Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniaem na zimnym silniku.


icemetall

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Przedewszystkim fajne forum tu macie. :)

Przeszuskalem forum ale nie znalazlem problemu takiego jak moj.

Maianowicie moja meganka 1.6 2004 nie odpala za pierwszysm razem po parugodzinnym postoju.

Zawsze za 3 razem. Mozna tez wyczuc won benzyny. A szarpanie silnika jest bardzo duze.

Dodam ze cewki i swiece wymienione i problem pozostaje bez zmian.

Nagralem male video porannego odpalania:

Jezeli ktos mial podobny problem, top bardzo prosze o pomoc.

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien, ale podobne objawy mogą występować przy uszkodzonym KZFR.

Warto było by podpić auto pod CLIP-a

Nie można wykluczyć tych dwóch podanych wyżej czujników, ze wskazaniem na czujnik położenia wału.

Przy uszkodzonym czujniku temp. po zapłonie, powinien kręcić się wentylator na chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewątpliwie podczas 2 pierwszych zapłonów słychać było zaworki czyli masz problem z KZFR. Miałem to u siebie i tego jestem u Ciebie na 100% pewny, znam ten dzwięk i nic nie jest go w stanie zastąpić poczas uruchamiania silnika :). Też tak miałem, że nie zawsze zapalał, no chyba, że dodałem gazu. Podsumowując masz do wymiany KZFR, a czy zawór i czujnik faz też, to już do sprawdzenia. Jeszcze pytanie, jak podczas zapalania za pierwszym razem dodasz gazu to pali czy nie? Bynajmniej to pytanie nie zmienia mojej diagnozy.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi.

W tym tygodniu przejade sie do mechanika i podsune mu wasze podpowiedzi.

A jak przy pierwszym razem dodam mu gazu to zapali a bedzie sie trzasl niemilosiernie.

Jak bedzie po problemie to dam znac.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak przy pierwszym razem dodam mu gazu to zapali a bedzie sie trzasl niemilosiernie.

Tak jak myślałem :). Mówimy, że hałasuje KZFR, ale tak naprawde to hałasują luzy między zaworami, a popychaczami (niektórzy mówią, że zawory uderzają o cylindry, ale wtedy to by silnik szlak trafił)

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że Ci zapalił bez problemów to jest normalne. Dopiero po około 3 latach od pierwszych objawów (1 raz na około 30 odpaleń) gruchotanie rozrzadu słyszałem 9 razy na 10. Mówią, że przyczyną często jest uszkodzony zawór lub czujnik, ale ile w tym prawdy to nie wiem. Nie jestem też pewny czy po wymianie zaworu i czujnika objawy ustaną jeżeli koło się już uszkodziło. Spróbuj i koniecznie napisz jak poszło. KZFR wymieniłem ponad 2 lata temu i od jakiegoś pół roku znowu sie zaczęło odzywać, nawet często - zwłaszcza na zimnym. Ale od miesiąca nie słyszałem go ani razu i się zastanawiam co jest grane.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 5 tygodni później...

Witam!

Wreszcie udalo mi sie uporac z problemem. Opisze po kolei co bylo zrobione:

1. Wymiana swiec - bez zmian

2. Wymiana cewek - bez zmian

3. Wymiana czujnika walu - bez zmian

4. Wymiana Kola zmiennych faz rozrzadu - przestal grzechotac ale nadal nie odpala. Po rozgrzaniu silnik pracuje rowno i wydaje sie miec wiecej mocy.

5. Wymiana czyjnika temperatury cieczy - teraz odpala za pierwszym razem niezalerznie zimny czy cieply. Praca na zimnym jest duzo plynniejsza niz poprzedio.

Mam nadzieje ze to komus pomoze.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!