Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaczep holowniczy - problem.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przeszukałem forum w poszukiwaniu podobnej usterki ale nie znalazłem odpowiedzi stąd ten post.

Mam problem z wkręceniem oczka holowniczego do mojej Meganki I phII (2003r) - oczko załapuje gwint i po pół obotu "zrywa". Nie chce stosować siły i zniszczyć gwintu na trzpieniu ani tym bardziej w zaczepie.

Ma ktoś jakiś pomysł jak temu zaradzić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może Ci się nie udać, u mnie oba gwinty na samochodzie są tak skorodowane, że nie ma możliwości wkręcenia tego ucha (na którym gwint zresztą tez nie jest w najlepszym stanie po kilku użyciach). Generalnie beznadziejny pomysł z wkręcanym uchem, jak zwykle Francuzi przekombinowali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zwykle Francuzi przekombinowali.

Nie biadol tu na Francuzów, ponieważ w innych bolidach też tak jest.

Generalnie o takie miejsca się dba i zabezpiecza co jakiś czas przesmarowując.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz pecha to ktoś prawdopodobnie zerwał gwint przez niewkręcenie do końca ucha i holowanie. Próbuj na siłę, ręką tego nie urwiesz. A i upewnij się, czy masz prawidłowe ucho holownicze, bo są różne rodzaje.

Gwint jest zwykły, prawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w którą stronę wkręcasz? Uszy holownicze mają zazwyczaj lewy gwint, wiec spróbuj może wkręcić w lewą stronę.

 

Dzięki za podpowiedź ale na tyle jestem kumaty technicznie że odróżniam gwint lewy od prawego...

Francuzi nie przekombinowali - jeżdże na codzień Skodą Fabia II Kombi w której ucho również jest wkręcane i nie ma najmniejszych problemów, wielu producentów stosuje to rozwiązanie.

Byłem na szrocie oblukać jak to jest wykoane(szrot w Pabianicach) i niestety w 3 przednich pasach od Megane I nie udało się wkręcić ucha - winny jest raczej materiał z którego wykonano wspornik w który kręca się ucho. W Megance wspornik jest przyspawany do przedniego pasa a tulejka z gwintem jest stalowa i stąd jej poddatność na korozję. W przypadku Scenika wspornik jest wykonany w jakiegoś stopu i przykecony do przedniego pasa śrubami - nawet gdyby gwint był w nim uszkodzony można go wymienić a Megance bez rozbiórki przedniego pasa, szlifierki i spawarki raczej się nie obejdzie. Jeszcze spróbuje oczyścić otwór przy pomocy gwintownika M16 - może coś pomoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam."Jeszcze spróbuje oczyścić otwór przy pomocy gwintownika M16 - może coś pomoże "- ot i cała filozofia :D Tylko jeżeli pozwolisz mała rada :D oczyść wstępnie otwór który będziesz poprawiał,jeżeli jest bardzo zardzewiały.Można to zrobić szczoteczką taką do czyszczenia rurek miedzianych przy lutowaniu.Jest okrągła i można ją wkręcić w otwór.Przy wkręcaniu gwintownika nie smaruj go gęstym smarem tylko czymś lekkim np olej lub coś jak WD 40.Nie wkręcaj na siłe tylko tak po 1/4 -1/2 obrotu następnie wykręcaj całkowicie i dobrze czyść gwintownik przed następnym wkręcaniem.Zardzewiałe otwory przy takiej operacji są zdradzieckie i często gwintownik tak się potrafi "zaciąć" ,że nie wykręcisz go pózniej.U mnie pomógł powyższy sposób.Na koniec dobry smar i masz spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie rację, nie tylko Francuzi, ale jak piszecie wielu producentów przekombinowało. Nie ma żadnego sensownego uzasadnienia do zastosowania takiego rozwiązania, "uszy" zamocowane na stałe (schowane pod zderzakiem lub za klapką) są niezawodne w przeciwieństwie do wkręcanych i nie wymagają serwisowania. No ale nic na to nie poradzimy, skoro już są, to trzeba smarować i może jakoś zasłaniać te gwinty, żeby błoto tam nie właziło. U mnie z obu stron jest już po zawodach, z przodu ktoś rozerwał zupełnie tą tulejkę z gwintem, a z tyłu jest tak zarośnięta, że nic się nie wkręci...

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Operacja się udała, pacjent żyje i ma się dobrze :D

A teraz kilka uwag dla osób którym przyjdzie to robić - do przeczyszczenia użyłem zestawu 3 gwintowników M16x2.Tulejka jest dosyć głęboko osadzona za kratką zderzaka jako przedłużki użyłem przedłużacza do kluczy nasadowych.Ponieważ gwintowniki mają troszkę większy "kwadrat" zostały nieco opiłowane szlifierką tak aby pasowały do przedłużki.

Otwór najpierw przeczyściłem gwintownikiem wstępnym wkręcając za każdym razem po pół obrotu głębiej - za każdym razem płukałem go w ropie i smarowałem oliwą maszynową. Operację przeprowadziłem dwa razy a ilość syfu jaką wypłukałem zaskoczyła mnie nie mile. Następnie w ruch poszedł gwintownik-zdzierak i tutaj podobnie - wkręcany po pół obrotu,płukany w ropie i smarowany w oliwie - syfu było zdecydowanie mniej. Na koniec użyłem gwintownika wykańczającego - tutaj nie było już syfu ale gwintownik wchodził z lekkim oporem i było czuć że "wycina materiał".

Po całej operacji ucho weszło bez najmiejszego oporu - wystarczyło wkręcić ręką.

Na koniec tulejka dostała "szprycę" smaru jako zabezpieczenie antykorozyjne.

Edytowane przez Paawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Orientuje się ktoś czy ucho od megane II jest takie samo jak w megane I ph2? Bo wziąłem ucho z megane II ale wkręca mi tylko o pół obrotu a na siłę nie chcę kręcić żeby nie popsuć gwintu. I nie wiem czy po prostu może gwint zabrudzony w pasie bo nigdy nie używany czy inne ucho i szukać od megane I?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!