Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Są na zaciskach miejsca na sprężynki do odciągania mechanizmu hamulca ręcznego ale chyba nie były montowane fabrycznie. A przydałyby się:) Wiecie może od czego będą pasowały lub przynajmniej jaką powinny mieć długość itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o luzowanie cylinderków to sprężynek nie było, (muszą być wciskane i jednocześnie obracane)

Jeśli zaś o odciąganie linek, to takie są fabrycznie w sceniolu drugim przy ręcznym elektrycznym.

Przypuszczam, że dźwignie są takie same również w manualnych hamulcach i da się takie sprężynki do meganki dopasować.

Może nawet były, a zgubiłeś??

Tu fotki z mojego sceniola drugiego, robione w czasie czyszczenia i malowania zacisków.

11042012102800x6.jpg 11042012106800x6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za fotki.

Ewidentnie prawe tylne koło jest zawsze cieplejsze po jeździe. Wymieniłem linki hamulca ręcznego i pomysłałem, że może ta jedna nieodbija. W Intercarsie nie mają tych sprężynek:( Zadzwonie jeszcze do ASO.

A może to wina samego zacisku? Tylko co należałoby w nim sprawdzić, nasmarować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to wina samego zacisku? Tylko co należałoby w nim sprawdzić, nasmarować?

To co i w przednich- prowadnice klocków, prowadnice zacisku, (trzpienie osłonięte gumkami) wysuw tłoczka z cylindra i dodatkowo dźwigienki i elementy współpracujące z linkami ręcznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniając klocki z tyłu sytuacja była taka, że w prawym kole wewnętrzny klocek był starty prawie do balchy a zew. w 50%, myslałem, że to może wina zamarzającego zimą hamulca ręcznego. Wymieniłem linki i nadal coś się grzeje.

Który element głównie jest odpowiedzialny za takie ścieranie klocków - tłoczek (chociaż nie sądzę) czy prowadnice?

Nasmarowanie pomoże czy tylko regeneracja?

A to wciskanie tłoczka przy jednoczesnym wkręcaniu go do jakiejś głebokości ma znaczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to wciskanie tłoczka przy jednoczesnym wkręcaniu go do jakiejś głebokości ma znaczenie?

Normalna operacja w czasie wymiany klocków na nowe, trzeba na nie po prostu zrobić miejsce.

wewnętrzny klocek był starty prawie do balchy a zew. w 50%,

Zazwyczaj tak się dzieje, tłoczek na ten klocek naciska bezpośrednio na zewnętrzny przez podciągniecie drugiej części zacisku. jak trzpienie prowadnicze maja lekkie opory to odbywa się to odrobinę później.

Dlatego też przy przednich hamulcach z czujnikami zużycia klocków zaleca się klocek z kabelkiem wstawiać od środka, od strony cylinderka właśnie z powodu jego szybszego zużywania.

Nasmarowanie pomoże czy tylko regeneracja?

Wyczyszczenie prowadnic klocków i blaszek w prowadnicach, lekkie natłuszczenie smarem miedziowanym, powinno poprawić odciskanie klocków od tarczy, klocki powinny pracować z lekkim oporem spowodowanym blaszkami sprężystymi w prowadnicach i bez zacięć.

Dodatkowo sprawdź ruchliwość dźwigni linki ręcznego, czy nie jest zapieczona na swojej osi. No i ewentualnie podwieś sprężynki odciągające.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spręzynki pamiętam, że bardzo podobne były kiedyś w Maluchach

Podobne nie znaczy o tych samych parametrach- długość, siła działania.

Maluch na linkach miał długie, cienkie, o długim skoku zwoju.

Więc te podobne były z czego innego.

najlepiej podpytaj w ASO Renaulta o odpowiednie, jeśli nie z megany II to ze sceniola, bo tam jak widziałeś są takie.

Skoro automat zaciągający linki sobie z nimi radzi i linki nie rwą się w tym miejscu od naprężeń, to i dla ręcznej dźwigni i linek będą odpowiednie.

Kosztują zapewne kilka złotych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem a ASO, nic takiego oficjalnie nie występuje. Ani w Megane ani w Scenicu, nawet pokazał mi zaprzyjaźniony pracownik serwisu na ekranie komputera ich schamaty serwisowe tylnich zacisków.

A te z Matucha są króciutkie:

sprynki.jpg

Zacisk Megane bez sprężynki:

meganeackc.jpg

meganeb.jpg

 

A tu porównanie zacisku Meganki i Scenica:

meganecsc.jpg

scenicidi.jpg

Wg mnie sprężynka w Scenicu ma jakieś 5-6cm długości, ale to tylko tak po zdjęciach sądząc.

 

aha, znalazłem taką aukcję, cena 1 zł:);) Może będą pasowały, jak myślicie?

http://allegro.pl/sprezyna-sprezynka-hamulca-reczego-fiat-126p-imx-i2345483741.html

post-14325-0-57230700-1338402839_thumb.jpg

Edytowane przez [email protected]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglądem podobne, jak większość sprężyn :) fotka może przekłamywać co do wielkości jeśli brak odnośnika. Gdzieś tak około 14 będę miał czas, by pod auto się wcisnąć, to skrobnę w tym temacie.

Byłoby wcześniej, gdzieś tak skoroświt po 11 ale mamy czwartek, a to dzień cotygodniowych zakupów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, ale myślę, że coś dobiorę. Szkoda, że nie ma tego jako części zamiennej w ASO.

Znalazłem jeszcze kilka innych podobnych na allegro:

http://allegro.pl/sprezyna-powrotna-lewarka-biegow-fiat-126p-ipj-i2342429411.html

http://allegro.pl/sprezyna-sprezynka-hamulca-reczego-fiat-126p-imx-i2345483741.html

http://allegro.pl/sprezyna-mech-zmiany-biegow-cinquecento-700-ige-i2358490859.html

http://allegro.pl/sprezyna-powrotna-lewarka-fiat-126p-fsm-i2377395811.html

 

Rozebranie zacisku i tak mnie raczej nie ominie, wydaje mi się, ze muszę przemarować prowadnice zacisków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak obiecałem wklejam.

Fota odręcznego szkicu, nie chciało mi się w kompie obrazka rysować.

31052012238800x6.jpg

Długość zewnętrzna całkowita 41mm, jest to stan wstępnie naprężony, przy zwolnionym ręcznym.

Przypuszczam, że nominalnie będzie to w granicach 39- 40mm

23mm to wymiar (długość) części spiralnej ale też w tym wstępnym naprężeniu.

Średnica zewnętrzna to 12mm, zaś 1,7mm to średnica drutu.

Z tych pobieżnych pomiarów i wyliczeń wynika, że 12 zwoi, które ma część spiralna, przy tej średnicy drutu jest nawinięte na pręcie 8,5mm.

Pomiar robiony pod autem, bez zdejmowania koła, tak wiec może być obarczony błędem o 0,1- 0,2mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś wielki!

Dzięki za bardzo dokładny opis. Myślę, że ta jest bardzo zbliżona:

http://allegro.pl/sprezyna-powrotna-lewarka-biegow-fiat-126p-ipj-i2342429411.html

zamówie dla pewności jeszcze te:

http://allegro.pl/sprezyna-sprezynka-hamulca-reczego-fiat-126p-imx-i2345483741.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!