Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megan II Steering Fault - już nie wiem co robić


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem ze wspomaganiem kierownicy - wyskakuje mi Steering Fault - po usunięciu błędów na komputerze działa, ale po dojechaniu do garażu i ponownym zapaleniu samochodu znowu wyskakuje to samo i wspomaganie nie działa. W sumie męczę się już z tym od jakichś 2 lat.

Najpierw wyjęli mi chyba kolumnę i elektryk poprawił zimne luty - jakiś czas działało, po roku znowu padło pojechałem na komputer skasowali błędy, działało przez 1 rok i teraz znowu się odezwało.

Elektryk mi powiedział, żeby dać tą kolumnę do regeneracji, albo używanej poszukać. Już w sumie nie wiem czy warto ładować pieniądze w kolejne próby jej odratowania. Jakiś sterownik wywala błąd. Nowa podobno strasznie droga.

Zawsze usterka pojawiała się po wciśnięciu przycisku start przy zapalaniu - nigdy jak samochód chodził.

Najbardziej denerwujące jest to, że mechanicznie jest chyba ok, bo po usunięciu błędu działa normalnie, po czym wywala błąd i komputer odcina wspomaganie. Chyba, że coś innego to jeszcze może powodować, nie mam pojęcia.

Nie znam się w ogóle na mechanice, poradźcie proszę co robić, bo już nie wiem. Gdzieś czytałem, że ktoś wymieniał cały ten układ w serwisie, a po jakimś czasie znowu zaczęło mu wyskakiwać Steering Fault.

 

Help

Auto to Megane II Cabrio 2.0 Benzyna 98kW przebieg 44 tys. km

 

Polecam poradnik dotyczący zakupu opon http://www.poradniki.zgora.pl/tanie-opony-uzywane-felgi/ - tanie opony używane i felgi

Edytowane przez Nemon
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nawet nie bardzo wiem co kupić, ale powiem mechanikowi, czyli to mówisz o całej kolumnie, bo to jest chyba razem, czy sam sterownik?. Nie wiem czy będą umieli to zrobić, żeby bez blokady, gdzieś czytałem, że blokadę trzeba przyuczyć do samochodu i w jakimś ASO komuś tam nie umieli tego zrobić, dopiero jakiś magik elektryk mu to przyuczył.

 

Dzięki za odpowiedź

Pozdrawiam

Edytowane przez Nemon
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki czyli rozumiem, że z blokadą nie będzie problemu.

 

Sorry za moje kolejne głupie pytanie, ale jestem z tego zielony, a nie chcę, żeby mnie męchanicy karmili gdaką, której nie rozumiem - co ja właściwie muszę wymienić - przekładnię, czy kolumnę, czy sterownik? (w sumie mechanicznie to wspomaganie działa, ale komputer je odcina) Z waszych wypowiedzi wnioskuję, że kolumnę? Czy warto kupić używaną, bo rzeczywiście na allegro są po 150-300zł czy może lepje jednak nową? Pewnie nowa to już w cholerę kosztuje? Z drugiej strony nie chciałbym mieć za pół roku znowu tego samego problemu. Co właściwie może być źródłem tych błędów, w komputerze tylko wyskakuje, że błąd chyba silnika wspomagania i chyba sterownika. Po usunięciu błędów zaraz wspomaganie działa, a potem za 1-2 postoje znowu zablokowuje przy zaplaniu. W sumie trochę to chyba kiepsko wymyślili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki tak zrobię.

 

Jeszcze tylko zapytam, czy jest prawdopodbne, może się okazać?, że to kwestia jakiegoś kabelka, czujnika, lekkiego przebicia gdzieś itp., że mimo wymiany kolumny nadal będzie się to robiło?

Miałem kiedyś starszą megankę gdzie przerabiałem kilka wymian klocków w ASO, bo ciągle się zapalała kontrolka, potem z czasem się zapalała jak padał deszcz i w sumie do końca nikt przyczyny nie zlokalizował, ale mówili wszyscy, że to jakiś kabelek.

 

Edycja: elektrycy powiedzieli mi, że miał źle zaprogramowe opony / felgi - większe niż były w rzeczywistości - to znaczy chodzi o rozmiar opon i felg, przeprogramowali chwilę podziałało i znowu zdechło. Okazało się, że sterownik sam się programuje na większe opony i felgi i całkiem inny typ nadwozia w wyniku jakiegoś błędu. Trzeba wymienić

Edytowane przez Nemon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam

Mam ten sam problem co kolega w opisie Tylko umnie występuje on tylko podczas mrozów i nigdy podczs jazdy Gdy tęperatura spadnie do około -6,-7"C Jade na kompa kasują mi błędy i jest ok Bład to "błąd modułu sterowania" (tak mi powiedział diagnosta na kompie) Moje auto to SCENIC 2004 1.6 Co zrobić? Kolega rozwiązał juz ten problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam, mam podobny problem co koledzy. Steering fault pojawia się mniej więcej raz na 4 jazdy. Mam tak od miesiąca. Sprawdzona taśma, kostki od poduszek - był też znany błąd airbag i service po wyczyszczeniu zgasł, ale został steering fault. Denerwujące to jest. Po skasowaniu błędu jest ok jakiś czas potem znów to samo. Co można zrobić? Koledzy sobie poradzili?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!