Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co z tymi dieslami w Renault...?


Rms

Rekomendowane odpowiedzi

Kumpel ma 2 auta a dokładniej vw touran z 2009r 1.9TDi 115KM i renault scenic 2001r 1.9DCi 102KM

 

To ja ci powiem tak: mam Tourana 2.0 tdi DSG z przebiegiem ponad 200 tyś, mam go dluuugo i jeżdże nim duuużo i szybko i nigdy nie miałem z nim problemów(głowica wymieniona jeszcze na gwarancji), zawsze jest jakies drugie auto w domu ,Meganki II juz miałem 3- 2 x dci (min przeklęte 74 kW i 60kW które było OK) i 1.6 16v z której byłem bardzo zadowolony.Fakt Touran przy Megi to pożeracz paliwa ale coś za coś.

To moje 74 kW kupione w niemcowni 1.5 roczne z przebiegiem 50 tyś km z książkami dojechałem do 100tyś i prawie pół roku stało w garażu bo sie poddałem po prostu nie było mnie stać nim jeździć.

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, w połowie lat 90-tych skończyły się dobre auta. Teraz tylko nowoczesność czyli elektronika i szczęście ;)

Teraz o autach.

Ojciec miał swego czasu peugeocika 405(chyba 2.1 diesel) Auto kupione prawie nowe z zachodu na poczatku lat 90-tych(na liczniku miało kilka tysięcy km) To autko zrobiło łacznie napewno ponad 700tys km. U nas w domu grubo ponad 400, drugi właściciel zrobił coś około 300. Trzeci właściciel w Polsce coś tam wymienił i jeszcze około 100. Więcej nie wiemy. To było auto. Spalanie w okolicach 5 litrów a w trasie to jeszcze mniej. Pamietam jak się wlewało za 10 złotych i jeździło i jeździło(oj te piękne ceny paliw z dawnych lat ;) )Jak napisałem było praktycznie nowe więc nie była to jakaś przekręcana jednostka. U nas jest tak, że ktoś kupuje używkę i płacze że to czy tamto ale nie zastanowi się czy aby silnik nie ma więcej niż w papierach.

W domu była też renówka 21. Wspaniałe, auto, komfort lepszy niż w każdym niemieckim, zero problemów z naprawami. Idealna na każde warunki. Niestety uległ wypadkowi. Przyjechał kupiec na wrak, Auto było nieodpalane, stało, na mrozie przez kilka miesięcy. Facet podszedł, i odpaliło na tyknięcie. Tutaj także przebieg około 400 tys.

Teraz jest wszystko międzynarodowe więc i jakość spada a szkoda.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 405, to pewnie był 1,9 XUD, praktycznie niezniszczalny silnik.

Jedno jest pewne jak się dba, tak się ma.

Firma, która czasem nas wozi w pracy ma Trafici i Vivaro od nowości, większość tych aut przekroczyło przebieg 300 tyś km.

Auta są na bieżąco serwisowane i jeździ nimi ta sama osoba, dzięki temu nie ma z nimi problemów.

Przykład tego Golfa by był dla mnie ciekawy, gdybym nie spotkał Peugeotów 406 z przebiegami powyżej miliona kilometrów (benzyniaki i diesle).

Z Renaultów kojarzę z kolei Lagunę, ze tym starym silnikiem, która miała przebieg ponad 680 tyś km bez remontu.

Gdyby zdobyć historię serwisową niektórych aut z forum, to pewnie by się znalazło sporo aut z przebiegiem dochodzącym do 500 tyś km.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby zdobyć historię serwisową niektórych aut z forum

Zgadza się. Jakby tak dodadać to co jest na licznikach i to co było przed przyjazdem do Polski to wiele z naszych polskich aut można podziwiać. ;) Dochodzi jeszcze stan polskich dróg a wtedy przebieg nawet 200 tysięcy jest wydarzeniem. Moim zdaniem jazda po dziurawych drogach odbija się nie tylko na zawieszeniu ale i na silniku. Tu się coś odkręci, tam napręży i usterka gotowa.

 

Tak to był 1,9 D(coś 1990 albo ciut później) a 2,1 TD to renault 21.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.9 TDI to legenda a cała grupa VAG jeszcze resztkiem sił jedzie na tej legendzie. F9Q to stara motorownia modyfikowana z biegiem lat. Wymieniać olej na czas, lać dobre paliwo i jeździć.

 

Na chwilę obecną 1.9 TDI jako nowy nie jest już dostępny - co teraz? jak żyć? Z samochodami jest jeszcze taki problem, że mechanicy "znają się" tylko na VAGu. Ciężko znaleźć fachowca od francuzów, japończyków itd.

 

p.s. codziennie w robocie katujemy Lanosa, teraz ma jakieś 412tyś. a podobno taki "g...y blasiak" ten koreańczyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fani Volkswagena zgodnie twierdzą, że najlepszym silnikiem niemieckiego koncernu ostatnich lat jest wysokoprężny 1,9 TDI.

Ten golf przejechał ponad 700 tys. km

Wiesz - zadzwoń do ASO VW do Radomia i wypytaj o trzy rekordowe Passaty B5. Wszystkie z silnikiem AWX 130 konnym, wszystkie z roku 2001, każdy jeździ we flocie, nie stygną, jeżdżą Polska-Holandia non stop. Chłopaki śmieją się, ze gaszą i m silniki w ASO. Wszystkie auta mają ponad 900 000 km. Rekordzista zaczął licznik od nowa po przejechaniu 999 999 km i ma już 170 000 na blacie. Czyli 1 170 000 km ma. Niedawno wymienili mu turbo, bo zwyczajnie padło. Dwumas wymieniają co 300 000 km, a w jednym z nich przy 850 000 pasła uszczelka pod głowicą. Rok temu wymienili tapicerkę (przednie siedzenia, bo tylnych kanap nie ma - są wyjęte). Zawieszenie wymieniane co 400 000 km. Wypytałem dokładnie o te autka widząc to, co miało na blacie 970 000 km. Jak zobaczycie srebrne Passaty z rejestracjami WR 1XXXX mają trzy kolejne rejestracje i jeżdżą po dwa autka zawsze - jedno odpoczywa czyli z rejestracjami różnymi o 1 albo o 2 i z Polską flagą na niebieskim - pomachajcie im - to są nasi rekordziści z udokumentowanym przebiegiem.

 

Co do chipowania - mam chipa obecnie 165 koni, 350 niutków i jest super. Poza tym ma 11 lat i wygląda se tak:

 

006yf.jpg

Ma nalatane 130 000 km ;) i przebieg pewny - znany mi od pierwszego jego dnia ;)

 

Gdyby zdobyć historię serwisową niektórych aut z forum, to pewnie by się znalazło sporo aut z przebiegiem dochodzącym do 500 tyś km.

Jeżeli ktoś na forum takie usługi świadczy - to ja chętnie sprawdzę przebieg mojej Meganki. Ale raczej ma te 210 000, na tyle mniej więcej wygląda.

Edytowane przez typical
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem kilku klientów na CLIPie, którzy przyjechali Kangurami 1,5 - część z nich zna auta od nowości i przebiegi ponad 320tys km. Zaczęły wtryski padać. Zależy dużo od uzytkownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, a jak to jest z silnikami 1.5 dci 105 i 110km w megane III, słyszałem, że ponoć są to lepsze i poprawione jednoski tych co były w renault montowane wcześniej tj. Megane II i np. Clio, jak jest z różnicą układu wtryskowego i panewkach? Która jednostke odradzacie. Zastanawiam sie nad zakupem megi III, chciałem benzynke ale ciężko o fajna i w miare przyzwoitą, dieslem jeżdżę kilka lat ale to stary motor forda to zupełnie nie mam porównania, a co do dci to znajomi mieli cliówki II i strasznie narzekali, ale nie wiem czy to te same silniki czy zupełnie nowe. Jakie są różnice w mocniejszej i słabszej wersji? Jest jeszcze opcja 1.9dci 130km może warto się pokusić na ten silnik? Które mają dwumasy i fapy?

Edytowane przez tomaszozog1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, tyle pytań zadajesz, zupełnie jak byś był w salonie z .... meganami z drugiej ręki i mógł wybierać jak chce.

Ja mogę tylko doradzić, jak masz kaskę na megnae 3 , to bierz, w nich są silniki dci zmodyfikowane, nie słyszałem, żeby taki silnik się rozerwał, fakt, że palą więcej niż w megane 2 , ale mają większą moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.9 dCi 130KM w większości mają FAP, wszystkie dwumasę i VTG.

1.5 dCi 105 i 110 KM nie powinny mieć problemów z panewkami ani wtryskami. też mają dwumasę i VTG. co do FAP trzeba sprawdzać po VIN, na jaki rynek szły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!