Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup / wymiana pompy wspomagania.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Moja pompa wspomagania jest cała mokra. Pewnie z jakiś uszczelniaczy itp sączy się olej z układu wspomagania. Myśle nad wymianą pompy. Trafia mi się chyba okazja kupić pompe wspomagania za 50zł, tylko że pompa podobno leżała w garażu przez 7 lat bo siedem lat temu koleś zakładał sobia klimatyzacje więc musiał wymienić także pompe wspomagania. Teraz sprzątał w garażu i znalazł ją. Twierdzi że pompa jest sprawna bo cały czas była zalana olejem i leżała sobie spokojnie w garażu, a samochód te 7 lat temu miał przejechane 62 tys km więc pompa nie jest też zużyta.

Co o tym myślićie.?? Jest szansa że jest ona sprawna.?? Można jakoś sprawdzić pompe przed montażem.?? Proszę o odpowiedź

 

Dodano: 10 lip 2012 - 19:45

Na co zwrócić uwagę żeby stwierdzić czy pompa jest sprawna

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Dziś zacząłem o godz 19.10 na podwórku (garażu nie mam) demontować pompę wspomagania w celu jej wymiany. Szybko zorientowałem się że nie jest to takie hop-siup jak się wydaje i co odkręciłem to skręciłem zpowrotem żeby noc mnie nie zastała.

Żeby wyjąć pompę wspomagania trzeba ją wyciągnąć z tym uchwytem przykręcanym do silnika, prawda.?? Ale jak odkręcić mocowanie do tych poduszek pod pompą, czy może lepiej odkęcić te poduszki od spodu i wyciągnąć pompę razem z nimi.??

 

Dodano: 18 lip 2012 - 20:37

Pod kołem pasowym pompy jest taka długa śruba, pręt, niestety urwałem końcówkę tej śruby tzn ukręciła mi się. Czy ta śruba jest bardzo ważna i muszę coś wykombinować, czy ona może wchodząc w blok silnika jest mocowaniem w tym miejscu tej łapy pod pompę wspomagania.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogarnąłem temat dziś. Wziąłem się za to nie co wcześniej niż wczoraj i dziś mniejsze zachmurzenie było więc widno, wszystko widać i na spokój bo miałem dużo czasu. Robota jest banalna :D

Potrzebne narzędzia:

- klucz płaski 16 - 17.

- wkrętak płaski.

- kombinerki.

- jakieś naczynie do zlania oleju - ja pożyczyłem wiadereczko od córeczki z piaskownicy :D

Tą dolną śrube mocowania pompy da się odkręcić kluczem płaskim, manewrując nim między pompą a kołami pasowymi na wale korbowym. Wkrętak przydatny jest do zdjęcia paska a kombinerki do zdjęcia węża z pompy. Wcześniej pisałem o demontażu pompy z tym wspornikiem (uchwytem, łapą czy jak kto spbie tp nazwie) bo w książce sam naprawiam tak kiedyś wyczytałem ale jest to bez sensu bo jest możliwość odkręcenia samej pompy.

Pomp zakupiłem tą co leżała siedem lat. Zamontowałem. Układ wspomagania odpowietrzyłem. Kierownicą lekko się kręci więc chyba jest dobrze, prawda.??

Zauważyłem że wyrzuca mi troszkę oleju z układu wspomagania przez korek, przy korku na zbiorniczku po jeździe próbnej zobaczyłem olej.

Zastanawiam się nad olejem w moim wspomaganiu. Wiadomo trochę go uciekło. Byłem kilka dni temu w sklepie i sprzedawca doradził mi taki preparat który można dolewać do wspomagania i on jest mieszalny ze wszystkimi olejami do wspomagania. I tak myślę czy dobrze zrobiłem kupując ten preparat i wlewając go do wspomagania. Oleju uciekło mi sporo... A maglownica jest smarowana właśnie tym olejem z układu wspomagania. Prawda.?? Pytanie jak z tym preparatem olej będzie zachowywał się w zimę, czy nie zgęstnieje na mrozie i tym samym nie zmiszczy maglownicy.?? Testował ktoś takie preparaty.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do wywalania płynu to może układ jeszcze powietrze łapie lub ma w sobie

 

A jak mógłby łapać powietrze.?? Odpowietrzyłem przy odkręconym korku, kręcąc kierownicą w lewo i w prawo do oporu, poziom oleju po jakimś czasie nie spadał już więc uznałem że odpowietrzanie zakończone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wąż/węże który/e zdjąłeś nie są szczelnie zaciśnięte i łapie układ powietrze, przy odpowietrzaniu trzeba zalać na maxa zbiornik odpalić auto i kręcić 4-5 w lewo do maxa i w prawo do maxa, potem sprawdzić stan (ewentualnie uzupełnić)zakręcić zbiornik i znowu kilka razy pokręć jeśli będzie lekko się kręciło to jest układ odpowietrzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!