Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem ze zwolnieniem hamulca ręcznego elektrycznego


Rekomendowane odpowiedzi

co to znaczy, że masz problem?

jak nie da się go zwolnić, to w bagażniku masz dźwignię awaryjną do zwolnienia.

w dalszej kolejności sprawdzasz: albo linki do wymiany albo moduł do naprawy w Kaczorach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie konicznie w bagażniku w niektórych modelach SII linka do zwalniania hamulaca znajduje się na zewnątrz przy zbiorniku paliwa od strony prawego koła.Przykładem może być Scenic II wersja Conquest rok 2007,2008.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w niektórych modelach SII linka do zwalniania hamulaca znajduje się na zewnątrz przy zbiorniku paliwa od strony prawego koła.Przykładem może być Scenic II wersja Conquest rok 2007,2008.

Spróbuj tylko tym zwolnić hamulec.....

Mam tak samo i moim zdaniem to co widać to wyjście linki do zwalniania ale fabrycznie brak reszty. Ciekawe tylko jaki był powód rezygnacji z tego elementu przez producenta??

Drugie pytanie, czy jest możliwość z scenioli przed liftem ten element zwalniający do tego dobudować i czy jest taka potrzeba???

Sprawa mnie nurtuje już od października ubiegłego roku, kiedy powstały poniższe fotki:

Widok na linki automatycznego hamulca, po zdjęciu prawego tylnego koła w moim sceniolu drugim

2410201100.jpg 241020aka.jpg 241020unu.jpg

241020qwq.jpg 241020vmv.jpg 241020yfy.jpg 241020dpd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w bagażniku jest takie ustrojstwo. W instrukcji do modelu po lifcie (mój scenic to rocznik 2007) nie ma o tym słowa, a w instrukcji do modelu przedliftowego pisze, że służy to do ręcznego zwalniania hamulca postojowego. Mam nadzieję, że w razie draki będę mógł tym zwolnic hamulec.

post-463-0-78352600-1342187041_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie u mnie tego brakuje zarówno w bagażniku jak i w instrukcji. (wrzesień 2007)

Nawet brak otworu w plastikowej misie bagażnika w miejscu, gdzie powinna linka zwalniająca przechodzić.

1507201239.jpg

A pomiędzy amortyzatorem i misą bagażnika jest zaślepiony kawałek pancerza linki, wcześniej (w przedliftingowych wersjach) podłączony do dźwigni zwalniającej. (widoczne na fotkach)

Ciekaw jestem jak to u Ciebie wygląda za prawym tylnym kołem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj tylko tym zwolnić hamulec.....

gojgien masz rację trzeba się wyłożyć odpowiednio na glebie pod autem i mieć sporo siły w palcach, aby pociągnąć plastikową zawleczkę.

Ja rozwiązałem ten problem w następujący sposób, zdjąłem plastikową zawleczkę i założyłem metalowe kółko od kluczy, które teraz łatwo palcem chwycić i można ciągnąć :mrgreen:

Operację przeróbki najlepiej przeprowadzić na podnośniku chyba, że ktoś lubi się tarzać po ulicy :D

Po pociągnięciu zwolnienia hamulca na wyświetlaczu w aucie pojawi się komunikat "awaria hamulca" nie przejmować się tym, wystarczy ponownie uruchomić hamulec i wszytko wraca do normy.

post-16747-0-18131200-1342189040_thumb.jpg

post-16747-0-42120600-1342189051_thumb.jpg

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Operację najlepiej przeprowadzić na podnośniku chyba, że ktoś lubi się tarzać po ulicy

Tylko jak do tego podnośnika dojechać skoro hamulec się zablokował tam gdzie auto stało.... Hipotetycznie oczywiście.......

To co pokazałeś trochę wyjaśnia sprawę i przybliża "śledztwo" w kierunku poprawienia stanu fabrycznego. może da się w naszych przypadkach dobudować, to co w wersjach przedliftowych było montowane w bagażniku???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem jak to u Ciebie wygląda za prawym tylnym kołem.

Po urlopie postaram się zrobić zdjęcia, bo w domu mam kanał i nie będzie problemu z obfotografowaniem. Zastanawiam się tylko dlaczego w moim autku (czerwiec 2007) w bagażniku mam możliwość odblokowania hamulca, a w innych poliftowych nie ma takiego ustrojstwa. Przed zakupem byłem na przeglądzie w ASO i nikt się niczego podejrzanego nie dopatrzył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak do tego podnośnika dojechać skoro hamulec się zablokował tam gdzie auto stało....

Trzeba mocno chwycić tą plastikową zawleczkę i mocno szarpnąć, zawleczka musi wyciąnąć stalową linkę z mechanizmu hamulca na około 5cm. W razie kłopotów można czymś owinąć zawleczkę np. sznurkiem, zakrecić wokół ręki i ciagnąć, a jak nie masz sznurka, a w pobliżu jest kobieta to można z niej zedrzeć rajtki i próbować okręcić rajtkami, każdy sposób jest dobry, byle był skuteczny :mrgreen:

Warto w wolnej chwili przetestować i popróbować zwalnianie hamulca oraz przerobić zawleczkę na metalowe oczko.

Mnie niestety taki trening spotkał zimą w górach przy -16*C :-(

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zakupem byłem na przeglądzie w ASO i nikt się niczego podejrzanego nie dopatrzył.

Ja bym z tego powodu nie wybrzydzał. A co do samego posiadania dźwigni zwalniającej, zawsze tak jest, że przy liftingu są wersje pośrednie, coś z nowego, coś jeszcze z poprzedniego modelu. W przypadku sceniola II właśnie w czerwcu 2007 był lifting. (jeśli się nie mylę)

Sprawdzałem to co w allegro jest oferowane. Niestety wszystkie opcje z linkami zwalniającymi mają inne numery referencyjne jak mój napęd hamulca, a i sama linka do złączki wydaje się dłuższa.

Chyba trzeba będzie coś indywidualnego poszykować, bo wątpię, że uda się takie znaleźć jak Ty masz..

 

Dodano: 13 lip 2012 - 17:20

Mnie niestety taki trening spotkał zimą w górach przy -16*C

Właśnie takiej sytuacji się obawiam i chcę temu zapobiec.

Blokade kierownicy już sobie przerobiłem, by nie spotkało mnie wzywanie lawety w przypadku zablokowania kierownicy na skręconych kołach, co się przytrafiało w Ph I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

I jak panowie, ktoś się podjął by zrobić tą dźwignię jak to było w starszych wersjach? Kupiłem Conquesta i tu zonk, otwieram bagażnik i wymawiam najpopularniejsze słowo POLSKIE. Trochę się uspokoiłem, że i tak jest możliwość awaryjnego zwolnienia hamulca, ale to trochę słabo przemyśleli. W dwóch poprzednich była ta dźwignia w bagażniku, ba nawet raz musiałem skorzystać i pochwaliłem FR za tą pomysłowość :) A tu nowszy model i weź się martw...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!