Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ESP / ASR system FAULTY


Rekomendowane odpowiedzi

Skoro za każdym razem to samo uszkodzenie mechaniczne, to ja bym się zainteresował wyglądem tej tarczy, bo to ona robi za piastę łożyska.

Według tego co czytałem, to odległość czujnika od płaszczyzny z która współpracuje to zaledwie 1 do 1,2 mm.

Może narosło tam trochę rdzy i to ona wyciera rysy w czujniku??

W sceniolu syna mieliśmy też problemy z czujnikiem ale prawy przód. Był przetarty jeden z dwu przewodów. Podmiana na Używke niewielę dała. Po naprawie przewodu w oryginalnym komunikat znikał na dzień, dwa. Ustało dopiero po przełożeniu tego czujnika na drugą stronę auta, zamiana z lewym i skasowanie błędów CLIP-em.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to przecież nie z tarczy czujnik zczytuje obroty koła tylko z łożyska ! Więc jeśli już to może ta rdza pojawiła się ale na pierścieniu łożyska ?!

Edytowane przez zimnica4666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodu na pewno z namagnesowanej strony łożyska. Przy opisie tylnych utkwiło mi, że to tarcza jest odpowiednio przygotowana. Nie rozbierałem wiec mogę się mylić. Wiem za to że na łożyskach nie rośnie rdza tak jak na tarczach i ich nieużywanych, a narażonych na różnice temperatur i wilgoć częściach. Popatrz sobie przykładowo na obwód przedniej tarczy, gdzie są otwory wentylacyjne. Czasami i 3 mm ma ta warstwa rdzy i odskakuje przy opukaniu. Łożyska są z o wiele lepszej stali i nie rdzewieją w ten sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodu tak jak mówisz obroty koła zlicza z łożyska. Z tego co się doszukałem wynika iż na tyle przed tarczą znajduje się specjalna nakładka-podobna do łożyska z gniazdem na czujnik zliczająca obroty koła i jego prędkość.

 

Wydaje mi się że jakieś metalowe paprochy albo małe kamyki dostały się do wnętrza i teraz ścierają powłoke z czujnika, uszkadzając go mechanicznie. Za każdym razem powstają dwa wgłębienia.

Zastanawiam się nad tym silikonem...

Pozdrawiam :)

 

Dodano: 06 mar 2013 - 12:38

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Awarja związana z tylnym lewym czujnikiem ABS-u usunięta :lol:

Zamówiony czujnik (przez internet) dotarł do mnie.

Wyczyściłem wtyczkę, a także gniazdo w które wpina się czujnik przy łożysku.

Specjalnym preparatem do styków elektrycznych popsikane, po podłączeniu czujnika zasilikonowałem go.

Może teraz będę miał spokój z tym czujnikiem. 5 miesięcy temu ten sam był wymieniany.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez zimnica4666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam, jeżeli rozpadło się gniazdo mocowania czujnika ABS (przód) to konieczna jest wymontowanie łożyska, które po takim zabiegu nie nadaję się już do użycia?

 

nie bardzo się na tym znam, weryfikuję co mi mechanik wciska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej zwrotnica do wymiany ale z tego co widziałem, w tym otworze na czujnik jest jeszcze sprężysta blaszka, która go trzyma i to ona jest podatna na korozję bardziej jak samo gniazdo. Niestety tych blaszek PONOĆ nie można luzem zakupić. Jedynie używki w dobrym stanie trzeba szukać i to chyba całej zwrotnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam,

Mam pewien problem, wymieniłem dzisiaj drążek kierowniczy i wyskoczył komunikat ESP / ASR system fault.

Przeczytałem, że prawdopodobnie trzeba ustawić kąt 0 za pomocą CLIPA.

Mógłby mi ktoś pomóc to ustawić ??

Dodam, że posiadam Clipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

Witam Kolegę.

Ja z tym komunikatem borykam się już od roku. Radze sobie w ten sposób, że jak mi taki komunikat się pojawi. Resetuję komputer, czyli bezczelnie odłączam minus akumulatora na czas wypalenia papierosa. Po tym podłączam z powrotem. I jazda około 1 m-ca mam spokój. Problem może leżeć w tym. Że z prawej strony koło nadkola w komorze silnika jest moduł ABS/ESR. Jest tam sporych rozmiarów wtyczka. I to ona może została niechcący ruszona. Trzeba ją delikatnie wypiąć poprzez uniesienie dźwigni wymyć środkiem do mycia styków elektronicznych. Może pomoże? Ja byłem w serwisie odnośnie tego komunikatu. Ale CLIP nic nie wykazał. Bo jak na złość dzień wcześniej resetowałem komputer. Na razie mam dwa miesiące spokoju.

 

lapka2.gif

Regulamin

pkt. 5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam podobny problem z tym że u mnie świeci się tylko ASR/ESP SYSTEM FAULTY oraz kontrolka Service. Włącza się ona po kilku kilometrach czasammi kilku metrach. Niezależnie od pogody - sucho czy wilgotno. Moje pytanie: świeci mi się kontrolka ESP/ASR ale w tym czasie ABS działa normalnie czyli czujniki przy kołach powinny być dobre ?

Edytowane przez artur17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!