposób zaoszczędziłem :

> nowy czujnik 193zł

> robocizna 60/70zł

Haaa :D

Pozdrawiam

 

Dodano: 04 paź 2012 - 10:43

----------------------------------------------------------------------

No i się nacieszyłem.

Wsiadając dziś rano do auta zadowolony jadę nic się nie świeci a za przejazdem kolejowym zaś pokazał się błąd i zaś kontrolki się zapaliły. Odpaliłem auto na nowo i błędu nie ma.

Zastanawiam się czy to nie wina tego iż zamontowałem czujnik który był wcześniej na przodzie i na clipie pokazał błąd na przodzie.... może trzeba kupić używany oryginalny tylny czujnik ???

Ma ktoś pomysł ?

Dziwne iż czujnik przedni który przedłużyłem działa prawidłowo zamontowany na tyle, usuwa błąd na tablicy rozdzielczej a po jakimś czasie w trakcie jazdy na nowo się zapalają kontrolki.

Co robić ?

Kupić używany czujnik tylny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Cię Darku

 

A więc tak... rano w trakcie jazdy zapaliły się na nowo kontrolki ABS-u oraz ESP/ASR i wyświetlił się komunikat ESP / ASR system FAULTY.

 

Po pracy wsiadłem do auta żadnych błędów, zrobiłem około 50km w tym z 30km w intensywnym deszczu i nic, nic się nie pokazało. W trakcie jazdy przy ruszaniu na liściach pokazała się poprawnie kontrolka kontroli trakcji oraz przy hamowaniu ABS. A więc wszystko wydaje się być dobrze.

 

Jeszcze raz dziękuję za pomoc i podpowiedzi !!! <czerwona>

Edytowane przez zimnica4666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Styki, styki i jeszcze raz styki.

Prodycent powinien zrobic te złącza z podwójnymi oringami i wówczas nie było by takich problemów.

Szkoda że tak daleko mieszkasz, mam własny KTS i moglibyśmy dokładnie dojśc "co w trawie piszczy".

Postaraj się zrobić to sam zobaczysz jaka z tego radocha, że zaoszczędziłeś trochę kasy i że sam to zrobiłeś.

Pamiętam jak miałem ten problem i jak to zrobiłem (za pierwszym podejściem)

ale największą "radochę" sprawiło mi chyba wymiana łożysk w ramieniu wycieraczki <czerwona>

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Myślę że to co jeszcze można zrobić jeśli błąd powróci to silikon przy każdym z czujników... to co było opisane, wyżej podawałem link do tego. Jak uważasz Darku...???

 

Ale jeśli dziś zrobiłem tyle kilometrów i to w tak intensywnym deszczu to myślę że sprawę czujników jak na tą chwilę można uznać u mnie za pozytywnie zakończoną... !!! :)

 

Masz racje, to wielka radość jak człowiek wie że sam to naprawił i wsiadając do auta już nie rażą mnie świecące kontrolki, to jest to !!! :)

 

Dodano: 14 paź 2012 - 13:41

Znów to samo... !!!

 

Od kilku dni gdy rano odpalałem auto przy delikatnym wciśnięciu pedału stop pokazywał się błąd ESP/ASR SYSTEM FAULTY.

 

Dziś rano odpalając auto błąd znów się zapalił wciskając pedał stopu w trakcie jazdy wyskoczył również błąd ELECTRONIC FAULT

 

Co robić ???

 

Czy błąd ELECTRONIC FAULT jest powiązany z błędem czujników ABS ????

 

Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi co robić ...?!?!

 

Dodano: 14 paź 2012 - 20:13

_____________________________________________________________

 

Czekałem na podpowiedz ale jednak się nie doczekałem...

 

Właśnie skończyłem robić przy aucie.

Trochę ciemno ale się udało.

 

Poczytałem dziś różne wypowiedzi na temat błędu ELECTRONIC FAULT.

U siebie a aucie sprawdziłem światła STOP.... nie działały !!!

A więc sprawdziłem żarówki stopu ale były okej.

I przypomniałem sobie że kilka miesięcy temu wymieniałem włącznik świateł stop.

Mocno się ździwiłem ponieważ okazało się iż ten nowy włącznik stopu nie działa i nie załącza świateł.

Rozebrałem włącznik i poprostowałem dwie blaszki miedziane ( kto rozbierał włącznik wie o co chodzi).

Nóżkę włącznika wysunąłem i zalałem klejem.

 

WSZYSTKO DZIAŁA !!!

Nie ma błędu ESP/ASR SYSTEM FAULT ani ELECTRONIC FAULT

 

Pytanie na jak długo...???

Jestem mocno ździwiony tym iż nowy włącznik już nie łączy.

 

Jeśli błąd znów się pokaże i będzie to wina włącznika załatwie oryginalny włącznik stopu :)

 

Pozdrawiam użytkowników Megane ( ja czasem mam jej dość )

 

______________________________________________________________________________________

Dodano: 07 gru 2012 - 11:46

Odświeżam temat... zima przyszła i teraz w 100% można odczuć iż w aucie mamy ABS i ESP.

 

Mi znów pokazał się jakiś czas temu błąd "ESP/ASR system FAULTY"

Zakup nowego (zamiennika) nic nie pomogło... po jakimś czasie odezwał się zaś ten sam błąd.

Pojechałem na szrot i kupiłem za grosze oryginalny włącznik z Megane z rozbiórki...

 

Wszystko działa do dziś... !!!

Światła STOP świecą prawidłowo, włacznik świateł reaguje na każde nawet delikatne dotknięcie.

 

Problem rozwiązany ostatecznie... (oby ostatni) ^^

 

Pozdrawiam Wszystkich Meganiaków <czerwona>

Edytowane przez zimnica4666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do silikonu to można rozumować na 2 sposoby

trudniej wodzie się dostać ale i trudniej wydostać :mrgreen:

 

ja nic nie uszczelniałem, a zastosowałem jedynie preparat do czyszczenia styków.

Ja mam o tyle komfortową sytuację, że mam własny KTS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dodano: 01 mar 2013 - 20:24

U mnie na nowo pojawił się błąd związany z czujnikiem ABS-u i ESP czyli wyświetlany komunikat "ESP/ASR SYSTEM FAULT".

Pojechałem podłączyć moją Megane pod komputer i oczywiście pokazało błąd znów z tym samym czyli z tylnym lewym czujnikiem, który był wiemieniany w październiku (opisywałem to wyżej w moim temacie).

 

Na clipie cały czas pokazuje prędkość lewego tylnego koła 665km/h :mrgreen:

Na spokojnie przyjrzałem się jemu i zauważyłem w nim dwie głębokie rysy delikatnie zaokrąglone, takie same rysy były w czujniku który wymieniałem w październiku !!! Będzie to już trzeci wymieniony czujnik z kolei...

Zamówiłem następną używkę.

 

Zastanawiam się co może być powodem że każdy czujnik po pewnym czasie ulega uszkodzeniu w tym samym kole i są na nim dwie głębokie rysy ???!!!

 

Tym razem jak tylko dostanę sprawny-używany czujnik przed jego podłączeniem całe gniazdo przy łożysku przedmucham sprężonym powietrzem, może jakieś kamyki itp poruszają się wraz z łożyskiem rysując czujnik ?!

Kiedyś czytałem na naszym forum iż ktoś także przeczyścił czujniki i zasilikonował.

Co myślicie o tym silikonie... ??? Może to będzie rozwiązaniem ?!?!

 

Pozdrawiam

Edytowane przez zimnica4666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!