Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Naprawa nowego auta


Rivam

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

sprawa wygląda tak. Wjeżdżając do garażu wgiąłęm leciutko klapę bagażnika. Wgniecenie jest małe, ale niestety lakier jest naruszony - trzeba zrobić zaprawkę. W zasadzie to można by z tym wgnieceniem jeździć, bo dużo nie widać, ale zastanawiam się jednak nad naprawą... Nie bardzo mi się uśmiecha lakierowanie całej klapy, skoro ubytek jest tak mały.

Ubezpieczyciel będzie pewnie kazał szpachlować i lakierować klapę, a ASO być może też albo w ogóle wymieniać ją = bardzo wysokie koszty, przez co pewnie stracę sporo zniżek na AC.

Albo naprawię z własnej kieszeni poza ASO. Byłem nawet w tym serwisie S-plus, gdzie powiedzieli, że może trochę da się wyciągnąć te wgniecenie + zrobić zaprawkę.

Teraz jak będzie z gwaranacją? Auto ma ledwo 2 miesiące. Jeżeli zrobię to poza ASO, to oczywiście tracę gwarancję, ale tylko na naprawianą klapę, tak?

I czy każde ASO robi blacharkę? Bo z tego co patrzyłem, to w podlaskim chyba żadne.

 

Co byście mi poradzili zrobić w tej sytuacji?

Edytowane przez Rivam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po to masz AC, jedź do serwisu doradzą, w podlaskim nie ma lakierni bezpośrednio w ASO mają umowy z certyfikacją...osobiście jeśli już masz robić walcz o wymianę klapy...strata zniżek na tym samym poziomie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dziękuję za odpowiedzi. Tylko kto będzie decydował o tym czy wymieniać klapę czy może lakierować - majstry z ASO? Wgniecenie jest małe i sie boję, że Allianz mój ubezpieczyciel będzie kazał szpachlować.

A tak z ciekawości, to ile te zniżki mogą mi spaść?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób dobre zdjęcie (nawet kilka) uszkodzenia. Kiedyś przy sprzedaży auta może Ci się przydadzą. Są firmy, które zajmują się drobnymi naprawami (usuwają wgniecenia, lakierują punktowo itp). Poszukaj w internecie, a w ASO spytaj się co z gwarancją. Nie wierzę, aby Ci przepadła jeśli zrobisz to u kogoś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam poglądowe 2 zdjęcia. Rozmawiałem nieoficjalnie i mówili mi, że raczej nie ma szans na wymianę klapy przy takim małym uszkodzeniu. Oddam auto chyba do tego serwisu S-Plus, tam może troszkę mi wyprostują te wgniecenie i zrobią zaprawkę. Malowanie i szpachlowanie całej klapy odpada przecież... :notacrook:

 

foto 1

foto 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że pierwszy wgniotek boli, ale gwarantuję Ci, że każde kolejne, które wraz z wiekiem auta zapewne się pojawią, boleć będą coraz mniej aż w końcu w pewnym momencie, gdy auto będzie miało te parę lat, przestaniesz zwracać na wgniotki w ogóle uwagę. ;) To tyle tytułem pociechy.:) Natomiast co do naprawy, to patrząc na zdjęcia szkody wydaje mi się, że chyba rzeczywiście najrozsądniej będzie oddać auto do serwisu, o którym piszesz. Być może po ściągnięciu tapicerki klapy uda się pierdyknąć młotkiem tak, że wgniot odskoczy i po wykonaniu zaprawki tylko Ty będziesz wiedział, że coś tam kiedyś się wydarzyło. No i tego Ci życzę. :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w tej firmie -plus.pl/"]S-plus już i mówili, że raczej trudne jest to moje wgniecenie, bo ma ostry koniec i jeszcze jest w takim trochę trudnym miejscu. Gośc mówił, że ciekawe co z tego wyjdzie, ciężko powiedzieć teraz. Zaprawka musi być, bo jest delikatny ubytek lakieru. Dam znać co i jak, gdy oddam im auto. Mam dzwonić dopiero koło 10go, bo teraz mają full - naprawiają auta po niedawnych gradobiciach.

Edytowane przez Rivam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!