Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

przekręcona panewka scenic II 1,9


Rekomendowane odpowiedzi

Gość jaku_z_jelcza

Jeśli paliwo nie jest brudne tylko ma zły skład chemiczny to filtry nic nie pomogą.

Edytowane przez jaku_z_jelcza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaku_z_jelcza to obróciłeś panewkę czy wtryski tak klepią ( odnosze się do filmu)? Przy jakim przebiegu to się stało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się zrelacjonować zdjęciami przebieg naprawy i może się choć trochę przybliżymy do odkrycia tajemnicy zacierania dCi.
ale to winnym wątku, bo to nie będzie miało nic wspólnego z zacieraniem panewek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ja właśnie przerabiam ten temat.Silnik bez żadnych ostrzeżeń zaczął stukać jak oszalały. Rok wcześniej wymieniany olej, rozrząd, autko chodziło jak zegarek.Jeden mechanik chciał szlifować wał.Obecny mechanik twierdzi,że lepiej nowy silnik gdybybył wlany gęstszy olej nie 5w 40 tylko 10 w 40 to panewki by się nie przekręciły.Znalezienie silnika 1,9dci 120 koni graniczy z cudem ale udało mi się kupić słupek . Wymieniany jest wał, korbowody zostają, nowe panewki główne i korbowodowe,uszczelki oczywiście, wysprzęglik. Koszt ok 3000 plus.Mam nadzieję że turbina nie dostała popalić. Ciekawe czy gęstość oleju ma wpływ na tę usterkę jak ktoś to nazwał. To nie usterka a a katastrofa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO:

1) to że silnik miał zmieniany olej rok temu jeszcze o niczym nie świadczy. nie wiemy ile Ty przejeździłeś, ile poprzednik i w jakich warunkach silnik pracował

2) jak ma się zatrzeć, to i na 10W/40 się to stanie, więc teoria mechanika jest "pudłem"

3) ZTCW nie ma problemu z silnikami 1,9 dCi 120 KM, bo Klinika w Kielcach stosunkowo często robi podobne rzeczy

4) zdobądź gwarancję na robotę, no chyba, że mechanik jest w Twojej rodzinie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam Was.

 

Chciałem zapytać kolegę Marcinescu, czy Twoje autko spisuje się dobrze po tej wymianie?

 

Mam u siebie taką samą sytuację jak kolega i zamierzem również kupić wał Genmot

http://allegro.pl/wal-korbowy-nowy-renault-megane-traffic-1-9-dci-i3628099478.html

Raczej nie będę szlifował wału, bo serwis nie da na to gwarancji.

Ta sama firma, która sprzedaje wał, ma w ofercie komplet.

http://allegro.pl/silnik-wal-korbowy-panewki-renault-laguna-1-9-dci-i3695090459.html

a przynajmniej jeden korbowód mam też do wymiany. Do tego również pompa oleju, możliwe, że też wysprzęglik.

 

Myślicie, że warto zakupić taki komplet?

 

Dodatkowe pytanie. Czy przy takiej wymianie konieczny jest również do wymiany rozrząd? Nie zauważyłem, żeby ktoś osób na forum z tym problemem wymieniał również kompletny rozrząd.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Boro, wiem że odpowiedź mocno po czasie ale w temacie naprawy istotna, właśnie ten wał Genmota który wymieniałem w 2012 roku PĘKŁ mi 2 tyg. temu i znowu mam remoncik na głowie. Objawy były nieco trudne do zdiagnozowania - opisałem TU. Przejechałem na nim zaledwie trochę ponad 40000km. Wynika z tego że ten Genmot to niezły shit. Teraz kupiłem nowy wał renault, komplet panewek, simeringi oraz profilaktycznie komplet sprzęgła + dwumasa, żeby nie bawić się już dwa razy (mam nakręcone ponad 200K km).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!