Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

przekręcona panewka scenic II 1,9


Rekomendowane odpowiedzi

Czy miał może ktoś do czynienia z tą usterką czyli przekrecona panewka w Scenic II 1,9.

Chodzi mi głównie o przypuszczalny koszt naprawy. Są też opinie że lepiej kupić nowy używany silnik, ale ktoś

na jakimś forum napisał, że koszt takiej naprawy to ok 1500 zł, czy to prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, czy udało Ci się coś zrobić w temacie panewki ? Wszystko na to wskazuje że mam podobny przypadek, jeszcze nie dostałem informacji od mechanika ale objawy podobne. Znalazłem na sieci że szlifowanie wału kosztuje w granicach 200zł, nic więcej nie wiem.

Edytowane przez Marcinescu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc chlopaki. Ja juz to przerabiałem ,koszt napewno wyniesie powyzej 3 tys. jak chcecie miec to dobrze zrobione.Sama pompa olejowa to około 1tys.,a to podstawa zeby za chwile sie znów to niezrobiło ,a miec spokój znów na jakies 150-250 lub wiecej tysiecy.Nowe panewki,uszczelki,rozrząd,to znow okoł 1,5 tyś.zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem na ukończeniu remontu. Kupiłem użuwany silnik i przekładam. Mój mechanik stwierdził że to najlepsze wyjście bo po szlifie wału często i tak obracają się panewki. Dodatkowo dałem sprzęgło z dwumasem do regenaracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek - Napisałem do michal72 na priv, na forum faktycznie sporo jest napisane ale przeważnie objawy i mało konkretów o cenach, warsztatach itp...

Krzychu - rozrząd wymieniałem na wiosnę więc to sobie odpuszczę, pompe oleju pewnie wymienię pogadam jeszcze z mechanikiem bo gdzieś czytałem że wystarczy czyszczenie układu olejowego.

GrandPower - nowy silnik to też ruletka a dla mechanika mniej roboty może stąd ta propozycja, ja swój znam i zdecyduje się na naprawę.

W planach mam 1. szlif wału, 2. wymiana panewek, 3. uszczelki, 4.filtr oleju i przy okazji może też uszczelniacze, no i z pompą oleju pomyślę. Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły to piszcie. Poszukuję informacji o dobrym warsztacie z okolic Wa-wy gdzie gdzie porządnie zeszlifują mi wał, czy panewki to przy szlifie dobierają czy sam muszę kupić?

 

Dodano: 21 wrz 2012 - 13:14

Dzwonilem dziś do warsztatu gdzie regenerują wały i szlifowanie wału z mojego silnika, dorobienie panewek, korbowodu i azotowanie to koszt rzędu 600-700zł, przy czym jest to regeneracja tylko jednego uszkodzonego elementu na wale, pozostałe sa nie ruszane. Gościu jeszcze nie daje na to gwarancji bo producent nie przewidział w tym modelu szlifu na wale, nie ma nadmiarowych panewek trzeba dorabiać.

Więc nie wiem czy to się nie skończy wymianą silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy bzdura, dzwoniłem do innego zakładu to facio powiedział że przeszlifować wał to on mi może, ale panewki to sam se muszę kupić bo jest z tym problem. Jeśli masz jakiś namiar na takie panewki to wrzuć proszę namiar.

Generalnie to jestem ciekawy czy są na forum ludzie którzy jeżdżą dłużej niż rok na szlifowanym wale z silnika 1,5 lub 1,9 dci bo jakoś straciłem zaufanie do tego remontu wału. Chciał bym tym sceniolem jeszcze trochę pośmigać i nie spartaczyć tej naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się ku temu skłaniam, wydaje mi się to najlepsze rozwizanie.

Nowy wał, nowe panewki, wszystko pozostałe moje, znane i sprawdzone.

Jak do tej pory silnik chodził mi świetnie, cicho, małe spalanie i komletnie nie pobierał oleju.

Koszt akceptowalny, na allegro widzialem juz cos takiego

 

Zastanawiam się tylko czy mozna "zamontować" zatrzaski do nowych panewek, bo w sumie sytuacja może się powtórzyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczyna obrócenia to problem braku właściwego smarowania. trzeba przy okazji dokładnie sprawdzić/wymienić pompę oleju i zawór obejściowy.

później wymiana oleju co 10-15 kkm MAX i nie powinno być już problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!