Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prośba o opinię...


limaq18

Rekomendowane odpowiedzi

Twierdzi że posiada 2 karty.

 

Co do przebiegu - byłem w aso, serwisowany do 2011 roku i przebieg sie zgadza

Co do podgrzewanych szyb - potwierdzone w serwisie że jest na wysposażeniu

Co do alufelg - rzeczywiście nie ma, nawet w aso powiedzieli że nie było fabrycznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podgrzewana przednia-chodzi zapewne o grzałki w nawiewie a nie o rozumianą jak w przypadku tylnej siatką grzejącą napylona na szybę lub zatopioną między warstwami. Co do alusów-po prostu te kołpaki rzuciły mi się w oczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w SII nie było czegos takiego jak elektrycznie podgrzewana przednia szyba (w sensie zatopiona siatka oporowa w szkle).

Przez "podgrzewania przedniej szyby" należy rozumieć przycisk, po którym:

- nawiew jest kierowany tylko na przednią szybę

- włączone max ogrzewanie

- włączenie klimatyzacji

- otwarcie obiegu zamkniętego

- włączenie ogrzewania lusterek i tylnej szyby.

Chodzi bardziej o pozbycie się zaparowania. I muszę dodać, że działa fajnie. W deszczowy dzień: jedno przyciśnięcie i nie ma pary potem przyciśnięcie AUTO i koniec. Niby tylko jeden przycisk - a ile mniej roboty. Przy pokrętłach musiałbyś ręcznie pokręcić wszystkimi trzema pokrętałmu plus nacisnąć A/C - a potem znów sobie wszystko poustawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w SII nie było czegos takiego jak elektrycznie podgrzewana przednia szyba (w sensie zatopiona siatka oporowa w szkle).

Przez "podgrzewania przedniej szyby" należy rozumieć przycisk, po którym:

[...]

Chodzi bardziej o pozbycie się zaparowania. I muszę dodać, że działa fajnie. W deszczowy dzień: jedno przyciśnięcie i nie ma pary potem przyciśnięcie AUTO i koniec. Niby tylko jeden przycisk - a ile mniej roboty. Przy pokrętłach musiałbyś ręcznie pokręcić wszystkimi trzema pokrętałmu plus nacisnąć A/C - a potem znów sobie wszystko poustawiać.

 

Dodam, że ta opcja jest zdaje się domyślnie dostępna w każdym SII z automatyczną klimatyzacją. Pisanie więc osobno o tej funkcji służy wyłącznie rozdmuchiwaniu ogłoszenia (coś na zasadzie "łaaaał... tyle opisane to wyposażenie takie suuuupeeeerrrr....". Spotkałem się z ogłoszeniami gdzie sprzedający zachwycali się "dzieloną tylną kanapą" (sic!) lub "osobnymi fotelami w tylnym rzędzie". A nawet "podgrzewana tylny szyba!" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz pytanie całkiem z innej beczki...

 

Rozmawiałem z paroma ludźmi. Ogólnie ludzie sie wypowiadają bardzo źle na temat elektroniki w samochodzie i że koszty napraw usterek w tejże elektronice często są wysokie.

 

Wiadomo że każdy swoje chwali :) ale prosiłbym obecnych i byłych użytkowników o obiektywną ocenę czy warto się tym samochodem interesować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kosztownej w naprawie "elektroniki", którą należy najlepiej zlecić firmie - są padające wyświetlacze. Jest to typowa usterka - każdy ją zaliczył lub zaliczy. Efekt - gaśnięcie licznika, zerowanie wskazań. Na allegro naprawa 120-150pln - więc nie dużo. Naprawa najczęsciej polega na usunięciu tylko zimnych lutów (można nawet spróbować samemu) czasami plus wymiana tranzystora (tu bez stacji lutowniczej się nie obędzie).

Inna częsta usterka, którą można podciągnąć pod "elektronikę" to padające mikrowłączniki w klamkach z systemem Handsfree - koszt mikrostyku: 3pln w ASO. Można samemu wymienić lub komuś zlecić. Wymiana w ASO 100-150 za klamkę.

I jeszcze przy automatycznej klimatyzacji - moduł obrotów (PWM zwanym błędnie opornicą :)) cały moduł oryginalny nowy: 180,00 - ale 8 na 10 przypadków wystarczy wymienić tranzystor za 9pln

Oprócz tych usterek - chyba nie ma nic innego - co można by zaliczyć do częstych usterek - a tym bardziej kosztownych :)

Więc ta zła elektronika to chyba jakiś nadmuchany mit.

Oczywiście elektronicznych bajerów jest więcej - ale nie padają one częściej niż w innych markach. Zawsze ktoś zaliczy padnęty hamulec elektryczny lub error poduszki (lużna wtyczka pod siedzeniem) - ale na pewno bym się nie obawiał elektroniki.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już napisał kolega Optima wyświetlacz robi się najczęściej w Kaczorach, a HF samemu, bo to pesteczka.

poza tym lubi czasami przerywać (CAN jest bardzo czuły na spadki) wtyczka pod siedzeniem kierownika i wtedy są pokazywane błędy CHECK AIRBAG + SERVICE. wystarczy dobrze poprawić wtyczkę i psiknąć spryskiem do elektroniki.

ogólnie powiem na podstawie 3 letniego doświadczenia z SCII, że "najgorszym" bólem jest wyświelacz, bo trzeba go wysłać i przez 48 godzin się go nie ma (autem się jeździ normalnie), a resztę robi się na podwórku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wybieram sie na łódzkie teraz :)

 

1) http://otomoto.pl/renault-scenic-renault-scenic1-6-16vzarejestr-C24753465.html - faworyt, wygląda chyba dobrze, brak klimatronika .... coś jeszcze?

 

2) http://otomoto.pl/renault-scenic-1-6-16v-z-niemiec-oplacona-C24484279.html - przedni i tylni zderzak lakierowany?

 

3) http://otomoto.pl/renault-scenic-roczna-gwarancja-zobacz-C23824318.html - 185tys dużo? te zderzaki też mi jakoś dziwne leżą.

 

4) http://otomoto.pl/renault-scenic-gwarancja-jak-nowy-zobacz-C24716920.html - brak klimatornika, stylowe kołpaki, szyberdach na plus, tak samo przebieg jeżeli autentyczny, drogo sobie liczą. Czegoś nie zauważyłem?

 

Wszystkie wozy sprawdzę jutro w ASO czy przebiegi mają ok.

 

Dodano: 02 lip 2012 - 18:28

Od dwóch dni jestem posiadaczem scenica :) póki co zadowolonym posiadaczem :) co będzie dalej czas pokaże. Dzięki wszystkim za pomoc w temacie.

Edytowane przez limaq18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dwóch dni jestem posiadaczem scenica :) póki co zadowolonym posiadaczem :) co będzie dalej czas pokaże. Dzięki wszystkim za pomoc w temacie.

 

Z naszym forum nie zginiesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrałem tamtego czarnego pod numerem 1 z ostatniej listy, niestety ogłoszenie nieaktualne już. Sprawdzałem na stacji diagnostycznej. Zawieszenie, spaliny, zbieżność wszystko ok. W ASO udokumentowany przebieg 100tys do 2010 roku, teraz 122tys. 1,6 benzynka. Dzisiaj wymieniłem filtr powietrza, jutro wymiana wszystkich klocków i tarcz na tył, z przodu są ok, w tygodniu olej i filtr oleju. Z rozrządem pojadę do znajomego mechanika niech oceni czy wymieniać bo poprzedni właściciel upiera sie że zrobił ale nie udokumentował mi w żaden sposób. Odpala cicho i bez problemów więc KZFR chyba ok.

 

Parę pierdół do zrobienia typu brak jednej zaślepki w relingu, zjechany ten plastik z przyciskami do sterowania szybami. Szukałem też i nie znalazłem kluczyka do felg bez którego w przypadku przebicia opony nie dostane się do śrub żeby odkręcić koło.

 

To co mnie najbardziej dziwi to nawiew który działa bardzo słabo. Dobrałem sie do filtra kabinowego i po wymontowaniu go zauważyłem że po włączeniu nawiewu wieje w strone silnika a do kabiny bardzo słabo, problemem też jest że 4 poziom nawiewu nie działa. Poradzicie coś jeszcze na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pytania to już zadawaj w odpowiednich działach.

Co do nawiewu - po wyciągnięciu filtra - nadmuch nie działa - powietrze pita bokiem. Kup nowy i załóż powinno być OK. Choć czasami nowy może być za cienki i nie uszczelni kanału. Czytałem o takich przypadkach tutaj.

Brak nawiewu na 4 biegu - hmmmm - dziwna sprawa. Przeważnie jest na odwrót - bo IV bieg to puszczenie 12V bezpośrednio z pokrętła na dmuchawę (z pominięciem tzw. opornicy) - chyba, że tu jest inaczej - musisz sprawdzić połączenie oraz na samym początku bezpiecznik. Może jest osobny na IV bieg i osobny na "opornicę".

Nie wiem bo nie mam zwykłek klimy więc nie miałem potrzeby się wgłebiać w temat.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!