Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Polerka auta


Slowik8609

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od jakiegoś czasu myślę nad oddaniem auta na tzw polerkę. Jednak obiły mi się o uszy historie gdzie takie operacje przyniosły odwrotny skutek - robotę spaprano i lakier był gorszy niż wcześniej. I co z tego że zakład przeprosi itd jak się zostaje ze zniszczonym lakierem... A nawet jak będą naprawiać szkody to jak polerki zrobić nie umieją to co dopiero np. lakierowanie. Poza tym obniża to jednak wartość auta w oczach przyszłego kupującego. W głowie auto jest od razu "bite" skoro było lakierowane.

 

Tyle tytułem wstępu. Poradźcie mi proszę na co zwracać uwagę i o co pytać w firmach oferujących polerkę. Ile taka usługa dobrze wykonana powinna kosztować? Wszelkie sugestie bardzo mile widzane.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego zobacz tutaj http://forum.kosmetykaaut.pl/viewforum.php?f=38&sid=07798089ab2cc977c851207e6f9af79d sporo ciekawych i ważnych rzeczy można się dowiedzieć, może jest ktoś na forum kto interesuje się detalingiem ?

Edytowane przez Rxe.Megane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rxe.Megane - powiem tak - wszedłem tam, poczytałem, ale mam wrażenie że piszą w jakimś innym języku ;p bardzo dużo piszą o różnych kosmetykach itp ale w sposób zupełnie nie zrozumiały dla laika. A co do polerki to radzą głównie jak zrobić ją samemu. Ale nie będę kupował polerki specjalnie do tego. To jakby kupić browar chcąc napić się piwa... chociaż oczywiście będę się starał śledzić tam wydarzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie będę kupował polerki specjalnie do tego

Jak raz się namachasz ręcznie to pierwszym zakupem jaki zrobisz będzie polerka elektryczna już nawet nie profesjonalna podobna do szlifierki kątowej ale o niskich obrotach, (by nie spalić lakieru) tylko zwykła, mimośrodowa za 90 zł.

Ja tylko sceniola drugiego pastowałem i polerowałem ręcznie przez 5 godzin. Dłonie miałem na wysokości kolan.

Przy pierwszej okazji zakupiłem w LIDLU Parksaida 90W z 3 letnia gwarancją za 99zł.

http://fanlidla.pl/gazetka/2012.04.05.do.samochodu/5288,Polerka,oscylacyjna

Jest to tylko namiastka tego co używają lakiernicy ale jest wielce pomocne. Poza tym do profesjonalnych trzeba jednak mieć doświadczenie, by szkód nie narobić, tu sprzęt jest słabszy i nawet przy mocnym naciskaniu na lakier, tarcza się zatrzyma i tylko wibruje, nie przegrzewając tego miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak - kupiłem takie coś - może nie tego samego producenta, ale kształt i ogólny wygląd prawie identiko. Moim zdaniem to badziew straszny. Te nakładki mimo naprawde solidnego zaciśnięcia tych sznurków spadają, a efekt też marny, do tego wibruje tak, że jak się skończy to łapy dygocą jak na delirce ;p. Jakbym wiedział to bym tego nie kupił. moim zdaniem wydana w błoto kasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te nakładki mimo naprawde solidnego zaciśnięcia tych sznurków spadają

W tym modelu brak sznurków, jest tam guma i solidnie trzeba się z nią siłować by na tarczę naciągnąć.

do tego wibruje tak, że jak się skończy to łapy dygocą jak na delirce

Też podobną sprawdzałem w LERUA, 125W i po próbie uruchomienia bez przykładania do czegokolwiek, jak złapałem tak odłożyłem. Z tej tez przyczyny kupiłem o mniejszej mocy.

Moim zdaniem to badziew straszny.

Może i badziew ale pastowanie i polerka tego samego auta była zrobiona 3 razy szybciej i o wiele mniejszym nakładem sił jak ręcznie.

Do tego wygodne 5 mb kabla i 3 lata gwarancji, jak na razie to jeden z korzystniejszych zakupów jakie zrobiłem dla poprawienia wyglądu auta i swojej wygody.

Jedynym minusem tego modelu jest przycisk zasilania, który trzeba ciągle trzymać.

Znalazłem jednak na to prosty sposób, odcięty 2,5cm kawałek plastikowej rurki kanalizacyjnej średnicy około 35mm, przeciętej wzdłuż i nałożonej na uchwyt, gdzie jest wyłącznik. Robi jako nasuwana tulejka na wciśnięty wyłącznik.

A taki tego efekt po paście K2:

http://megane.com.pl/topic/12511-co-dzis-zrobiles-dla-swojego-autka/page__view__findpost__p__294759

(patent z białym kawałkiem rurki na wyłączniku widoczny na fotkach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to widać nasze maszyny są podobne tylko z wyglądu. Co do nakładek to pewnie kwestia producenta. u mnie sa 2 rodzaje z czego jedna ( ta do nakładania wosku ) jest na sznurki - porażka. Ta druga z gumką - guma jest trochę słaba i po chwili nakładka spada z urządzenia. Moje wibruje prawie cąły czas, również na aucie :) dlatego m.in. przestałem jej używać. No i u mnie nie trzeba trzymać przycisku włącznika. Sam kabel też mam krótszy - u mnie jest chyba z 1,5 m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiertarka ma regulację obrotów we włączniku. Im mocniej się go wciśnie, tym większe są obroty. Jakiś czas temu zakupiłem wiertarkę dwu-biegową (jest bardziej uniwersalna) i na drugim biegu poleruje się idealnie. Ale na jedno-biegowej też bez większych problemów da się polerować. Trzeba tylko bardziej precyzyjnie wciskać spust.

Bez przystawki kątowej jest bardzo ciężko utrzymać wiertarkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!