Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

CFPP czyli temperatura blokady zimnego filtr


akazan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Właścicieli Diesli

 

Od kliku miesięcy mam RMII 1,9dCi i nie mając wcześniej fury z dieslem zastanawiam się czy należy do oleju napędowego dodawać "uszlachetniaczy" które obniżają CFPP - czyli temperatura blokady zimnego filtra.

Z uzyskanej przeze mnie informacji od Shella wynika, że paliwo Shell Diesel Extra spełnia wymogi normy PN-EN 590, a więc w odpowiednich okresach posiada różne parametry:

- lato 16.04 - 30.09, gdzie temperatura blokady zimnego filtra max 0 st C

- przejściowy 1.03-15.04 i 1.10-15.11, gdzie temperatura blokady zimnego filtra max -10 st C

- zimowy 16.11 - koniec lutego, gdzie temperatura blokady zimnego filtra max -20 st C.

Na każdej stacji Shell znajduje się, do wglądu u Kierownika stacji, certyfikat jakości paliwa, gdzie umieszczony jest parametr CFPP, czyli temperatura blokady zimnego filtra.

Co Wy o tym sądzicie, czy to na nasze warunki klimatyczne wystarczy czy trzeba do baku coś dodatkowego lać - jeśli tak to co stosujecie.

Na jakich stacjach Waszym zdaniem jest najlepszy olej napędowy tak aby w zimie nie było kłopotu.

Podpowiedzcie czy to prawda że filtr oleju napędowego ma podgrzewacz.

 

Dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akazan, powiem tak: Paliwo "zimowe" to nie wszystko. Miałem taki oto przypadek w styczniu 2006 roku. Jeździłem Fiestą 1.8 D. Mrozy były jak na Syberi, paliwo kupowane na bieżąco na stacji, dolewany "uzdatniacz". Auto po przejechaniu 100m po odpaleniu zgasło. Było to pod górkę więc na awaryjnych, tyłem, stoczyłem się na równe. Po kilku próbach rozruchu zapalił. Niestety dojechałem do tego samego miejsca, i kaplica. Sytuacja powtórzyła się jeszcze trzykrotnie. Na szczeście miałem prawie nowy akumulator. W końcu dojechałem do domu, i zaczołem przeglądac zapiski, kiedy, co, było wymieniane. (mam takiego hopla, ze to zapisuję z datą, przebiegiem i ceną) Okazało się, że filtr paliwa był wymieniany 3 lata wcześniej, tzn. nie był wymieniany na bieżąco. (filtr bez grzałki) Po wymianie na nowy sytuacja już się nie powtórzyła, pomimo dalszych siarczystych mrozów.

To doświadczenie nauczyło mnie, by filtr paliwa przed zimą, zawsze był nowy, choćby jeszcze dobry wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś 6 lat temu a może więcej też jeździłem fiestą 1,8D. Mrozy były jak diabli. Wracałem z dłuższej trasy rano i zaczął przymulać. Aha, mówię sobie parafina się robi w filtrze. Podjechałem na stację i dolałem parę litrów benzynki. Sposób zawsze działał na paliwo nie przystosowane do okresu zimowego. Nie tym razem. Męczyłem się do końca drogi. Włącznie z kilkakrotnym całkowitym gaśnięciem silnika poprzedzanym spadkiem mocy. Na drugi dzień rano mróz jeszcze większy i kłopoty te same. Spuszczanie wody z filtra też nic nie dawało. W desperacji podjechałem do sklepu i kupiłem 0,5l kostuchy. Mimo, że nigdy wcześniej tak nie robiłem w dieslu i nie wierzyłem w powodzenie takiego zabiegu, wlałem całą butelkę do baku i jak ręką odjął. Auto momentalnie nabrało wigoru. Niestety tego typu mieszanek do współczesnych diesli zdecydowanie nie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!