Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik cały zalany olejem.


pawel400

Rekomendowane odpowiedzi

Samo K4M nic nie mówi, ogólnie są to silniki 16-zaworowe, które w trakcie produkcji były modyfikowane.

Chyba masz K4M760

1) odłączasz akumulator, pamiętaj o kodzie do radia i ponownym przyuczeniu szyb

2) zdejmujesz wtyczki i odkręcasz cewki

2) odłączasz przepustnicę (nr 1)

 

przepustnica1.jpg

 

3) odkręcasz mocowanie przepustnicy. Te zaczernione śruby.

 

przepustnica.jpg

 

Ta rurka 3 jest zamocowana szybkozłączką, trzeba ścisnąć palcami te skrzydełka po bokach i rurka schodzi

4) odkręcasz plastikowy kolektor. (13)

kolektor.jpg

5) odkręcasz odstojnik oleju (17)

odstojnikozo.jpg

 

Przed odkręceniem proponuję górę pokrywy zaworów dobrze wytrzeć. Możliwe, że zauważysz wyciek oleju.

Jeżeli wyciek jest na pokrywie odstojnika to musisz go odkręcić, dokładnie wytrzeć, usunąć stare uszczelnienie, to samo trzeba zrobić z powierzchnią pokrywy zaworów w miejscu gdzie styka się z pokrywą odstojnika.

Uważaj żeby resztki uszczelnienie nie wpadły do silnika.

Następnie, miejsca na które będziesz nakładał silikon należy jeszcze raz dokładnie wytrzeć czystą szmatką i odtłuścić np. benzyną ekstrakcyjną.

Na pokrywę odstojnika, nanosisz silikon.

 

odstojniksos.jpg

Głowica jest aluminiowa, więc dokręcasz z siłą 1,3 daNm

 

odstojnikcrc.jpg

 

Zakładasz plastikowy kolektor przykręcasz go zgodnie ze schematem z siłą, 9 Nm.

kolektorara.jpg

I skręcasz resztę, odwrotnie jak rozbierałeś.

Przewiduję, że powinno to zająć ok godzinę, z przerwą na dymka i piwko ;)

Nie powiem jakich dokładnie kluczy trzeba użyć, tzn. jakiego rozmiaru bo nie pamiętam.

Potrzebne klucze:

- komplet kluczy metrycznych oczkowo-płaskich

- komplet kluczy nasadowych metrycznych z pokrętką, szybciej się odkręca i zakręca śruby

- komplet nasadek typu TORX E10-E16, Chyba konkretna nasadka to E10, ale nie jestem pewien

- klucze imbusowe TORX, raczej mocne, bo jak są zapieczone śruby przy cewkach to łatwo je połamać. ;)

Jeżeli chodzi o silikon, kup tubkę silikonu wysokotemperaturowego, kosztuje jakiś 13-15 zł, kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym, najlepiej zapytaj, sprzedawca powinien doradzić.

Oczywiście, nie odpowiadam za szkody, robisz to na własną odpowiedzialność.

Pamiętaj, że głowica jest aluminiowa, więc bardzo łatwo uszkodzić gwinty.

Po podłączeniu akumulatora, należy wpisać kod do radia (jeżeli taki jest) i przyuczyć szyby. Opisane jest to na forum w innych tematach.

 

Dopowiem tylko, że praktycznie we wszystkich silnikach K4M jest podobnie, istnieją jednak różnice w umiejscowieniu, niektórych elementów oraz inne momenty dokręcania śrub, ale nieznaczne.

 

PS

Mam nadzieję że niczego nie pominąłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, uszczelki są.

beztytkek.jpg

To jest góra mojego silnika, u Ciebie przepustnica jest z prawej strony kolektora.

Ale uszczelki są w tym samym miejscu. Do kupienia w ASO.

Możesz uszczelnić silikonem, ale myślę, że uszczelki będą na tyle elastyczne że nie trzeba ich będzie wymieniać.

Większą uwagę zwróć przy montażu przepustnicy, tam lubi się rozszczelnić. Nie zaklej tego czasem silikonem, bo potem będzie problem przy ponownym rozbieraniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jak już pisałem w innym poście, do uszczelnienia dekla zaworów w megi nie używa się zwykłego silikonu(uszczelki silikonowej lecz specjalneko środa Loctite 518.

Tylko tego rodzaju srodek zapewnia szczelność na długo.Zwykła uszczelka silikonowa jest po prostu za miękka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykła uszczelka silikonowa jest po prostu za miękka.

Może tak, może nie. Trzy lata temu robiłem głowicę, pokrywa zaworów, pokrywa odstojnika oleju i profilaktycznie zaślepki wałków rozrządu zostały uszczelnione silikonem wysokotemperaturowym do uszczelniania tego typu połączeń.

Sylikon kupiłem osobiście, zgodnie ze wskazaniem mechanika, w sklepie motoryzacyjnym za jakieś 15-20 zł.

Od tego czasu auto przejechało już trochę, nie widać żeby gdzieś ciekło.

Loctide słynie z różnego typu specyfików, ale dostępne są na rynku też inne, tańsze, niekoniecznie gorsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włączę się. W majówkę robiłem uszczelnienie odstojnika w mojej megi. Mam fotorelację jak to robiłem. Chcę zamiescić. I tu pytanie do moderatorów. Jeśli nic takiego nie znajduje się na forum to gdzie to wrzucić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

@P_r_z_e_m_o, dysponujesz może takim schematem do Scenica II ph I 1.9 dci 120 KM? Szukałem w sieci, ale nie mogę znaleźć bardziej szczegółowych opisów, a sam chciałbym wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam mam Megane 2 1.6 16 v z 2006 roku.Pojawił mi się olej w okolicach wałka rozrządu , pojechałem do mechanika i stwierdził że do wymiany jest czujnik wałka ponieważ jest nieszczelny i z niego cieknie olej.Został zakupiony nowy czujnik i wymieniony , ale po jakimś czasie znów jest olej w tym czujniku.Moje pytanie jest takie czy mechanik dobrze zdiagnozował że za wyciek jest odpowiedzialny czujnik czy jest nieszczelność na kolektorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam

 

A ja mam pytanie bo zdemontowałem ostatnio kolektor żeby wymienić uszczelkę "to tzn. jajko od spodu kolektora" (myślałem że taka jest tam uszczelka. Więc kupiłem taką w Renault). Po zdemontowaniu kolektora niestety nie mam takiego otworu w kształcie "jajka" a jedynie mniejsza okrągła dziura bez (uszczelki?). czy mogę to miejsce uszczelnić sylikonem. ponieważ u mnie z tam najprawdopodobniej przecieka w małych ilościach olej. A jeśli chciałbym ten w przyszłości odkręcić to czy muszę blokować - nie wiem np. rozrządu) Czy po prostu odkręcam śruby i czyszczę ze starego sylikonu, nakładam nowy i przykręcam. dzięki

 

W załączniku przesyłam fotke gdzie to jest.

post-74240-0-86682900-1492535932_thumb.jpg

Edytowane przez clive120
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że kupiłeś uszczelkę pod kolektor. Tutaj masz więcej o uszczelkach Mój odnośnik

Co do odkręcania to po prostu odkręcasz śrubki i zdejmujesz. Nic nie musisz więcej robić. Co do silikonu to zadecyduj sam. Ja bym poczekał i kupił nową uszczelkę (nr części masz w temacie co Ci podałem) i wymienił. Robota jest mało skomplikowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!