Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Przy skręcie w prawo (a nieraz wydaje mi się że i w lewo) coś delikatnie zaczyna buczeć/szumieć/łomotać. Wydaje mi się, że jest to prawy tył. Pojechałem z tym do ASO gdzie diagnoza - kończy się przednie prawe łożysko koła - pytanie, czy jest możliwe żeby dźwięk dochodził z innej części samochodu i żeby nie był jednostajny?

Cena za łożysko SKF 320zł, wymiana 200zł, dość sporo.

Mam jeszcze znajomego mechanika co by wymienił to "w ramach znajomości" tylko waham się czy aby to nie za skomplikwana opeacja i nie lepiej powierzyć ją ASO.

P.S. Diagnozę postawili w ASO przykładając taki lekarski stetoskop do piasty czy czegoś w pobliżu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym na twoim miejscu sam kupił te łożysko,a jego wymiana nie jest aż tak skomplikowana. Ja u siebie sam wymienialem. A co do buczenia to może się wydawać że to z tylu łożysko się kończy,a kończy się z przodu. Możesz to jeszcze sprawdzić po przejechaniu kilku kilometrów normalną prędkością 90km/h bez nagłych hamowan,która felga jest naj cieplejsza w okolicy piasty,bo takie zepsute łożysko ma większą siłę tarcia i bardziej się nagrzewa. Ja u siebie tak sprawdzałem. Chociaż nie zawsze się to sprawdza. Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Można też podnieść auto na lewarku (stronę która naszym zdaniem hałasuje) ,przykucnąć przy kole i poprosić drugą osobe aby uruchomiła silnik i na np. 5 biegu rozpędziła koło podniesione do np. 100km/h patrząc na licznik, następnie wrzucamy luz i słuchamy przy kole ,można delikatnie poruszać kierownicą w obie strony.Spokojnie :) auto nie zjedzie z lewarka,(nie słyszałem by Megi miała szperę).Wadą tego testu jest fakt ,iż w ten sposób sprawdzimy wyłącznie koła napędzane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie spradzali w ASO - stetoskopem lekarskim po rozpędzeniu przednich kół. Tył rozpędzając koło ręką.

To "buczenie" przy jeździe na wprost nie występuje albo jest narazie zbyt ciche. Dziwi mnie to, że przy skręcie w prawo występuje hałas a zdiagnozowano prawe łożysko do wymiany, widać nie ma tu reguły.

 

Pytanie tylko jeszcze jakiej marki łozysko najlepiej wybrać? Ceny od 180 do 370 zł.

Edytowane przez [email protected]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zestawie łożyska jest komplet jeszcze kilku części ale nie ma saszetki z żadnym smarem, pytanko czy to sie wogóle "nasmarowuje" przed montażem czy tak normalnie wprasowuje a resztę skręca na sucho?

Ew. jak smar to jaki? Jakiś specjalny czy zwykły ŁT do łozysk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak? Z opisu nie wynika to jakoś.

Zlece wymianę raczej "zwykłemu" mechanikowi, ASO chce 200zł a to deczko drogo. Przy okazji wymienię drążki kierownicze bo luz już znaczny.

BTW - po czym poznać czy wystarczy tylko wymiana drążków kierowniczych czy potrzebna będzie regeneracja całej przekładni? Luz jest napewno na "jabłkach".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest to cena za 1 sztukę (a chyba tak jest), to mam wątpliwości, czy cena jest bardzo atrakcyjna. Parę dni temu za SNR płaciłem 120zł/sztukę, co prawda do Megane I, ale nawet na podanej przez Ciebie stronie widzę, że SNR do MII są w lepszych cenach.

O co chodzi z tym namagnesowaniem łożyska do samochodów z ABS? To jest konieczne? Co to daje?

Przyznam, że jak kupowałem, to nie miałem o tym pojęcia, a sprzedawca też nie pytał o ABS.

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszy montaż do Renault i innych francuskich aut idzie SNR.

Namagnesowane łożysko występuje w Megane 2, gdzie czujniki ABS działają na innej zasadzie.

Jeżeli SNR jest tańsze, to nie ma się co zastanawiać, tylko trzeba kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Orientuje się ktoś czy łożyska na przód i tył do Megane II 2.0dci grandtour są montowane same czy razem z tarczami? Wymieniać tylko jedno czy lepiej odrazu wszystkie? Coś delikatnie huczy przy 70km/h pózniej się wycisza podejrzewam że będzie to wina któregoś łożyska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!