Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Taniej na Orlenie


P_r_z_e_m_o

Rekomendowane odpowiedzi

kto by tam na takich stacjach tankował. nawet kierowcy wożący paliwo dla ORLENa nie chcą tego wlewać do swoich pojazdów

No to ciekawe gdzie tankujesz swoje auto.

http://motoryzacja.interia.pl/news/orlen-bp-shell-czy-statoil-nie-ma-znaczenia,1616212

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/32952-porownanie-paliw-bpshellorlenstatoil/

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

średnio rozgarnięty dziennikarzyna to pisał, poza tym stary artykuł.

Orlen dostarcza paliwo dla BP, Lukoil, Neste i Statoil - nieprawda!

 

NIE tankuję swego auta na ORLENIE lecz na innych stacjach, na których nie ma paliwa z ORLENA lecz z Lotosu.

nie chcę się zagłębiać w szczegóły (pracuję w branży), ale nie polecam paliw z ORLENA, a cysterna z napisem ORLEN nie zawsze ma w sobie paliwo z ORLENA :)

w tej materii są takie dziwne zawirowania, że lepiej nie wiedzieć

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz na ogól biorę na pobliskim Orlenie (o dziwo jest najtańszy w okolicy), a benę na Bliskiej lub Neste i wszystko ok.

Swoją drogą kiedyś mnie straszyli beną z Neste i jakoś minęły 2 lata i problemów brak.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny artykuł....

każdy z niego przeczyta co chce. przykład:

Z Orlenu i Lotosu pochodzi ok. 75 proc. wszystkich paliw sprzedawanych w naszym kraju. Pozostałe 25 proc. sprowadzanych jest z zagranicy przez BP, Lukoil, Neste, Shell, Statoil oraz operatorów niezależnych, takich jak Anwin, WW Energy czy Petrodom.
Na bazie umów obowiązujących przez 2011 r. jesteśmy głównym dostawcą paliw do sieci Shell i Statoil w Polsce. Dodatkowo olej napędowy i benzyny dostarczamy do sieci BP, Lukoil i AS24 - mówi Mateusz Cabak z Grupy Lotos.
Orlen dostarcza paliwo dla BP, Lukoil, Neste i Statoil . Co ciekawe - także paliwa premium, takie jak BP Ultimate (koncern BP) oraz Suprema 98 i Diesel Gold (Statoil), powstają z produktów Lotosu i Orlenu.

No to jak to w końcu jest?? Są sprowadzane z zagranicy jak wynika z 1 cytatu, czy jest tak jak w wytłuszczeniach 2 i 3???

Jedno tu nie podlega dyskusji:

Co ciekawe - także paliwa premium, takie jak BP Ultimate (koncern BP) oraz Suprema 98 i Diesel Gold (Statoil), powstają z produktów Lotosu i Orlenu.

- Są specjalnie przygotowywane na życzenie koncernów zagranicznych według stworzonych przez nie specyfikacji. Lotos i Orlen dostarczają produkt podstawowy, do którego dodawane są specjalne komponenty - wyjaśnia dyrektor Krzysztof Romaniuk z Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego

Te dostarczane do własnych sieci Orlenu, też zapewne są specjalnie przygotowywane, a zamiast komponentów dodawana jest H2O, co sugeruje kol. mrarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam zawsze tankuję na Orlenie, lub Bliskiej.

Tata już dwa razy miał wodę w baku, raz z BP, a drugi raz z Shella.

Dziennikarz ma dobre informacje.

http://www.orlen.pl/PL/RelacjeInwestorskie/RaportyBiezace/Strony/Raportbiezacynr32012.aspx

http://www.orlen.pl/PL/RelacjeInwestorskie/RaportyBiezace/Strony/Raportbiezacy72012.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe - także paliwa premium, takie jak BP Ultimate (koncern BP) oraz Suprema 98 i Diesel Gold (Statoil), powstają z produktów Lotosu i Orlenu.

- Są specjalnie przygotowywane na życzenie koncernów zagranicznych według stworzonych przez nie specyfikacji. Lotos i Orlen dostarczają produkt podstawowy, do którego dodawane są specjalne komponenty

dokładnie tak jest :)

w piątek wypuściłem 11 nowych cystern dla ORLENA, które będą wozić paliwo dla Shella. cysterny nieoznakowane... :)

 

Dodano: 02 lip 2012 - 23:15

Dziennikarz ma dobre informacje.

jak może mieć dobre informacje, jeśli artykuł jest starszy od podanych przez Ciebie linków :)

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na ten temat było już tyle dyskusji, że IMHO nie ma się co podniecać.

przeglądając ogólnomotoryzacyjne fora (np. AK, AC) łatwo można wyczytać te same wnioski - z daleka od ORLENA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leję głównie na Orlenie i nigdy problemów nie było. Staram się zalewać tam, gdzie jest duży ruch, wtedy wiadomo, że paliwo nie stoi w zbiorniku.

 

Już kiedyś wrzucałem na forum zdjęcia cysterny Orlenu zalewającej zbiorniki Statoila, można to gdzieś odszukac, ale nie pamiętam gdzie :)

 

Wracając do cen. W poprzedni czwartek jechałem do Bielska Białej i kilka km przed Radomiem zalałem na Shellu full ON za 5,66, natomiast za Bielsko Białą tego samego dnia po południu było już za 5,44.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja pamiętam cenę sprzed dobrych kilku lat 3,66zł za Pb95. Mój sposób: tankuję często nieduże ilości paliwa na różnych stacjach: Orlen, BP, Statoil, Shell, Slovnaft itp. Kiedyś zatankowałem 'promocyjnie' na jakiejś 'bezmarkowej' stacji -autko skakało jak żaba- na szczęście dodatek płynu wiążącego wodę szybko pomógł. Ponadto z jednej z wymienionych wcześniej stacji na razie zrezygnowałem po tym jak zakupiłem detaliczną ilość benzyny 95 do przemycia pewnego elementu wykonanego(jak mi się wydawało) z twardego plastiku. Okazało się że ta benzyna rozpuszcza ten plastik :) . Nie wiem dokładnie z jakiego materiału wykonane są przewody paliwowe i inne części układu paliwowego, ale taka benzynka tankowana regularnie raczej dobrze nie służy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!