Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prosba o ocene Senic 1.6 16v


shreq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Bardzo bym prosil o ocene 2 Scenicow:

 

http://otomoto.pl/renault-grand-scenic-solar-dach-klimatronic-oplaty-C24268845.html

http://otomoto.pl/renault-scenic-1-6-bezwypadkowy-zadbany-C24288084.html

 

Czy przebieg 168 000 km (benzyna) to przypadkiem nie za duzo?

 

Jezdze rocznie srednio 15 000 km (wiekszosc to miasto) a wypady za miasto 2 razy w roku (razem 800 km na rok)

 

Myslalem zeby kupic diesla ale naczytalem ze przy tych 15000 km rocznie i do tego wieksza czesc km to miasto wiec sie nie oplaca. Wiec benzyna pozostaje.

 

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy wyglada na moje oko ok, tylko wycieraczki jakby trochę za wysoko zaparkowane, ale równo więc może tak się ustawiły. Tylko pamiętaj że 1.6 16V do Granda chyba nie jest najlepszym wyborem... SIlniki benzynowe spokojnie pochodzą, mozesz mieć tylko ewentualne atrakcje z kołem zmiennych faz rozrządu (KZFR), ale co prawdopodobne przy tym przebiegu już mogło być wymienione. Moim zdaniem warto obejrzeć, ale pamiętaj ze bolid toto nie będzie.

 

Drugi:

 

opisane że niski przebieg tylko nigdzie nie podany... Przedniej szyby podgrzewanej nie ma na 100% (taki patent bywał w Scenikach I w II już nie ma), podobnie chyba ESP (włącznika nie widać). Chyba jeszcze do opłat, poza tym enigmatycznie opisany-śladów po papierosach nie ma, ale nigdzie nie napisali że nie było palone w środku...

 

Szczerze jeżeli z tych dwóch to już prędzej ten pierwszy, a tak szczerze to na Twoim miejscu poszukałbym jednak 2.0 16V :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za informacje.

 

Rozwazam tez na 2.0 16 V ale przerazaja mnie oplaty ubezpieczenia.

 

Naczytalem gdzies ze silniki 1.5 dCi sa wytrzymalsze niz 1.9 dCi. Duzo jezdze po miescie typu (praca - dom - sklep - uczelnia itd). Silniki dCi beda wytrzymac?

Edytowane przez shreq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 nie wygląda najgorzej na tych fotkach, poza jakimś uszkodzeniem lewej trony tylnego zderzaka.

2 wygląd podobny do pierwszego, wyposażenie też na podobnym poziomie.

W 1, jest szklany dach, w 2 tempomat

1 ma bardziej przyjemne i bogatsze wizualnie wnętrze przez srebrne klamki, obwódkę wyświetlacza klimy i mieszka lewarka biegów, jasne lamówki na brzegach foteli, skórzaną kierownicę. No i przez szkło w dachu, wnętrze jest automatycznie jaśniejsze.

W 2, dominują w tych miejscach plastiki i czernie.

W 1, srebrne klamki zewnętrzne mogą sugerować obecność HF ale fotki niewyraźne pod tym kątem.

W 2, listwy boczne na drzwiach są już z nowszej wersji, choć jeszcze są zachowane cyferki z rodzajem silnika. (późniejsze tego nie mają)

Tu musisz się zdecydować czy brać z tempomatem,(do miasta mało przydatny) czy szklany dach

Obawiam się jednak o moc silnika 1,6 dla granda, z niektórych postów na forum wynika, że nawet do normalnego sceniola bywa trochę za słaby.

No i jeszcze pozostają błędy w opisie 2, takie jak posiadanie ESP, występował z ASR ale brak przycisku jego dezaktywacji. Oraz podgrzewana przednia szyba. Tu jest nadinterpretacja gdyż jest to tylko funkcja "dobra widoczność" i nie każda benzynka miała elektryczne grzałki w nawiewie, które to zapewniają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co - jednak dCi szukasz? praca - dom - sklep - uczelnia i granda chcesz?

 

przebieg z kosmosu, jakieś gumiane narożniki z przodu, bez alufelg, bez ESP...

ciekawe czy ma bagnet oleju, czy... ;)

ponaklejane miał we wnętrzu jakieś paskudztwa - obok drążka zmiany biegów i obok przełączników prędkości nawiewu

 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Scenica IIphII z 2006 z silnikiem 1.6 16V od nowości. Przebieg w chwili obecnej to 92000 km. KZFR wymienione razem z rozrządem jakieś 1-2000km. temu. Stawiać mi sie nigdy nie stawiało, moze raz mi zaterkotało przy odpalaniu, więcej takich sytuacji nie pamiętam. Moim zdaniem 20-30000km to efekt albo olania jego wymiany przy wymianie rozrządu, stosowanie niesprawdzonych zamienników, koszmarnych zaniedbań poprzednich właścicieli lub funkcjonowania na zasadzie "jakoś to będzie". 1.6 16V koszmarnie awaryjne nie jest, ja miałem atrakcje z osprzętem-klimatyzacja itp ale takie elementy moga w każdym samochodzie się stawiać (w 2.0T klima tylko raz mi się rozszczelniła), do krótkiego silnik może być, do długiego sugeruję poszukać większego.

 

Co do oplat ubezpieczeniowych, dużo wyzdze za 2.0 16V to one nie będą, a silniki wiele wiecej nie spalają za to masz komfort większej mocy i momentu obrotowego. Tak jak do zakupu 2.0T uważałem że 1.6 16V jest bardzo ok to teraz juz zmieniłem stanowczo zdanie. Gaz znoszą spokojnie oba silniki (przynajmniej jak na forum użytkownicy piszą). Nawet jeżeli trafiłaby Ci się okazja na 2.0T (165KM) to go od razu nie odrzucaj, wcale strasznie dużo nie pali-mój po mieście teraz do 10,5 l/100km dobija w żony krótkim 1.6 16V wypija 9,7 l/100km (ostatnie pomiary po tankowaniu) więc nie wiem czy warto się upierać przy 1.6 16V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!