Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[HOW TO] wymiana filtra p.pylkowego kabiny w MII


Rekomendowane odpowiedzi

To zastanawiam się jaki ma sens odgrzybienie (a ile wiem powinno się to robić raz w roku)napełnienie klimy ( jak myślę większość wykonuje tą czynność odpłatnie w warsztatach) nie wykonanie tam również wymiany filtra.Czyli podjeżdżam i zamawiam pierwsze dwie czynności mówiąc "filtr wymienię sobie sam". Ile można przy tym zaoszczędzić 2 dych? Jeżeli błądzę to proszę skorygować mój tok myślenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zastanawiam się jaki ma sens odgrzybienie

A no taki, abyś nie wdychał tych grzybków a filtr się wymienia po całym procesie i dlatego, aby cokolwiek leciało do środka ponieważ stary już był zagrzybiały i zapchany a gdy się go nie wymieni to potem szybki parują czy też uległ uszkodzeniu silnik wentylatora nawiewu :applause:

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozumieliśmy się.Pytam jaki ma sens odgrzybiania i napełniania klimy (przy opcji że te czynności robimy w warsztacie)i nie wymienienia przy okazji tam filtra kabinowego za jednym razem. Tylko w swoim zakresie. Ile zaoszczędzimy?

Nie podważam istoty odgrzybiana. Mam nadzieję że jasno przedstawiłem mój punkt myślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo przecież przy wymianie siłami własnymi tez ponosimy straty własne np; w tym czasie moglibyśmy raczyć się browarem

A co stoi na przeszkodzie aby w tym czasie sobie wypić pivko. Całkowity czas jaki potrzebny jest na wymianę filtra w Megance II z odkręceniem schowka i jego powtórnym przykręceniem zamyka się w czasie 20 minut z dokładnym wyczyszczeniem miejsca na filtr.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

Jako, ze pozostalam sama na placu bitwy, prosze bardzo o pomoc. Postanowilam wymienic filtr przeciwpylkowy, przeciez to nie jest problem aby odkrecic 6 srubek :D

 

Problem narodzil sie w momencie kiedy po odkreceniu srubek trzeba sciagnac schowek. Schowek stanowi calosc z lewym plastikiem od centralnej konsoli z biegami. Zalaczam zdjecia na dowod i prosze o wskazowki jak ciagnac, zeby to sciagnac.

 

Scenic II, 2006 1.5 105KM

post-34216-0-27263700-1321449760_thumb.jpg

post-34216-0-58082400-1321449773_thumb.jpg

post-34216-0-03607900-1321449789_thumb.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

czy któryś z panów wie do czego słóży białe cięgło znajdujące się za klapką na tym zdjęciu i jak założyć je na klapkę z drugiej strony. czy można je kupić w sklepie

post-41334-0-50475200-1330337919_thumb.jpg

Edytowane przez tadzio886
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Trochę późno, ale podpinam się do tematu :);)

Jeśli ktoś uważa, że z wymianą filtra kabinowego można jednak sobie poczekać to załączam zdjęcie po wymianie w mojej Megi 1 raz po zakupie. I nie wiem ile jeździła wcześniej w Megi.

W ten weekend będę robił odgrzybianie i nabijanie klimy i tym razem spróbuje sam zrobić wymiankę filtra, bo wcześniej wymienił go mechanik.

Dam znać jak mi poszło i załączę zdj starego filtra, który był wymieniany jakieś 8 miesięcy temu.

 

P.S Mam zagadkę. Jaki to rodzaj filtra p. pyłkowy czy węglowy ?

Za poprawną odpowiedź stawiam ;)

post-21389-0-89463500-1338387239_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jestem pierwszy jest to zwykły filtr;)

Gratuluje poprawnej odpowiedzi w nagrodę obiecane :).

Może przy okazji jakiegoś zlotu uda się postawić realne ;) ;)

 

Dodano: 06 cze 2012 - 13:39

Witam,

Tak jak pisałem wcześniej opiszę wrażenia po wymianie filtra kabinowego.

Klima odgrzybiona i nabita, ale co, do jakości usługi to jakoś tak nie chcę się wypowiadać. W końcu, czego można oczekiwać jak kupiłem sobie popularnego „GRUPONA” … tak, tak myślałem, że zrobię super dill i oszczędzę ;)

Ogólnie sposób, DrNo jest banalnie prosty i szybki… zajęło mi to 20 minut i przy okazji sprawdziłem sobie ja wygląda Megi od „środka” ;)

Naprawdę polecam ten sposób, bo nawet moja żona stwierdziła, że to proste ;)

Ogólnie żeby mieć mniej śmieci to w miejscu gdzie jest filtr przyłożyłem na chwile siatkę żeby część liści itp. wpadło do niej po odkręceniu nawiewu.

Dodatkowo zrobiłem fotkę starego filtra po okresie około 8 miesięcy w aucie. Jak na moje oko nie był taki zły.

 

Pozdrawiam.

post-21389-0-00772500-1338982747_thumb.jpg

Edytowane przez zx33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

dziś sam wymieniałem filtr kabionowy. Dzieki opisowi poszło szybko i sprawnie. Wyciągałem schowek i wydaje mi się, że jest to jedyna słuszna metoda. Instrukcja dołaczona do filtra Valeo też tak mówiła. W instrukcji bylo też pokazane, że filtr jest zabezpieczony przed wyjęciem dwoma wkrętami po przekątnej. Mój nie był ale nowy już jest.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

kolego eshO tez tak jak inni użytkownicy wymieniałem filterek jak wszyscy demontując miedzy innymi schowek i kilka plastików. Kiedy trafiłem na byłego serwisanta renault powiedział mi że na każdym serwisie zakłada sie go poprzez łamanie. od tej pory tak go własnie zakładam i nie widzę by miało to jakiś wpływ na jego funkcjonowanie. Czas wymiany skraca się do 5min. jeżeli są jakieś tego minusy to proszę o info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli są jakieś tego minusy to proszę o info

Jest jeden. Strasznie brudzi się nagrzewnica, bo połamanie filtra powoduje nie odpowiednie ułożenie się filtra w prowadnicy. I powstają dziury. Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!