Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak mocy :(((


dzikix3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

mam bardzo podobny problem z moim grand scenicem II 1.9 dci. Otóż około miesiąca temu coś się stało z samochodem po pierwszym dodaniu gazu przestawał reagować na pedał gazu, przy próbie stwierdzenia usterki chciałem przejechać się autem ale po przejechaniu 5 metrów i próbie zapięcia 2 biegu pojawiła sie za mną bardzo ale to bardzo duża kula czarnego dymu i tak jak wcześniej samochód przestał reagować na pedał gazu (nie wyświetlał mi się żaden komunikat ani razu) ;/ Po wizycie u mechanika stwierdził że padł mi elektrozawór, a więc kupiłem używke na allegro ale nie taką samą jaką miałem przedtem (podejrzałem u znajomego i on ma taką samą co ja właśnie kupiłem nie wiem czy było pare modeli tego elektrozaworu?). Zadowolony po wymianie wyjechałem przetestować auto, wszystko pięknie ładnie ale zaobserwowałem po paru dniach, że po rozgrzaniu silnika traci moc, teraz aktualnie nawet na zimnym silniku tez brakuje mu mocy do tego na rozgrzanym silniku czasami cięzko mu zapalić, bez dodania gazu nie pójdzie ;/ Byłem na Clipie u naszego forumowicza Marcina, któremu bardzo dziękuję za wszelką pomoc, ale niestety na Clipie nic nie wykazało ;/ testowałiśmy auto 4 godziny i niby wszystkie parametry w normie ;/ dzisiaj przeczyściłem czujnik położenia wału oraz czujnik wysokiego ciśnienia, ale nadal jak nie było mocy tak nie ma a i problem z odpalaniem na ciepłym silniku też nie znikł :D(((( Dodam, że mam odpięty i zablokowany EGR.

Drodzy koledzy forumowicze pomóżcie bo już nie mam pomysłów...

Dodam jeszcze że przelewy jak i wtryski zostały sprawdzone i było wszystko OK.

PS.

To mój pierwszy post więc przepraszam administratora za błędy :D

Edytowane przez dzikix3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co było z zaworem EGR, że został odpięty? Z tego co wiem to można go ewentualnie zaślepić, w jaki sposób go zablokowałeś? Proponuję kupić używany, sprawny zawór, cały razem z chłodniczką recylkulacji spalin i go założyć, lub ewentualnie naprawiać, wyczyścić stary. Ale zawsze czyścić z chłodniczką, z reguły jest ona tak zasyfiona, że nawet po czyszczeniu samego EGR-u problem zapchanego zaworu z czasem powraca. Radziłbym też sprawdzić przepływomierz, z tego co wiem, nie zawsze kiedy jest uszkodzony będzie wyświetlał błąd.

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy zabrakło mi słowa :D zablokowany - zaślepiony. Miałem właśnie wcześniej troszke zabawy z zaworem EGR-u, wyczyściłem go i zaślepiłem. Będąc u Marcina na Clipie powiedział mi żeby całkowicie go odłączyć jeśli nic nie wyświetla i tak zrobiłem. Jazde testową z odpiętym przepływomierzem też robiliśmy, po odpięciu miał niesamowitego móła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam taki problem że auto przestało dynamicznie przyspieszac w zakresie 1600-2200 obrotów od 2200 w górę idzie ale też nie tak jak wcześniej.byłem na clipie i żadnych błędów nie wykazało.olej i w szystkie filtry wymieniałem 3tys temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanko jest jeszcze takie co powinno sie dziac jak zepniemy te 2 przewody od elektrozaworu ?? Ja jak spinam to auto na jalowym dusi sie obroty spadaja do 400-500 ze az dymek leci z okolic m iejsca gdzie jest EGR (dokladniej chyba z kolektora. Czy to normalna reakcja ??

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, pkt. 5.7

 

0cool

 

Dodano: 22 lip 2012 - 15:09

Sorki 0cool ale wyjeżdżałem na wakacje i się troszke spieszyłem. Wracając do tematu przed wyjazdem odblokowałem EGR-a, przejechałem teraz scenicem ponad 500 km spalanie jak najbardziej w normie bo wyszło mi na kompie 5,7 l/100km. Brak mocy był przez całą podróż. Pomyślałem że może jak go troche przeciągne na wyższych biegach to może coś sie stanie i stało się wyskoczył mi komunikat "CHECK INJECTION" i typowe odcięcie turbiny. Zatrzymałem się wyłączyłem zapłon i po chwili odpaliłem ponownie, nie było już żadnego komunikatu.

Jak mogę na szybkiego sprawdzić przepływomierz i co powinno się dziać po złączeniu tych dwóch przewodów od elektrozaworu ??

Edytowane przez dzikix3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworu EGR nie da się odpiąć w tym modelu bez konsekwencji. Przerabiałem to w swoim i za każdym razem wchodził w tryb serwisowy. Zakup nowy zawór ale nie wkręcaj go tylko podepnij w pudełku na sucho i tak jeździ. Mam tak zrobione od jakiegoś czasu i jest idealnie. Stary jest zaślepiony w pozycji zamkniętej a nowy oszukuje kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór EGR podpiołem tuż przed wyjazdem, przejechałem ponad 500 km i tak samo brakowało mu mocy. Więc to napewno nie jest zawór EGR. Bardziej podejrzewam przepływomierz bądź elektrozawór ale nie mam już zamiaru wyrzucać pieniędzy w błoto, więc jakby ktoś mógł opisać jak można sprawdzić przepływomierz i jaka powinna być reakcja auta na spięcie tych dwóch przewodów od elektrozaworu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli swoimi objawami Ci pomogę to poczytaj, u mnie było tak, że nie miał mocy i nie wiedziałem o co chodzi. Kiedy wymieniałem olej i wlewałem nowy zauważyłem, że odpięty jest kabelek od przepływki więc go zapiąłem i auto wogóle nie jechało, po czym odpiąłem i auto nabrało werwy lecz nie takiej jak go zakupiłem. Sprawdziłem przepływkę i były uwalone dwa druciki. Wsadziłem używaną lecz oryginał i było to samo auto muliło. Rozebrałem EGR porządnie wyczyściłem no i zakupiłem nowy filtr paliwa teraz jeździ jak szatan. No może jeździł bo uwaliłem końcówkę na listwie przepływowej ale to inna historia. A więc reasumując sprawdź przepływkę odpinając kabelki jak auto będzie jeździło. To jest najprostszy sposób na sprawdzenie tego dziadostwa a jak będziesz chciał kupić to oryginalną używkę z takimi samymi numerami około 150zł bo nowy to duuuużo kosztuje.

Myślę, że pomoże - sprawdź. Jak chcesz wiedzieć więcej to jeszcze poczytaj na forum bo dużo jest o tym napisane. :D i czytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzikix3, w pierwszej kolejności załatw elektrozawór taki jak miałeś w oryginale.

Już myślałem, że wężyki podciśnienia załatwiły już sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego dzikix3 powiedz mi jak udało ci się zmieścić cały zawór pod maską, w scenicu II zawór EGR, a przynajmniej jego część wygląda inaczej niż np. w megane II. Jedna jego część jest wprasowana w aluminiową obudowę. Powinieneś wyczyścić chłodniczkę, tą którą zaznaczyłem, dopiero wtedy jest efekt.

 

Jeśli podpięłeś sam elektromagnez, to nie przyniesie to porządanego efektu.

Pozdrawiam.

post-14298-0-56301000-1343309370_thumb.jpg

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak wężyk tak jak myśleliśmy nie przyniósł efektu ale po odpinaniu wszystkich czujników przez droge do domu było OK. Ale jak odpaliłem ponownie znowu usterka powróciła ;/

hymmen jak czyściłem zawór EGR to wyczyściłem go całego i tak jak pokazałeś na zdjęciu ta część też została wyczyszczona.

 

Dodano: 01 sie 2012 - 13:12

Jednak wyszło wszystko na jaw :) Okazało się że, padł przepływomierz. Wymieniony i działa jak powinien :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jednak wyszło wszystko na jaw :) Okazało się że, padł przepływomierz. Wymieniony i działa jak powinien :)

dzikix3 ja mam podobne objawy. Masz jakiś sposób sprawdzić czy to przepływomierz? Czy aby się o tym przekonać muszę go wymienić i dopiero dowiem się, czy był zły czy dobry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!