Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Turbina w TCe 130 w gamie 2012


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

dzwoniłem jeszcze dzisiaj do dwóch innych salonów i rozmawiałem z serwisantami. Żaden z nich nie umiał odpowiedzieć na to pytanie "od ręki". Obydwoje oddzwonili jednak po kilku minutach, a każdy z nich powiedział co innego - jeden powiedział, że benzyniaki posiadają zawór upustowy a drugi, że TCe 130 posiada zmienną geometrię. Co więcej, ten drugi powiedział, że ma przed sobą dokumentację i na jej podstawie mnie informuje. Oczywiście sprecyzował, na moje zainteresowanie, że dotyczy to gamy 2012.

 

Nie wiem komu teraz mam wierzyć. Reasumując jest 2:1 na korzyść zmiennej geometrii w uzyskaniu opinii od serwisantów ASO. Nie jest to jednak aż tak przekonujące. Ja zaczynam wierzyć, że lifting jednak wniósł zmianę w zastosowaniu rodzaju turbosprężarki i stąd te różnice w ocenie. Nie wiem, jak mam się do tego jeszcze przekonać, wydzwoniłem już do wszystkich 3 serwisów ASO w Krakowie. 2:1 dla zmiennej geometrii. Czy w Megane III Grandtour phII mozna turbo zobaczyć od góry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

An Turek, myślę, że zdecydowanie swoje pytania kierujesz do niewłaściwych adresatów. Osobiście wątpię, żeby pracownicy ASO posiadali taką szczegółową wiedzę, a o sprzedawcach nawet nie ma co wspominać, bo często nie wiedzą co mówią (i czynią). Więc to co ci tam mówią trzeba traktować raczej jako wróżenie. Wg mnie na takie "podchwytliwe" pytania wiarygodnej odpowiedzi mógłby udzielić ktoś naprawdę znający się na rzeczy, może jakiś markowy warsztat tuningowy specjalizujący się w sprężarkach (np. Chojnacki), może ktoś zorientowany w Renault Polska, no i oczywiście konstruktorzy silnika. :) A biorąc twoje wątpliwości na tzw. "chłopski rozum" zastanawiam się jednak czy Renault w ogóle zdecydowałoby się na taką zmianę w konstrukcji silnika? Jak wiadomo, bowiem, turbiny ze zmienną geometrią kierownic spalin są powszechne w silnikach diesla, a w benzynowych to bardzo rzadkie (i drogie) rozwiązanie (znacznie droższe materiały). W końcu Renault to jednak nie Porsche. Dlatego ja obstawiam, że w nowych megane III jest ten sam silnik 130 Tce i niczego w turbinie nie zmieniano.

Edytowane przez martello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście wątpię, żeby pracownicy ASO posiadali taką szczegółową wiedzę

 

No a niby kto ma posiadać jak nie oni, chyba się szkolą w tym zakresie?

Edytowane przez AnTurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienna geometria w turbo benzynie to raczej konstrukcje na poziomie aut typu Porsche lub inne takie.

 

Nasze zwykłe benzyniaki mają stałą geometrię - co najwyżej jakis bajer typu twin-scroll. Dmuchawki są na stałej geo. - wg mnie.

 

link:

http://paultan.org/2008/09/10/renault-nissan-turbocharged-14-liter-h4jt-engine/

Edytowane przez grzes74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslelm również o 115 TCe ze względu na mniejsze spalanie o 2 l., ale z uwagi na mniejszy performance tej jednostki wybrałem 130 TCe.

 

Ponadto jakoś nie mogę sobie wyobrazić działanie systemu START/STOP w korkach. Czy takie gaszenie i odpalanie auta nie wpływa negatywnie na jego silnik? A co z klimatyzacją - również nie działa?

Edytowane przez AnTurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u nas w pracy mamy ten system w mercedesach (cdi) i ma ten plus ze można go bez problemu dezaktywowac przyciskiem na desce rozdzielczej - niestety sam załącza sie po kazdorazowym "recznym" zgaszeniu silnika...

 

ogolnie idzie sie przyzwyczaic - ciekawe tylko czy to daje rzeczywuscie jakies realne oszczednosci w spalaniu bo nikt tego oczywiscie nie sprawdzal. Dodatkowa zostanawiam sie jak to znosi rozrusznik - na trasie 7 km zamaist zakrecic silnikeim raz kreci ponad 15 razy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

W 1,4 Tce jest Turbo sprężarka bez zmiennej geometrii , posiada zawór upustowy ( co słychać nieraz) oraz dodatkowo Turbo posiada wodne chłodzenie wymuszane przez osobną pompę elektryczną połączoną w obiegu cieczy chłodzącej. To bardzo istotne i wygodne urządzenie. Nie dopuszcza do przegrzania sprężarki podczas ekstremalnej jazdy autostradą z maksymalną prędkością. Napewno nie ma w 1,4 tce dodatkowego kompresora ( to jest w VW 1,4 Tsi powyżej 140 km).Poniżej zdjęcie turbosprężarki oraz drugie zdjęcie przewody wodne z pompką elektryczną , do chłodzenia Turbo.

post-4427-0-31044000-1349812836_thumb.jpg

post-4427-0-34286100-1349812894_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!