Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stuki w silniku


jezior85

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zrobisz silnik, to nie opłaca Ci się sprzedawać tego auta w ciągu najbliższych dwóch lat.

Jeżeli chcesz kupić 1,6 VVTi i jeździć na benzynie, to będziesz zadowolony, do LPG te auta się nie nadają (luz zaworów regulowany szklankami).

Corolla z silnikiem 1,4 D-4D to dość trwałe auto, ale ten silnik wydaje mi się za słaby do tego samochodu.

Sam silnik jest trwały, ale jak trafisz na trefną serie, to będzie pił olej, silniki przed 2008 rokiem mają zwykłe wtryskiwacze Boscha.

Największym problemem będzie chyba znalezienie zadbanego auta, bo w większości z tym silnikiem były kupowane do flot (przebieg 250 tyś w górę to normalka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

U mechanika przyszedł czas na mój samochód. Po rozkręceniu okazało się, że:

1. Panewka na trzecim korbowodzie praktycznie zdarta do zera.

2. Korbowód, na której była ta panewka jest do wymiany.

2. Tłok tego korbowodu uderzał o głowicę, ale na szczęście jej nie uszkodził - delikatnie się odbijał.

3. Zawory ssący/wydechowy do wymiany bo są delikatnie wygięte przez tłok.

4. Wał cały do szlifu i osiowania - istnieje ryzyko że mógł delikatnie się zgiąć (będzie to sprawdzone). Niestety wszystkie czopy (prócz głównych) są porysowane co świadczy o tym, że po zdarciu trzeciej panewki mogły dostawać się tam drobinki i docierać inne panewki.

5. Tarcza sprzęgła jest na skraju dotarcia - pojeździ jeszcze ze 20tkm - postanowiłem ją również wymienić (niestety występuje tylko w komplecie z dociskiem).

 

I teraz pytanka odnośnie producentów części, które są najbardziej niezawodne:

1. Panewki na czopach wału korbowego. (dwie szerokości).

2. Korbowód.

3. Zawory - ssący i wydechowy.

4. Tarcza sprzęgła z dociskiem.

5. Śruby głowicy.

6. Uszczelniacze wału i wałka rozrządu.

7. Uszczelka głowicy.

8. Uszczelka klawiatury.

9. Uszczelka miski olejowej.

 

Jak coś więcej mi się przypomni to zapytam. Mam nadzieję, że pomożecie z tymi producentami bo na rynku jest wielu i nie chciałbym wtopić. Czasami lepiej dodać 100 zł niż potem mieć problem.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie sprzęgła wymień też wysprzęglik.

Praca ta sama, więc warto to zrobić.

Ad. 1 Glyco, ale może być trudno dostać inne to Kolbenschmidt lub Mahle.

Ad. 2 Najlepiej oryginał

Ad. 3 Też najlepiej oryginał

Ad. 4 Luk, Valeo, Sachs

Ad. 5-9 Oryginał, Elring, Febi, Goetze, Reinz.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurza łapa - podobno jeszcze łożysko do sprzęgła trzeba wymienić :)

Patrzę w intercarsie, że są valeo i nie rozumiem różnicy w kosztach:

VAL804527 -- 212 zł

VAL804510 -- 490 zł

I czym się to w ogóle różni!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam kolegów/koleżanki,

 

Od zeszłego piątku słyszę stuki w silniku i jak się naczytałem najczęściej jest to problem z:

1- kołem pasowym

2- panewkami

3- zawieszonym wtryskiem

4- przestawionym rozrządem.

 

Można coś w bardzo prosty sposób samemu wykluczyć?? Stuki dochodzą patrząc z góry od strony pasków, nie słychać ich prawie w ogóle na zimnym silniku po odpaleniu rano ale po kilkunastu sekundach już są słyszalne. Nagrałem filmiki koła pasowego, może ktoś z was potrafi na podstawie dźwięku i obrazy przeważyć szale na jakąś z usterek albo zaproponować coś od siebie. Zdarzyło mi się dwa razy iż stojąc na światłach silnik zgubił parę obrotów a następnie je wyrównał - wcześniej nigdy tak nie miałem. Silnikowi nie brakuje mocy, trochę większe ma wibrację, nie ma problemu z odpalaniem.

 

https://www.youtube.com/watch?v=7sZOhZrTvVw

https://www.youtube.com/watch?v=9sSXsbvwjwY

 

Dziękuję za wszelką pomoc.

 

Auto:

megane ii ph 1

1.5 dci k9k 172.000

 

ps.

Auto po wymianie rozrządu, sprzęgła, przekładni kierowniczej i tulei rozrusznika jakieś 2,5 miesiąca / 4 tys.km temu.

 

Dla potomnych: Uszkodzone było koło pasowe alternatora.

Edytowane przez OSCAR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!