Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przygoda z MEGANE


Trisha

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chcialem sie podzielic swoim doswiadczeniem z mechanikami i odnosnie uzytkowania tych aut..

Zakupilem(w 2008roku) swoja pierwsza Meganke I Mk1 1996 przejechalem nia 40 tys km. Z awarii jakie mnie spotkały to głównie czujnik polozenia wału i... zasadniczo to tyle klocki tarcze, oleje ble ble... Dodam ze zalozylem sekwencyjna instalacje LPG.. Od nowości auto miało jednego właściciela w niemczech (dziadka sprawdzalem ) bylem I wlascicielem w kraju. Od początku byl jedynie problem z stukającym zaworem było go słychac co mnie troche irytowało.

Trasy jakie robiłem to nawet 1500 km w jedna dobe Norwegia, Holandia, Belgia. Wszystko było dobrze do czasu gdy pojechałem ustawić zbierzność a dodatkowo wymieniłem po 40 tys nowy pasek rozrządu olej itd. Zachciało mi się w końcu regulacji zaworów. mechanicy jak to zwykle bywa zaczeli ustawiać je po wykonanych wcześniej pracach od 0.5 litra No siedze mysle ok niech piją skoro tu standard a auto juz rozebrane... Najpierw zastanawiali sie czy to nie sa samoregulatory na płytkach po moich uwagach ze sa tu zwykle zabrali sie.. Okazalo sie ze niby jest juz troche wyrobione zawory itd podregulowali szczelinomierzem cos tam posprawdzali niby ok( potem jak sie okazalo zbytnio nie slyszalem roznicy) skasowali cale 30 zl OK. Skladaja klawiature itd i nagle im zaginela sróbka Dobra mowia ze gdzies tam spadnie itd nic nie zrobi w rozrzad pasek nie wpadla.

Wyjazd do Holandii, jestem juz kolo 150km do Hannoweru i nagle zgaslo auto odpalilem z "5tki" i co sie dzieje ? Nie ma wogole powera chodzi na 3 tłoki. Zjechalem na parking sprawdzilem malo oleju !!! auto nie ma mocy a przedemna do przejechania polowa drogi (no mniejsza okolo700 km) Nie wiedzialem zupelnie co zrobic góry w okolicach Hannoweu do latwych nie naleza o czym sie przekonalem pokonujac je na 3 tłokach. Dojechalem auto do mechanika okazalo sie ze nie ma kompresji wogole. Trudno wiec na lawecie sie tego nie opłaca (przynajmniej tak kazdy mi radził) remont tam tez slabo ( z perspektywy czasu i potem zebranego doswiadczenia moglem to robić) Mechanik stwierdzil ze nie ma cisnienia na 3 tłokach (potem sie okazalo ze to kolejny mechanik polak dojący polaków)

Sprzedałem za namową znajomych za 300 eu mialem chyba z 20 telefonów no i pozbyłem sie niby problemu.. Jeszcze inni doradzali mi powrót nia do kraju na 3 tłokach "raczej sie powinno udac" :mrgreen:.

Za jakis tydzien dwa zadzwonil do mnie chlopak z polski który wzial to auto(trafilo na lawecie jego kolegi do PL gdzies poznania) Rozebral silnik i co sie okazalo ? Ze tlok rozwalony a srubka wprasowana w niego !!!!!

W calej tej historii jedyny plus jest ze sie nic nie stalo przy 130 km/h wylaczyl sie silnik sic! \i zze nie narazilem sie na jakies monstrualne koszty.

 

Niestety nie moglem nic udowodnic tej stacji diagnost-mechanicznej bo pozbylem sie auta .. i tak moja niezawodna Megi zostala pozbawiona zycia :mrgreen: Rozmawialem z kilkoma mechanikami i jedni mowia ze srubka zadna nie mogla wpasc inni mowia ze mogla zastanawia mnie to do dzis skoro NIE MOGLA WPASC to skad wziela sie w tłoku ??

przed wyjazdem zainwestowalem w nia jeszcze 1000 zl rozrzad tarcze klocki oleje przeglad i cos tam jeszcze ...

 

Dzis jezdze M2 mk1 jeszcze troche trzeba zeby ja doprowadzic do stanu w jakim byla tamta ale pokolei ... ciekawe czy w przyszlosci bedzie znosila takie trasy bez problemu jak jej starsza kolezanka ? Napewno nie oddam juz jej w rece tamtym "fachowcom"

 

pozdro

 

ps mam nadzieje ze was nie zanudzilem a moja intencja bylo to jak wazne jest dobre dobranie mechanika... A moze jej obecny wlasciciel jest na forum ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już pisałem kiedyś na forum - Chcesz mieć dobrze zrobione (naprawione) auto.?? zrób to sam.!!! Oczywiście w miare możliwości bo trudno robić samemu np uszczelkę pod głowicą pod blokiem. Ale mając kawałek swojego podwórka, podstawowe narzędzia, klucze... - naprawdę zachęcam żeby przeprowadzać naprawy samemu. To nic trudnego.!!!

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale się da, jedyny problem to odkręcenie pierwszego odcinka wydechu i kolektora wydechowego, reszta to już pestka.

Po odkręceniu, auto może sobie stać z podpartym silnikiem od dołu, dopóki nie zrobi się porządku z głowicą :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie racje chłopaki to chodziło o nakrętke źle sie wyraziłem. Jeszcze mnie zastanawia fakt czy dała by rade na tych 3 tłokach wrócić no ale to juz historia...

Edytowane przez Trisha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!