Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Przy skręcie w prawo (a nieraz wydaje mi się że i w lewo) coś delikatnie zaczyna buczeć/szumieć/łomotać. Wydaje mi się, że jest to prawy tył. Pojechałem z tym do ASO gdzie diagnoza - kończy się przednie prawe łożysko koła - pytanie, czy jest możliwe żeby dźwięk dochodził z innej części samochodu i żeby nie był jednostajny?

Cena za łożysko SKF 320zł, wymiana 200zł, dość sporo.

Mam jeszcze znajomego mechanika co by wymienił to "w ramach znajomości" tylko waham się czy aby to nie za skomplikwana opeacja i nie lepiej powierzyć ją ASO.

P.S. Diagnozę postawili w ASO przykładając taki lekarski stetoskop do piasty czy czegoś w pobliżu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym na twoim miejscu sam kupił te łożysko,a jego wymiana nie jest aż tak skomplikowana. Ja u siebie sam wymienialem. A co do buczenia to może się wydawać że to z tylu łożysko się kończy,a kończy się z przodu. Możesz to jeszcze sprawdzić po przejechaniu kilku kilometrów normalną prędkością 90km/h bez nagłych hamowan,która felga jest naj cieplejsza w okolicy piasty,bo takie zepsute łożysko ma większą siłę tarcia i bardziej się nagrzewa. Ja u siebie tak sprawdzałem. Chociaż nie zawsze się to sprawdza. Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Można też podnieść auto na lewarku (stronę która naszym zdaniem hałasuje) ,przykucnąć przy kole i poprosić drugą osobe aby uruchomiła silnik i na np. 5 biegu rozpędziła koło podniesione do np. 100km/h patrząc na licznik, następnie wrzucamy luz i słuchamy przy kole ,można delikatnie poruszać kierownicą w obie strony.Spokojnie :) auto nie zjedzie z lewarka,(nie słyszałem by Megi miała szperę).Wadą tego testu jest fakt ,iż w ten sposób sprawdzimy wyłącznie koła napędzane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie spradzali w ASO - stetoskopem lekarskim po rozpędzeniu przednich kół. Tył rozpędzając koło ręką.

To "buczenie" przy jeździe na wprost nie występuje albo jest narazie zbyt ciche. Dziwi mnie to, że przy skręcie w prawo występuje hałas a zdiagnozowano prawe łożysko do wymiany, widać nie ma tu reguły.

 

Pytanie tylko jeszcze jakiej marki łozysko najlepiej wybrać? Ceny od 180 do 370 zł.

Edytowane przez [email protected]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zestawie łożyska jest komplet jeszcze kilku części ale nie ma saszetki z żadnym smarem, pytanko czy to sie wogóle "nasmarowuje" przed montażem czy tak normalnie wprasowuje a resztę skręca na sucho?

Ew. jak smar to jaki? Jakiś specjalny czy zwykły ŁT do łozysk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak? Z opisu nie wynika to jakoś.

Zlece wymianę raczej "zwykłemu" mechanikowi, ASO chce 200zł a to deczko drogo. Przy okazji wymienię drążki kierownicze bo luz już znaczny.

BTW - po czym poznać czy wystarczy tylko wymiana drążków kierowniczych czy potrzebna będzie regeneracja całej przekładni? Luz jest napewno na "jabłkach".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest to cena za 1 sztukę (a chyba tak jest), to mam wątpliwości, czy cena jest bardzo atrakcyjna. Parę dni temu za SNR płaciłem 120zł/sztukę, co prawda do Megane I, ale nawet na podanej przez Ciebie stronie widzę, że SNR do MII są w lepszych cenach.

O co chodzi z tym namagnesowaniem łożyska do samochodów z ABS? To jest konieczne? Co to daje?

Przyznam, że jak kupowałem, to nie miałem o tym pojęcia, a sprzedawca też nie pytał o ABS.

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszy montaż do Renault i innych francuskich aut idzie SNR.

Namagnesowane łożysko występuje w Megane 2, gdzie czujniki ABS działają na innej zasadzie.

Jeżeli SNR jest tańsze, to nie ma się co zastanawiać, tylko trzeba kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Orientuje się ktoś czy łożyska na przód i tył do Megane II 2.0dci grandtour są montowane same czy razem z tarczami? Wymieniać tylko jedno czy lepiej odrazu wszystkie? Coś delikatnie huczy przy 70km/h pózniej się wycisza podejrzewam że będzie to wina któregoś łożyska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!