Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stuki w silniku


jezior85

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zrobisz silnik, to nie opłaca Ci się sprzedawać tego auta w ciągu najbliższych dwóch lat.

Jeżeli chcesz kupić 1,6 VVTi i jeździć na benzynie, to będziesz zadowolony, do LPG te auta się nie nadają (luz zaworów regulowany szklankami).

Corolla z silnikiem 1,4 D-4D to dość trwałe auto, ale ten silnik wydaje mi się za słaby do tego samochodu.

Sam silnik jest trwały, ale jak trafisz na trefną serie, to będzie pił olej, silniki przed 2008 rokiem mają zwykłe wtryskiwacze Boscha.

Największym problemem będzie chyba znalezienie zadbanego auta, bo w większości z tym silnikiem były kupowane do flot (przebieg 250 tyś w górę to normalka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

U mechanika przyszedł czas na mój samochód. Po rozkręceniu okazało się, że:

1. Panewka na trzecim korbowodzie praktycznie zdarta do zera.

2. Korbowód, na której była ta panewka jest do wymiany.

2. Tłok tego korbowodu uderzał o głowicę, ale na szczęście jej nie uszkodził - delikatnie się odbijał.

3. Zawory ssący/wydechowy do wymiany bo są delikatnie wygięte przez tłok.

4. Wał cały do szlifu i osiowania - istnieje ryzyko że mógł delikatnie się zgiąć (będzie to sprawdzone). Niestety wszystkie czopy (prócz głównych) są porysowane co świadczy o tym, że po zdarciu trzeciej panewki mogły dostawać się tam drobinki i docierać inne panewki.

5. Tarcza sprzęgła jest na skraju dotarcia - pojeździ jeszcze ze 20tkm - postanowiłem ją również wymienić (niestety występuje tylko w komplecie z dociskiem).

 

I teraz pytanka odnośnie producentów części, które są najbardziej niezawodne:

1. Panewki na czopach wału korbowego. (dwie szerokości).

2. Korbowód.

3. Zawory - ssący i wydechowy.

4. Tarcza sprzęgła z dociskiem.

5. Śruby głowicy.

6. Uszczelniacze wału i wałka rozrządu.

7. Uszczelka głowicy.

8. Uszczelka klawiatury.

9. Uszczelka miski olejowej.

 

Jak coś więcej mi się przypomni to zapytam. Mam nadzieję, że pomożecie z tymi producentami bo na rynku jest wielu i nie chciałbym wtopić. Czasami lepiej dodać 100 zł niż potem mieć problem.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie sprzęgła wymień też wysprzęglik.

Praca ta sama, więc warto to zrobić.

Ad. 1 Glyco, ale może być trudno dostać inne to Kolbenschmidt lub Mahle.

Ad. 2 Najlepiej oryginał

Ad. 3 Też najlepiej oryginał

Ad. 4 Luk, Valeo, Sachs

Ad. 5-9 Oryginał, Elring, Febi, Goetze, Reinz.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurza łapa - podobno jeszcze łożysko do sprzęgła trzeba wymienić :)

Patrzę w intercarsie, że są valeo i nie rozumiem różnicy w kosztach:

VAL804527 -- 212 zł

VAL804510 -- 490 zł

I czym się to w ogóle różni!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam kolegów/koleżanki,

 

Od zeszłego piątku słyszę stuki w silniku i jak się naczytałem najczęściej jest to problem z:

1- kołem pasowym

2- panewkami

3- zawieszonym wtryskiem

4- przestawionym rozrządem.

 

Można coś w bardzo prosty sposób samemu wykluczyć?? Stuki dochodzą patrząc z góry od strony pasków, nie słychać ich prawie w ogóle na zimnym silniku po odpaleniu rano ale po kilkunastu sekundach już są słyszalne. Nagrałem filmiki koła pasowego, może ktoś z was potrafi na podstawie dźwięku i obrazy przeważyć szale na jakąś z usterek albo zaproponować coś od siebie. Zdarzyło mi się dwa razy iż stojąc na światłach silnik zgubił parę obrotów a następnie je wyrównał - wcześniej nigdy tak nie miałem. Silnikowi nie brakuje mocy, trochę większe ma wibrację, nie ma problemu z odpalaniem.

 

https://www.youtube.com/watch?v=7sZOhZrTvVw

https://www.youtube.com/watch?v=9sSXsbvwjwY

 

Dziękuję za wszelką pomoc.

 

Auto:

megane ii ph 1

1.5 dci k9k 172.000

 

ps.

Auto po wymianie rozrządu, sprzęgła, przekładni kierowniczej i tulei rozrusznika jakieś 2,5 miesiąca / 4 tys.km temu.

 

Dla potomnych: Uszkodzone było koło pasowe alternatora.

Edytowane przez OSCAR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!