Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 1.4 16v


tribal1979

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mieszkam i pracuje w Walii.(mam Renaut Kangoo - firmowe) żona miała autko do jezdzenia do pracy (peugor 306 za 300 funtów ale auto było z 1996 no i je sprzedałem) Teraz chcemy kupic Megane II. chcemy mały silnik 1.4 - 1.6 (opłaty , ubezpieczenie, TAX itd)

Słyszałem że silnik 1.6 jest bardzo wadliwy i modele megane do roku 2006 miały wadliwe silniki, potem to poprawiono...

mam na oku megane z 2003r. silnik 1.4 16v. przebieg 70.000 mil (110.000km) co mi doradzacie...?

Ogónie na poczatku chciałem kupic megane II z silnikiem 1.5 diesel ale podobno silniki bardzo awaryjne i do diesla czesci o wiele drozsze niz do benzynowca...

co o tym sadzicie. kumpel mnie nastraszył że 1.5 diesel i 1.6 benzyna to lipa (wadliwe silniki) pozatym czytałem na róznych forach że megane II bardzo awaryjne auto - ciagle cos sie psuje (elektryka, itd) sa tez opinie pozytywne ale wiecej jest negatywnych...troche sie obawiam, ale autko naprawde mi sie podoba, ma ładna sylwetke itd...

Prosze o opinie i opis co mnie moze czekac...zalezy mi na tym aucie ale nie chce wpaść na mine.wiem że to jest strona auta RENAUT dlatego mimo wszystko prosze o OBIEKTYWNE opinie...

pozdrawiam i zycze wszystkim kierowcom beezpiecznych ddróg i bezawaryjnych samochodów.czekam na odpowiedz i na pomoc w dobrym wyborze.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój kumpel to chyba jakiś zagorzały fanatyk aut spod znaku VW... Zarówno silnik 1.4 16V jak i 1.6 16V to bardzo udane silniki, które potrafią przeżyć chyba nawet same auto. Jedyny problem w 1.6 to cewki (4 sztuki), które potrafią się popsuć. Wymiana to kwestia paru minut (można to zrobić samemu bez żadnej fachowej wiedzy). Koszt jednej w PL to ok 200zł. Druga felerna sprawa to KZFR (Koło Zmiennych Faz Rozrządu). Jeśli je słychać to należy wymienić. Czasami wytrzyma 30 tyś km, a czasami nie popsuje się wcale. Podczas wymiany zaleca się wymianę rozrządu (no chyba, że był wcześniej wymieniany). Po prostu podczas wymiany KZFR rozkręca się i sam rozrząd więc po co później dwa razy płacić za robociznę. To tyle z usterek samego silnika. Odnośnie elektryki to polecam auto bez niej. Szwankuje system Hands Free (jeśli jest). Jeśli nie ma to problem z głowy. Nie wybieraj na maxa wypasionej wersji (właśnie z np tą funkcją) to będziesz zadowolony z auta. Miałem kiedyś Megankę II z 2003 roku i wymieniałem tylko filty oleju i olej. Uszkodzone miałem to KZFR (za późno dowiedziałem się jak się diagnozuje usterkę, gdy kupowałem auto), ale przejeździłem na nim jeszcze 20 tyś km i auto sprzedałem. Mechanik z polecenia chciał mi je wymienić za 600zł, ale odpuściłem, a potem auto poszło na sprzedaż.

Tak więc jeśli wybierzesz 1.4 16V to nie będziesz miał tego koła (ma go tylko silnik 1.6). Poza tym to naprawdę trwałe i ciche silniki. Poszukaj wersji z klimatronikiem, bez funkcji Hands Free i będziesz zadowolony. Oczywiście ta funkcja nie jest beznajdziejna (całkiem fajnie działa jak jest sprawna), ale wszędzie opisywana jako dość kapryśna.

Odnośnie diesli to są różne zdania. W 1.5 wadliwy jest układ wtryskowy, w 1.9 turbosprężarki oraz istnieje możliwość przekręcenia się panewek (wymiana silnika, bo naprawa jest nieopłacalna). Oczywiście nie każdy silnik jest wadliwy, ale należy brać to pod uwagę. Miałem w Lagunie II 1.9 i nie miałem z nim jakichkolwiek problemów. Sprzedałem go osobie, z którą mam jako taki kontakt i ten nadal nie narzeka na niego. Może się trafił dobry egzemplarz :) Najlepsze diesle w Renault to 2.0 dCi, ale nie wiem czy Meganki II go miały...

Ja ze swojego doświadczenia polecam silniki benzynowe (małe, a nawet bardzo małe prawdopodobieństwo usterki - poza wspomnianymi powyżej).

Edytowane przez norbert_p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od roku posiadam MII z pełnym wyposażeniem (półskóra), ale bez HF i jestem max zadowolony, spalanie - miasto 80%, trasa 20% - komputer 6,2L czyli ok 5L i 7L. Padła tylko turbina = 1350zł z mojej winy, bo uwierzyłem, że była regenerowana, a przy wymianie rorządu mogłem zregenerować turbo i tobie to też proponuje żebyś później nie miał niespodzianek. Elektryka OK. Auto mocne max i ogólnie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem że silnik 1.6 jest bardzo wadliwy i modele megane do roku 2006 miały wadliwe silniki, potem to poprawiono...

2 x nieprawda. Ten silnik nie jest wadliwy, wadliwa jest jedynie konstrukcja KZFR, jak wspomniał kolega powyżej. Delphi (jedyny producent tego wynalazku) wprowadził już 3 wersje owego koła, ale nie zmieniał jego konstrukcji a jedynie materiały. Oryginalne cewki też były średniej trwałości, ale tutaj na szczęście wystarczy wymiana na zamienniki (np. Denso, Beru) które już nie mają tencencji do padania.

Po 2006 roku (czyli po lifcie) o ile mi wiadomo silnikam1.6 w ogóle nie ruszano. Co więcej, ten sam silnik z tą samą przypadłością jest w MIII.

 

Co do HF - osobiście posiadam ten wynalazek i bardzo sobie chwalę. Pewnie do czasu aż się zepsuje :)

 

mimo wszystko prosze o OBIEKTYWNE opinie...

Nie istnieją takowe :) Opinie z natury są subiektywne, a tym bardziej na forach tematycznych. Edytowane przez punxhc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiektywne sa fakty a opinie subiektywne z natury rzeczy :) bardziej chodzi o to żeby kupić zadbane auto, serwisowane i prowadzone przez kogoś normalnego a marka to rzecz drugorzędna, w każdym aucie każdej firmy coś się psuje poprostu a coś się psuje bo ma do tego tendencje. Ludzie kupią Volvo/Nissana i będą się zarzekać, że jednostka bezawaryjna a nie wiedzą że to Renault. Red Bull jeździ na Renault a jakoś nikt tego faktu nie kojarzy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Red Bull jeździ na Renault a jakoś nikt tego faktu nie kojarzy

Ja kojarzę i choć kibicuję LOTUSOWI, (wcześniej RENAULT) to RED-BUL jest nadal moim numerem jeden. Akurat trwa Q2 GP Europy w Valencii.

GRO po Q2 na 1 pozycji co widać na foto:

img13911mi.jpg

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w kombi 1,6 16V i przy jeździe po mieście z włączoną cały czas klimą pali około 8,5-9l 100 km.

 

 

 

hmmmmmm.... 8.5-9.0 l na 100km to całkiem sporo... ;-( Troche lipa ;-(((

ja chce kupic 1.4 16v - mam nadzieje ze nie bedzie tyle żarł....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Megankę II (nie kombi) 1.6 16V i w życiu przy włączonej klimie nie wziął mi więcej niż 8l na 100km po mieście :) W trasie auto paliło 7-7,5l w zależności od prędkości.

Edytowane przez norbert_p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja chce kupic 1.4 16v - mam nadzieje ze nie bedzie tyle żarł...

I będzie spalał więcej niż 1,6 16V.. Przy spokojnej jeździe po mieście mój pali od 7,5-8,5 l/100km. Na trasie pali od 6,5-7,5 l/100km (górna granica jak jedzie się powyżej 120km/h).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!